Internet dat wegvalt.
Moderator: MandersOnline
-
ImaginaryFriend
- 100+ Poster

- Berichten: 137
- Lid geworden op: zo 08 mei 2005, 14:30
Internet dat wegvalt.
Hey,
sinds 2 of 3 dagen heb ik last van dat internet er ongeveer om de 2 uur uitvalt. Ik maak gebruik van een broadband router die gebaseerd is op een sweex. Mijn internet valt er zonder aanleiding uit terwijl de andere computer die op dezelfde router aangesloten zijn gewoon blijven werken.
Na het rebooten van mn pc werkt alles weer. Als ik bij MSN de niet verbindbaar gebeuren start dan geeft ie aan dat mn gateway offline is. Ik heb inmiddels bij utorrent de max aantal connecties op 75 gezet. maar hij draaide voorheen altijd vrolijk op 600. Heb je enig idee wat het probleem kan zijn?
Ik maak gebruik van een light versie van Windows XP met sp2.(voor het gehele log wat wel en niet weggehaald is moet je maar even een gil geven)
alvast bedankt voor je moeite.
Grtz
sinds 2 of 3 dagen heb ik last van dat internet er ongeveer om de 2 uur uitvalt. Ik maak gebruik van een broadband router die gebaseerd is op een sweex. Mijn internet valt er zonder aanleiding uit terwijl de andere computer die op dezelfde router aangesloten zijn gewoon blijven werken.
Na het rebooten van mn pc werkt alles weer. Als ik bij MSN de niet verbindbaar gebeuren start dan geeft ie aan dat mn gateway offline is. Ik heb inmiddels bij utorrent de max aantal connecties op 75 gezet. maar hij draaide voorheen altijd vrolijk op 600. Heb je enig idee wat het probleem kan zijn?
Ik maak gebruik van een light versie van Windows XP met sp2.(voor het gehele log wat wel en niet weggehaald is moet je maar even een gil geven)
alvast bedankt voor je moeite.
Grtz
- MandersOnline
- Manders Online

- Berichten: 23698
- Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Probeer eens de drivers na te kijken van je netwerkkaart.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
-
ImaginaryFriend
- 100+ Poster

- Berichten: 137
- Lid geworden op: zo 08 mei 2005, 14:30
- MandersOnline
- Manders Online

- Berichten: 23698
- Lid geworden op: zo 03 aug 2003, 1:12
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
-
ImaginaryFriend
- 100+ Poster

- Berichten: 137
- Lid geworden op: zo 08 mei 2005, 14:30
Ik heb wat anders gedaan:)
WinXP recoverycd erin.. format c.. daarna cd eruit.. en opnieuw opstarten met bootcd van ghost10(geen registratie nodig) een image van een half jaar terug er weer opgezet zodat ik niet alles drivers en programma's hoef te installeren. Ik werd er gek van dus dan maar op deze manier.
Kaspersky heeft niks qua virussen ofzo gevonden toen.
Hopen dat alles nu wel werkt
WinXP recoverycd erin.. format c.. daarna cd eruit.. en opnieuw opstarten met bootcd van ghost10(geen registratie nodig) een image van een half jaar terug er weer opgezet zodat ik niet alles drivers en programma's hoef te installeren. Ik werd er gek van dus dan maar op deze manier.
Kaspersky heeft niks qua virussen ofzo gevonden toen.
Hopen dat alles nu wel werkt
-
ImaginaryFriend
- 100+ Poster

