snelheids probleem KPN premium

Algemeen over alle Windows versies.

Moderator: MandersOnline

JOHNX
200+ Poster
200+ Poster
Contacteer:

snelheids probleem KPN premium

Bericht door JOHNX »

Pieter
Ik heb wat raars aan de hand en kom er niet uit ik heb sinds kort een premium account bij de KPN en nu komt het rare dat is een 20 mbit dus .Als ik de test opstart in de kpn broadband valley start de D/L/ op met bijna 1.18 mb dan binnen 1 seconde stort hij omlaag naar net 1.05 bij de KPN zeggen ze dat ik die 20 mbit bijna moet halen maar het rare is dat twee van mijn buurvrouwtjes rustig tussen de 1.18 zitten de 1.15 mbit .De KPN belooft oplossingen maar er komt niets van terecht nog steeds niet .Dus kom ik nu eens bij jou kijken of jij er een oplossing op weet .Voorheen zat ik bij Planet en de helpdesk medewerkers waren daar beter dan die nono's van de KPN helpdesk !
Ik hoop dat jij of iemand hier wat er aan de hand kan zijn ???
b.v.d.
John
Do not stand at my grave and weep i am not there, I do not sleep.
lsc2000
1000+ Poster
1000+ Poster
Contacteer:

Re: snelheids probleem KPN premium

Bericht door lsc2000 »

Ik ging lekker tussen die 2 buurvrouwtjes zitten :lol: :lol: :lol:
Verstand van computers? Hahaha egnie ik doe net alsof.
Afbeelding
This message was checked by LSC2000 system 2006-2020.
home page http://www.lsc2000.nl
Jan_Kol
500+ Poster
500+ Poster
Contacteer:

Bericht door Jan_Kol »

Lees hier even wat er bij Kenmerken wordt geschreven. Hoe verder je van de KPN-centrale verwijderd bent hoe trager de zaak wordt. En dat het klopt ervaar ikzelf ook. Bij mijn vriendin is de verbinding sneller dan bij mij, terwijl ze "officieel" gelijk zouden moeten zijn, alleen woon ik bijna een kilometer verder bij de KPN-centrale vandaan.

Kleine onderlinge afwijkingen kunnen ook voorkomen en wellicht speelt de provider ook nog een rol. Jij zit bij KPN, maar het kan zijn dat die buurtjes via Bbned gaan.

Jan
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

Wat Jan zegt is wel waar en hoe test je de verbinding?
Wat voor modem en bekabeling heb je?

de eerste klapper is vaak iets meer omdat een bestand ergens neer word gezet en dan denkt de browser nog even na en schrikt zich rot zet het totaal meteen hoog en daarna zakt die naar de echte snelheid.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
JOHNX
200+ Poster
200+ Poster
Contacteer:

Bericht door JOHNX »

Wat Jan zegt klopt als een bus maar mijn broer zit ook bij de KPN 3 kilometer vanaf de centrale hemels breed en haalt een snelheid van 1.16 mbit .Ik zit 2 kilometer hemels breed ervandaan en haal net boven de 1.04 hooguit .Mijn buurvrouw heeft ook KPN de andere TELE2 De KPN stuurt volgende week 24 augustus een monteur na weken zeuren geven ze eindelijk toe dat er wat goed fout zit met de bekabeling !! Maar ik hou jullie op de hoogt , bedankt !!
Jan_Kol
500+ Poster
500+ Poster
Contacteer:

Bericht door Jan_Kol »

