XP doet vaag na installatie Linux
Moderator: MandersOnline
-
augustinus
- Beginner

XP doet vaag na installatie Linux
Heb een laptop, met Windows XP erop, heb hiernaast geprobeerd Linux te installeren (twee partities, 1 voor Windows en 1 voor Linux) maar nu kan ik win XP niet meer opstarten. Krijg allemaal rare gekleurde blokjes in beeld, en de comp doet niets meer!
Wat kan ik hier aan doen?
Pim
Wat kan ik hier aan doen?
Pim
- MandersOnline
- Manders Online

- Contacteer:
Beste Pim,
Ik weet niet welke distributie je gebruikt, maar ik weet wel dat er vaak problemen zijn met Linux en Windows naast elkaar draaien.
Kun je als je kies voor opstarten van Windows nog op F8 drukken voor die Windows gaat opstarten of misschien bij de opstart van het Linux boot gebeuren waar je kan kiezen zodat je Windows XP kan opstarten in Veilige modus.
Pieter
Ik weet niet welke distributie je gebruikt, maar ik weet wel dat er vaak problemen zijn met Linux en Windows naast elkaar draaien.
Kun je als je kies voor opstarten van Windows nog op F8 drukken voor die Windows gaat opstarten of misschien bij de opstart van het Linux boot gebeuren waar je kan kiezen zodat je Windows XP kan opstarten in Veilige modus.
Pieter
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
-
augustinus
- Beginner

-
augustinus
- Beginner

Ik heb de laptop weer an de gang, MAAR ik moet booten vanaf diskette.. daar heb ik een BOOT.INI , NTLDR en NTDETECT.COM op staan, deze komen van de laptop af! En hij boot dan van diskette, alsof er niets aan de hand is....
Dus er moet nog iets anders zijn waarom hij niet direct van de harddisk wil booten..
Even voor de duidelijkheid, ik krijg, als ik van harddisk boot, alleen maar een paar blokjes, gekleurd, in het beeld..
Dus er moet nog iets anders zijn waarom hij niet direct van de harddisk wil booten..
Even voor de duidelijkheid, ik krijg, als ik van harddisk boot, alleen maar een paar blokjes, gekleurd, in het beeld..
- MandersOnline
- Manders Online

- Contacteer:
Als jij Master Boot Record wil herbouwen kan je beter Gdisk gebruiken nadeel is wel dat je Linux het dan niet zo maar doet, dan zul je via boot.ini moeten werken.
Pieter
Pieter
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
-
augustinus
- Beginner

-
augustinus
- Beginner

-
augustinus
- Beginner