opstart probleem
Moderator: MandersOnline
-
lancelot
- Beginner

- Berichten: 82
- Lid geworden op: wo 08 okt 2003, 18:40
- Locatie: Deventer
- Contacteer:
opstart probleem
Hoi forum leden
Ik heb Partitie Expert en Acronis OS ge
Ik heb Partitie Expert en Acronis OS ge
- MandersOnline
- Manders Online

- Berichten: 23698
- Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Al eens geprobeerd in de Veilige modus op te starten??
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
- MandersOnline
- Manders Online

- Berichten: 23698
- Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Dan zit je mooi in de prut, heb je iets van een diskette station?
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
-
lancelot
- Beginner

- Berichten: 82
- Lid geworden op: wo 08 okt 2003, 18:40
- Locatie: Deventer
- Contacteer:
Nee geen diskette station, ik heb gisteren Vista op een partitie erbij naast geïnstalleerd en nu kan ik weer kiezen tussen Vista en Vista Ultimate.
Die Ultimate is wat ik altijd gebruikte en heb hem bovenaangezet en die start nu dus gelukkig weer op en dat Acronis O.S. is gelukkig ook weg alleen nog kijken of hoe ik Partitie Expert en Acronis kan deinstalleren want daar kreeg ik dus een blauw scherm mee.
Nu mag de gisteren geïnstalleerde Vista er weer af en de bootmanger ook.
Dus ik ben weer een stukje verder.
Wie weet er verder nog raad?
grt. Anton
Die Ultimate is wat ik altijd gebruikte en heb hem bovenaangezet en die start nu dus gelukkig weer op en dat Acronis O.S. is gelukkig ook weg alleen nog kijken of hoe ik Partitie Expert en Acronis kan deinstalleren want daar kreeg ik dus een blauw scherm mee.
Nu mag de gisteren geïnstalleerde Vista er weer af en de bootmanger ook.
Dus ik ben weer een stukje verder.
Wie weet er verder nog raad?
grt. Anton
- MandersOnline
- Manders Online

- Berichten: 23698
- Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Als je in de goede versie van Vista die ene er gewoon uit sloopt dan hoeg je daarna enkel nog te gaan verwijderen of gebruik de bootmanager van deze site eens: http://www.Vistabootpro.org/
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
- MandersOnline
- Manders Online

- Berichten: 23698
- Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Tjaaaa dat is niet zo heel erg gek
maar hoe ga jij die formatteren dan?? met een ander programma ofzo?
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
-
lancelot
- Beginner

- Berichten: 82
- Lid geworden op: wo 08 okt 2003, 18:40
- Locatie: Deventer
- Contacteer:
Even alles op een rijtje:
Ik had een Targa pc met een hd van 250 gig.
Een partitie C waar XP home op stond, een partitie G van 1 gig en een partitie onzichtbaar waar de rescue bestanden opstonden.
Toen heb ik met Noton C 81,7
D 48,8
E 48,8
F 48,8
en van die G en onzichtbare partitie heb een partitie gemaakt van 4,64 gig.
Toen heb ik op de D schijf Vista ge
Ik had een Targa pc met een hd van 250 gig.
Een partitie C waar XP home op stond, een partitie G van 1 gig en een partitie onzichtbaar waar de rescue bestanden opstonden.
Toen heb ik met Noton C 81,7
D 48,8
E 48,8
F 48,8
en van die G en onzichtbare partitie heb een partitie gemaakt van 4,64 gig.
Toen heb ik op de D schijf Vista ge
Wat jij zag was dan wel dat C D was en D C, maar in werkelijkheid was je C schijf gewoon D.
Toen je D ging formatteren heb je dus de in gebruik zijnde Vista geformatteerd.
De beste oplossing: zowel C als D formatteren.
En dan XP er weer op zetten natuurlijk (Nee geen foutje, XP en geen Vista)
Geintjuh!

Toen je D ging formatteren heb je dus de in gebruik zijnde Vista geformatteerd.
De beste oplossing: zowel C als D formatteren.
En dan XP er weer op zetten natuurlijk (Nee geen foutje, XP en geen Vista)
Geintjuh!
- Jan_Kol
- 500+ Poster

- Berichten: 853
- Lid geworden op: ma 04 aug 2003, 0:53
- Locatie: Meppel
- Contacteer:
Om het verhaal nog wat ellendiger te maken: Op een paar vrij nieuwe (Asus-)laptops met XP en Vista wisselen de drive letters afhankelijk van welke partitie je opstart is mij recent opgevallen. Als ik naar XP opstart is de XP-partitie C en als ik naar Vista opstart is.... C de opstartpartitie. Snap er niet veel van maar als het werkt zal het mij relatief een zorg zijn.
In het geschetste geval vraag ik mij af waarom niet alle niet goed werkende partities zijn verwijderd en later weer aangemaakt.... Dat pas ik in dit soort vervelende situaties wel toe. Ok
In het geschetste geval vraag ik mij af waarom niet alle niet goed werkende partities zijn verwijderd en later weer aangemaakt.... Dat pas ik in dit soort vervelende situaties wel toe. Ok


