Internet dat wegvalt.

Algemeen over alle Windows versies.

Moderator: MandersOnline

ImaginaryFriend
100+ Poster
100+ Poster
Berichten: 137
Lid geworden op: zo 08 mei 2005, 14:30

Bericht door ImaginaryFriend »

Viel net weer weg dus is niet het utp kabeltje
Afbeelding
heb geen duidelijk instellingen overzicht schermpje of bedoelje totaal iets anderS?
marcelv1
Vipper|Vip heer|Vip dame
Vipper|Vip heer|Vip dame
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 okt 2003, 9:28

Bericht door marcelv1 »

Je zit in de goede richting.

Kijk even bij TCP/IP (in de lijst)
Zet die instellingen even neer.

Ik ga nu richting huis, dus of Pieter neemt het zo over, of ik kijk straks even.
Groetjes,

Marcel :geek:
ImaginaryFriend
100+ Poster
100+ Poster
Berichten: 137
Lid geworden op: zo 08 mei 2005, 14:30

Bericht door ImaginaryFriend »

Afbeelding

Ik ga over 15 min eten en dan werken..:) dan wordt het morgen middag;)
ImaginaryFriend
100+ Poster
100+ Poster
Berichten: 137
Lid geworden op: zo 08 mei 2005, 14:30

Bericht door ImaginaryFriend »

humz.. misschien nog vermeldingswaardig:
kaspersky geeft een melding:
Applicatie System probeert UDP-pakket te ontvangen op lokale poort 137 vanaf het adres op afstand 83.24.47.232 en de poort op afstand 1975.

dat had ik zondag voor het begon ook al
marcelv1
Vipper|Vip heer|Vip dame
Vipper|Vip heer|Vip dame
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 okt 2003, 9:28

Bericht door marcelv1 »

Ok, dat is de oplossing.

Jij hebt een inkomende verbinding die potentieel gevaarlijk is. KAV stopt je internetverkeer dan onmiddellijk.

Probeer in je router settings port 137 te blokkeren en je probleem zal verholpen zijn.
Groetjes,

Marcel :geek:
ImaginaryFriend
100+ Poster
100+ Poster
Berichten: 137
Lid geworden op: zo 08 mei 2005, 14:30

Bericht door ImaginaryFriend »

Ik weet zo 123 niet hoe ik dat in mn router kan blokkeren.. een router blokkeert alles in principe toch? behalve poort 80/81 enbepaalde andere standaard poorten..
Ik heb dat wel eens gehad met kasprsky via Limewire dat ik Ddos attacks kreeg en daarom de hele boel geblokked.. Zou het uitschakelen van kaspersky tijden zo;n internet uitval kunnen werken zodat ik internet heb?
Heb via zo'n online scanner wel gezien dat poort 135 137 en 445 open zouden staam.
marcelv1
Vipper|Vip heer|Vip dame
Vipper|Vip heer|Vip dame
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 okt 2003, 9:28

Bericht door marcelv1 »

Klopt volledig, deze hebben met elkaar te maken.

Ga toch dan de handleiding van je router maar bestuderen en zorg ervoor dat deze poorten onzichtbaar worden want nu blijf je het probleem houden.
Groetjes,

Marcel :geek:
ImaginaryFriend
100+ Poster
100+ Poster
Berichten: 137
Lid geworden op: zo 08 mei 2005, 14:30

Bericht door ImaginaryFriend »

Humz.. heb vannacht de hele nacht de pc aangehad en is dr niet uit gegaan.. ik zal eens opzoek gaan naar hoe ik die poort kan uitschakelen.. is het ook een idee om een mail te sturen naar de poolse privider van dat e-mailadres?
Gebruikersavatar
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23698
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

poolse provider??
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
ImaginaryFriend
100+ Poster
100+ Poster
Berichten: 137
Lid geworden op: zo 08 mei 2005, 14:30

Bericht door ImaginaryFriend »

dat ip-adres is van een pool;)
Heb inmiddels in kaspersky system geblokkeerd op poort 137 138 en 139.. in de router is dat niet echt mogelijk..
Heb ook de provider van die pool een mailtje gestuurd over de abuse om te vragen wat zij er mee kunnen..
Gebruikersavatar
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23698
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

misschien werkt het, maar kans dat het een bot is die PC...
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
ImaginaryFriend
100+ Poster
100+ Poster
Berichten: 137
Lid geworden op: zo 08 mei 2005, 14:30

Bericht door ImaginaryFriend »

nouja.. system krijg op die poorten iig geen toegang meer;)
je moet toch wat proberen
marcelv1
Vipper|Vip heer|Vip dame
Vipper|Vip heer|Vip dame
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 okt 2003, 9:28

Bericht door marcelv1 »

Blijft je verbinding nu wel in stand dan?
Groetjes,

Marcel :geek:
ImaginaryFriend
100+ Poster
100+ Poster
Berichten: 137
Lid geworden op: zo 08 mei 2005, 14:30

Bericht door ImaginaryFriend »

vannacht de hele nacht wel(zonder acties) en vanaf een uurtje of 6 nu ook nog dus ik zie de toekomst weer positief:)
marcelv1
Vipper|Vip heer|Vip dame
Vipper|Vip heer|Vip dame
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 okt 2003, 9:28

Bericht door marcelv1 »

Omdat er dus continue oude virussen en trojans via 137 binnen wilden komen blokkeerde KAV je verbinding.
Nu KAV weet dat je die altijd tegen wilt houden stopt ie alle verkeer op die poort en laat de rest doorgaan.

Ik hoop dat het zo goed blijft!!
Groetjes,

Marcel :geek:
Plaats reactie