humz.. misschien nog vermeldingswaardig:
kaspersky geeft een melding:
Applicatie System probeert UDP-pakket te ontvangen op lokale poort 137 vanaf het adres op afstand 83.24.47.232 en de poort op afstand 1975.
Ik weet zo 123 niet hoe ik dat in mn router kan blokkeren.. een router blokkeert alles in principe toch? behalve poort 80/81 enbepaalde andere standaard poorten..
Ik heb dat wel eens gehad met kasprsky via Limewire dat ik Ddos attacks kreeg en daarom de hele boel geblokked.. Zou het uitschakelen van kaspersky tijden zo;n internet uitval kunnen werken zodat ik internet heb?
Heb via zo'n online scanner wel gezien dat poort 135 137 en 445 open zouden staam.
Humz.. heb vannacht de hele nacht de pc aangehad en is dr niet uit gegaan.. ik zal eens opzoek gaan naar hoe ik die poort kan uitschakelen.. is het ook een idee om een mail te sturen naar de poolse privider van dat e-mailadres?
dat ip-adres is van een pool;)
Heb inmiddels in kaspersky system geblokkeerd op poort 137 138 en 139.. in de router is dat niet echt mogelijk..
Heb ook de provider van die pool een mailtje gestuurd over de abuse om te vragen wat zij er mee kunnen..
Omdat er dus continue oude virussen en trojans via 137 binnen wilden komen blokkeerde KAV je verbinding.
Nu KAV weet dat je die altijd tegen wilt houden stopt ie alle verkeer op die poort en laat de rest doorgaan.