Internet dat wegvalt.

Algemeen over alle Windows versies.

Moderator: MandersOnline

ImaginaryFriend
100+ Poster
100+ Poster
Berichten: 137
Lid geworden op: zo 08 mei 2005, 14:30

Internet dat wegvalt.

Bericht door ImaginaryFriend »

Hey,
sinds 2 of 3 dagen heb ik last van dat internet er ongeveer om de 2 uur uitvalt. Ik maak gebruik van een broadband router die gebaseerd is op een sweex. Mijn internet valt er zonder aanleiding uit terwijl de andere computer die op dezelfde router aangesloten zijn gewoon blijven werken.
Na het rebooten van mn pc werkt alles weer. Als ik bij MSN de niet verbindbaar gebeuren start dan geeft ie aan dat mn gateway offline is. Ik heb inmiddels bij utorrent de max aantal connecties op 75 gezet. maar hij draaide voorheen altijd vrolijk op 600. Heb je enig idee wat het probleem kan zijn?
Ik maak gebruik van een light versie van Windows XP met sp2.(voor het gehele log wat wel en niet weggehaald is moet je maar even een gil geven)
alvast bedankt voor je moeite.
Grtz
Gebruikersavatar
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23698
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

Probeer eens de drivers na te kijken van je netwerkkaart.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
marcelv1
Vipper|Vip heer|Vip dame
Vipper|Vip heer|Vip dame
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 okt 2003, 9:28

Bericht door marcelv1 »

Kijk ook even naar de instellingen van dhcp-huur, die wil nog wel eens te kort staan.
Groetjes,

Marcel :geek:
ImaginaryFriend
100+ Poster
100+ Poster
Berichten: 137
Lid geworden op: zo 08 mei 2005, 14:30

Bericht door ImaginaryFriend »

Mn drivers van mn lankaart zijn uptodate.
Ik heb een statisch ip dus dhcp is uitgeschakeld en het internet valt er alleen bij mij uit.
beetje apart omdat het de afgelopen maand wel helemaal deed
Gebruikersavatar
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Berichten: 23698
Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

Gek virus er op misschien??
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
marcelv1
Vipper|Vip heer|Vip dame
Vipper|Vip heer|Vip dame
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 okt 2003, 9:28

Bericht door marcelv1 »

Kaart uit pc halen en pc opnieuw opstarten.
Pc weer uit en kaart er weer in.
Opstarten en nieuwe verbinding aanmaken, kijken of het dan beter gaat.

Misschien is de kaart wel kapot of kapot aan het gaan.
Groetjes,

Marcel :geek:
ImaginaryFriend
100+ Poster
100+ Poster
Berichten: 137
Lid geworden op: zo 08 mei 2005, 14:30

Bericht door ImaginaryFriend »

Ik heb wat anders gedaan:)
WinXP recoverycd erin.. format c.. daarna cd eruit.. en opnieuw opstarten met bootcd van ghost10(geen registratie nodig) een image van een half jaar terug er weer opgezet zodat ik niet alles drivers en programma's hoef te installeren. Ik werd er gek van dus dan maar op deze manier.
Kaspersky heeft niks qua virussen ofzo gevonden toen.
Hopen dat alles nu wel werkt
marcelv1
Vipper|Vip heer|Vip dame
Vipper|Vip heer|Vip dame
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 okt 2003, 9:28

Bericht door marcelv1 »

Ik ben benieuwd, dan zou het namelijk in je pc hebben gezeten en niet in de router.

Hou je ons op de hoogte?
Groetjes,

Marcel :geek:
ImaginaryFriend
100+ Poster
100+ Poster
Berichten: 137
Lid geworden op: zo 08 mei 2005, 14:30

Bericht door ImaginaryFriend »

Humz.. tot nu toe werkt alles.. het zou dan aan mn Windows anorexia gelegen hebben.. Heb daarvoor ook dll's moeten downloaden voor bijv netwerk wizard om de printers te delen.. Hier even de info ervan:
Stripped Parts:

Om een idee te geven wat er verwijderd is:

Themes (Alleen het klassieke Windows Thema is beschikbaar)
Wallpaper
Windows Media Player
Windows Movie Maker
Animated Character for Search
Windows XP Tour
Screensavers
Games
Language Pack
Help
System Restore
Prefetch folder in C:\Windows is verwijderd.
Index Service is verwijderd.