- Berichten: 137
- Lid geworden op: zo 08 mei 2005, 14:30
Humz.. tot nu toe werkt alles.. het zou dan aan mn Windows anorexia gelegen hebben.. Heb daarvoor ook dll's moeten downloaden voor bijv netwerk wizard om de printers te delen.. Hier even de info ervan:
Stripped Parts:
Om een idee te geven wat er verwijderd is:
Themes (Alleen het klassieke Windows Thema is beschikbaar)
Wallpaper
Windows Media Player
Windows Movie Maker
Animated Character for Search
Windows XP Tour
Screensavers
Games
Language Pack
Help
System Restore
Prefetch folder in C:\Windows is verwijderd.
Index Service is verwijderd.
*********Wat is behouden?*********
Applications:
Calculator
Defragmenter
Drivers:
Asynchronous Transfer Mode (ATM)
Battery
Bluetooth Support
Brother Devices
Display Adapters
Display Adapters (old)
Ethernet (LAN)
Firewire (1394) Support
IBM Thinkpad
InfraRed
ISDN
MultiFunctional
Multi-port serial adapters
PCMCIA
Ports (COM & LPT)
SCSI/RAID
Sound Controllers
Toshiba DVD decoder card
Windows Image Acquisition (WIA)
Internet Utilities:
ATM Support
Client for Netware Networks
Internet Explorer
Internet Explorer Core
MAC Bridge
NetShell Cmd-Tool
Network Monitor Driver and Tools
NWLink IPX/SPX/NetBIOS Protocol
Outlook Express
Tcp/Ip Version 6
Operating System Options:
16-bit support
Administrator VB scripts
Application compatibility patch
Command-Line tools
Disk Cleanup
Extra Fonts
Floppy Support
Jet Database Engine
MDAC
Out of Box Experience (OOBE)
Printer Support
Web View
Services:
Application Layer Gateway
Background Intelligent Transfer
COM+
DHCP Client
Distributed Transaction Coordinator (DTC)
DNS Client
Event Log
Internet Authentication (IAS)
Logical Disk Manager
Management Instrumentation (WMI)
Message Queuing (MSMQ)
Network DDE
Performance Logs and Alerts
QoS RSVP
Quality of Service (QoS)
Service Advertising Protocol
Shell Services
SNMP
System Event Notification (SENS)
System Monitor
TCP/IP NetBIOS Helper
Terminal Services
Universal Plug and Play
Volume Shadow Copy
Windows Firewall/Internet Connection Sharing (ICS)
Windows Time
Wireless Zero Configuration
Windows File protection is disabled.
-
ImaginaryFriend
- 100+ Poster

- Berichten: 137
- Lid geworden op: zo 08 mei 2005, 14:30
-
ImaginaryFriend
- 100+ Poster

- Berichten: 137
- Lid geworden op: zo 08 mei 2005, 14:30
Alles werkt nog prima.. heb net even Windows defender laten scannen en die zegt dat ie iets vind van Claria Gain Tricker en remotely anywhere..
Alleen bij het verwijderen geeft hij de melding:
Windows Defender encountered an error: 0x80501001. One or more actions could not be completed successfully.
Wat naar zover ik Googlen kan verwijst naar een mogelijke locatie waar defender denkt het bestand aan te treffen niet bestaat.. Maar is dit nu nog schadelijk of is het een dreiging wat misschien wel aanwezig zou kunnen zijn volgens defender?
Alleen bij het verwijderen geeft hij de melding:
Windows Defender encountered an error: 0x80501001. One or more actions could not be completed successfully.
Wat naar zover ik Googlen kan verwijst naar een mogelijke locatie waar defender denkt het bestand aan te treffen niet bestaat.. Maar is dit nu nog schadelijk of is het een dreiging wat misschien wel aanwezig zou kunnen zijn volgens defender?
-
ImaginaryFriend
- 100+ Poster

- Berichten: 137
- Lid geworden op: zo 08 mei 2005, 14:30
-
ImaginaryFriend
- 100+ Poster

- Berichten: 137
- Lid geworden op: zo 08 mei 2005, 14:30
humz.. Net weer alles weg.. netwerkstekkertje dr uit en dr weer in en dan zegt hij: beperkte of geen netwerkmogelijkheden neem contact op met uw netwerkbeheerder.. heb even in de pc zelf gekeken en daar zie ik helemaal onderin op het moederbord een blauw stekkertje loszitten.. die ga ik even vastdoen maar geen idee wat het kan zijn.. misschien een kapotte netwerkkabel?

