opstart probleem

Algemeen over alle Windows versies.

Moderator: MandersOnline

lancelot
Beginner
Beginner
Berichten: 82
Lid geworden op: wo 08 okt 2003, 18:40
Locatie: Deventer
Contacteer:

opstart probleem

Bericht door lancelot »

Hoi forum leden


Ik heb Partitie Expert en Acronis OS ge
Gebruikersavatar
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23698
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

Al eens geprobeerd in de Veilige modus op te starten??
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
lancelot
Beginner
Beginner
Berichten: 82
Lid geworden op: wo 08 okt 2003, 18:40
Locatie: Deventer
Contacteer:

Bericht door lancelot »

Ja Pieter veilige modus helpt ook niet.

grt. Anton
Gebruikersavatar
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23698
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

Dan zit je mooi in de prut, heb je iets van een diskette station?
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
lancelot
Beginner
Beginner
Berichten: 82
Lid geworden op: wo 08 okt 2003, 18:40
Locatie: Deventer
Contacteer:

Bericht door lancelot »

Nee geen diskette station, ik heb gisteren Vista op een partitie erbij naast geïnstalleerd en nu kan ik weer kiezen tussen Vista en Vista Ultimate.
Die Ultimate is wat ik altijd gebruikte en heb hem bovenaangezet en die start nu dus gelukkig weer op en dat Acronis O.S. is gelukkig ook weg alleen nog kijken of hoe ik Partitie Expert en Acronis kan deinstalleren want daar kreeg ik dus een blauw scherm mee.
Nu mag de gisteren geïnstalleerde Vista er weer af en de bootmanger ook.
Dus ik ben weer een stukje verder.

Wie weet er verder nog raad?

grt. Anton
Gebruikersavatar
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23698
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

Als je in de goede versie van Vista die ene er gewoon uit sloopt dan hoeg je daarna enkel nog te gaan verwijderen of gebruik de bootmanager van deze site eens: http://www.Vistabootpro.org/
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
lancelot
Beginner
Beginner
Berichten: 82
Lid geworden op: wo 08 okt 2003, 18:40
Locatie: Deventer
Contacteer:

Bericht door lancelot »

Als ik de verkeerde Vista partitie formatteer dan start de goeie ook niet meer op en geeft als foutmelding missing nldr of zoiets, gek he.

Anton
Gebruikersavatar
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23698
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

Tjaaaa dat is niet zo heel erg gek :) maar hoe ga jij die formatteren dan?? met een ander programma ofzo?
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
Gebruikersavatar
Timelord
1000+ Poster
1000+ Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: ma 14 mei 2007, 11:32
Contacteer:

Bericht door Timelord »

Kiijk eens bij je instellingen, daar staat ergens iets over je bootinstellingen en daar kun je ook aanvinken welke altijd moet opstarten.
Tevens de optie om het bootmenu niet meer te laten zien.

Het staat ergens bij configuratiescherm en dan systeem.
lancelot
Beginner
Beginner
Berichten: 82
Lid geworden op: wo 08 okt 2003, 18:40
Locatie: Deventer
Contacteer:

Bericht door lancelot »

Even alles op een rijtje:
Ik had een Targa pc met een hd van 250 gig.
Een partitie C waar XP home op stond, een partitie G van 1 gig en een partitie onzichtbaar waar de rescue bestanden opstonden.
Toen heb ik met Noton C 81,7
D 48,8
E 48,8
F 48,8
en van die G en onzichtbare partitie heb een partitie gemaakt van 4,64 gig.
Toen heb ik op de D schijf Vista ge
Gebruikersavatar
Timelord
1000+ Poster
1000+ Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: ma 14 mei 2007, 11:32
Contacteer:

Bericht door Timelord »

Wat jij zag was dan wel dat C D was en D C, maar in werkelijkheid was je C schijf gewoon D.

Toen je D ging formatteren heb je dus de in gebruik zijnde Vista geformatteerd.

De beste oplossing: zowel C als D formatteren.
En dan XP er weer op zetten natuurlijk (Nee geen foutje, XP en geen Vista)
Geintjuh! :D :D
lancelot
Beginner
Beginner
Berichten: 82
Lid geworden op: wo 08 okt 2003, 18:40
Locatie: Deventer
Contacteer:

Bericht door lancelot »

Nee Petra mijn in gebruik zijnde Vista heb ik niet geformatteerd, gewoon de allereerste C partitie.
Ik gebruik namelijk deze Vista nog gewoon.

grt. Anton
Gebruikersavatar
Timelord
1000+ Poster
1000+ Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: ma 14 mei 2007, 11:32
Contacteer:

Bericht door Timelord »

De dual boot heb ik in Vista er uit gegooid en de D schijf (XP) geformatteerd met Paragon Partition Manager toen hij weer opstartte gaf hij de fout missing nldr.

Je hebt echt wel je primaire Vista geformatteerd hoor. :wink:
lancelot
Beginner
Beginner
Berichten: 82
Lid geworden op: wo 08 okt 2003, 18:40
Locatie: Deventer
Contacteer:

Bericht door lancelot »

petra,
In Vista (is c) heb ik XP geformatteerd is D in Vista.

Al mijn documenten e.d. heb ik nog enz.

Het is inderdaad heel verwarrend, het is allemaal net waar je vanuit kijkt de d of c schijf.

grt.Anton
Gebruikersavatar
Jan_Kol
500+ Poster
500+ Poster
Berichten: 853
Lid geworden op: ma 04 aug 2003, 0:53
Locatie: Meppel
Contacteer:

Bericht door Jan_Kol »

Om het verhaal nog wat ellendiger te maken: Op een paar vrij nieuwe (Asus-)laptops met XP en Vista wisselen de drive letters afhankelijk van welke partitie je opstart is mij recent opgevallen. Als ik naar XP opstart is de XP-partitie C en als ik naar Vista opstart is.... C de opstartpartitie. Snap er niet veel van maar als het werkt zal het mij relatief een zorg zijn.

In het geschetste geval vraag ik mij af waarom niet alle niet goed werkende partities zijn verwijderd en later weer aangemaakt.... Dat pas ik in dit soort vervelende situaties wel toe. Ok
Plaats reactie