*********Wat is behouden?*********

Applications:

Calculator
Defragmenter

Drivers:

Asynchronous Transfer Mode (ATM)
Battery
Bluetooth Support
Brother Devices
Display Adapters
Display Adapters (old)
Ethernet (LAN)
Firewire (1394) Support
IBM Thinkpad
InfraRed
ISDN
MultiFunctional
Multi-port serial adapters
PCMCIA
Ports (COM & LPT)
SCSI/RAID
Sound Controllers
Toshiba DVD decoder card
Windows Image Acquisition (WIA)

Internet Utilities:

ATM Support
Client for Netware Networks
Internet Explorer
Internet Explorer Core
MAC Bridge
NetShell Cmd-Tool
Network Monitor Driver and Tools
NWLink IPX/SPX/NetBIOS Protocol
Outlook Express


Tcp/Ip Version 6

Operating System Options:

16-bit support
Administrator VB scripts
Application compatibility patch
Command-Line tools
Disk Cleanup
Extra Fonts
Floppy Support
Jet Database Engine
MDAC
Out of Box Experience (OOBE)
Printer Support
Web View

Services:

Application Layer Gateway
Background Intelligent Transfer
COM+
DHCP Client
Distributed Transaction Coordinator (DTC)
DNS Client
Event Log
Internet Authentication (IAS)
Logical Disk Manager
Management Instrumentation (WMI)
Message Queuing (MSMQ)
Network DDE
Performance Logs and Alerts
QoS RSVP
Quality of Service (QoS)
Service Advertising Protocol
Shell Services
SNMP
System Event Notification (SENS)
System Monitor
TCP/IP NetBIOS Helper
Terminal Services
Universal Plug and Play
Volume Shadow Copy
Windows Firewall/Internet Connection Sharing (ICS)
Windows Time
Wireless Zero Configuration
Windows File protection is disabled.
marcelv1
Vipper|Vip heer|Vip dame
Vipper|Vip heer|Vip dame
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 okt 2003, 9:28

Bericht door marcelv1 »

Op het moment dat je drivers moet downloaden om via een netwerk iets te moeten sharen dan geeft dat aan dat je dus bepaalde onderdelen mist dan wel niet volledig hebt.
Hierdoor kunnen problemen ontstaan en dat kan inderdaad de reden van je probleem zijn geweest.
Groetjes,

Marcel :geek:
ImaginaryFriend
100+ Poster
100+ Poster
Berichten: 137
Lid geworden op: zo 08 mei 2005, 14:30

Bericht door ImaginaryFriend »

Het was volgens mij de netwiz.dll og hnetwiz.dll alleen de wizard dus:P
ImaginaryFriend
100+ Poster
100+ Poster
Berichten: 137
Lid geworden op: zo 08 mei 2005, 14:30

Bericht door ImaginaryFriend »

Alles werkt nog prima.. heb net even Windows defender laten scannen en die zegt dat ie iets vind van Claria Gain Tricker en remotely anywhere..
Alleen bij het verwijderen geeft hij de melding:
Windows Defender encountered an error: 0x80501001. One or more actions could not be completed successfully.

Wat naar zover ik Googlen kan verwijst naar een mogelijke locatie waar defender denkt het bestand aan te treffen niet bestaat.. Maar is dit nu nog schadelijk of is het een dreiging wat misschien wel aanwezig zou kunnen zijn volgens defender?
marcelv1
Vipper|Vip heer|Vip dame
Vipper|Vip heer|Vip dame
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 okt 2003, 9:28

Bericht door marcelv1 »

ok, maar toch vreemd dat na een goede install de hele hap weer normaal werkt.

je gaat haast denken aan een virus die de hap verkracht heeft.
Groetjes,

Marcel :geek:
ImaginaryFriend
100+ Poster
100+ Poster
Berichten: 137
Lid geworden op: zo 08 mei 2005, 14:30

Bericht door ImaginaryFriend »

Ik denk dat ze de light te ver verkracht hebben tot anorexia en dat ik daarom problemen had.. De reden waarom heb weer normale XP heb:)
ImaginaryFriend
100+ Poster
100+ Poster
Berichten: 137
Lid geworden op: zo 08 mei 2005, 14:30

Bericht door ImaginaryFriend »

humz.. Net weer alles weg.. netwerkstekkertje dr uit en dr weer in en dan zegt hij: beperkte of geen netwerkmogelijkheden neem contact op met uw netwerkbeheerder.. heb even in de pc zelf gekeken en daar zie ik helemaal onderin op het moederbord een blauw stekkertje loszitten.. die ga ik even vastdoen maar geen idee wat het kan zijn.. misschien een kapotte netwerkkabel?
Plaats reactie