JOHNX schreef: do 14 aug 2008, 11:19mijn broer zit ook bij de KPN 3 kilometer vanaf de centrale hemels breed en haalt een snelheid van 1.16 mbit .Ik zit 2 kilometer hemels breed ervandaan en haal net boven de 1.04 hooguit.
Tsja, dan moet het toch wat technischer: wat een grote rol speelt in de elektrotechniek is weerstand. Glasvezel is geen elektrotechniek maar licht en dat ondervind minder weerstand, alleen intensiteitsverlies, de snelheid blijft 300.000km/sec. Ook heeft glasvezel het voordeel van een relatief oneindige bandbreedte want je kun licht gigantisch veel kleuren geven waardoor de glasvezel een veel grotere capaciteit heeft dan koperdraad. Koperdraad kan een beperkt aantal frequenties aan en heeft dus een beperkte bandbreedte vanaf het punt waarvandaan het signaal naar jouw aansluitpunt wordt getransporteerd. Met technische hulpmiddelen is het uitstekend mogelijk het licht "te versterken". Als dus b.v. de glasvezelverbinding dichter bij je broer komt en derhalve minder koperdraad, met de er aan verbonden weerstand, eenvoudigheidshalve snelheidsverlies te noemen, komt en jij met langer koperdraad te maken hebt kan dit soort zaken optreden. Ook is het mogelijk dat je broer a.h.w. rechtstreeks(er) op de centrale is aangesloten en jij via een omweg wordt geleid; het gaat dus niet om de hemelsbrede afstand maar om de feitelijk lengte van de verbindingsmedia en van laten we het maar op "weerstand" houden(glasvezel en/of koperdraad).

Uiteraard is e.e.a. veel ingewikkelder dan ik hier populair probeer duidelijk te maken.

Jan
JOHNX
200+ Poster
200+ Poster
Contacteer:

Bericht door JOHNX »

Jan ,na een hoop touwtrekken geeft de KPN eindelijk toe dat er iets niet deugt ! Dus sturen ze gratis een monteur die ter plaatse het probleem moet oplossen.Vanmorgen heb ik nog de kabel tussen het modem en de PC gewisseld met een cad5 en een cad6 kabel geen van beide gaven verbetering .Maar 25 augustus komt er een monteur dat kan nu ook ineens nadat ik Jacob Middeldorp zelf gebeld heb ja die komt gewoon aan de telefoon de grote man van KPN .Dat is dus geregeld .Maar de KPN levert over BBnet nu komt er nog wat gekkers over de meting bij BBnet krijg ik te zien dat ik een D/L moet hebben van 16-20 mbit dat geeft hij duidelijk aan terwijl alle andere metingen net die 1.04 halen raar he ?Kijk het gaat mij om een principe ik wil ook 1.16 halen daar betaal ik voor je koopt toch ook geen rolls met drie wielen !!
bedankt voor je prima uitleg ik hou je op de hoogte
John
Jan_Kol
500+ Poster
500+ Poster
Contacteer:

Bericht door Jan_Kol »

JOHNX schreef: vr 15 aug 2008, 13:21Maar de KPN levert over BBnet nu komt er nog wat gekkers over de meting bij BBnet krijg ik te zien dat ik een D/L moet hebben van 16-20 mbit dat geeft hij duidelijk aan terwijl alle andere metingen net die 1.04 halen raar he
Aha, BBned heeft op dit moment al een paar dagen problemen in verschillende regio's (KPN-regio's wel te verstaan) en dat merk ik ook, wonende in het gebied "Zwolle". Gewoon is een downloadsnelheid bij mij tussen 400 en 500 kBps en de laatste dagen kom het met moeite op 40kBps. Toen ik SP3 voor XP wilde downloaden wast het wel 11 kBps en bij een download van een driver werd soms zelfs de 0,1kBps en ook een tijdje 484 bps (dus wel zonder de k!) gehaald.

Toen ik ging kijken bij Abel, mijn provider stond er:

-----------begin citaat-----------
14 augustus 2008
Momenteel ervaren wij een storing in ons ADSL en Telefonie netwerk in de regio's Apeldoorn, Deventer, Dronten, Groningen, Lelystad en Zwolle. In deze regio's is onze dienstverlening voor een gedeelte van onze gebruikers helaas niet beschikbaar. Wij zullen deze storing zo spoedig mogelijk oplossen.
-----------einde citaat-----------

Terugkomende op het eerdere bericht zie ik op de site van BBned dat ik 1,313 km vanaf de centrale woon en het andere adres is 511 meter.

Jan
lsc2000
1000+ Poster
1000+ Poster
Contacteer:

Bericht door lsc2000 »

Ja Jan daarom ben ik al een tijdje over gestapt naar de Kabel van Casema en van de week naar Ziggo en ik moet zeggen een hele verbetering.
Download snelheid is iets meer dan 2 Mbs en de upload is zo`n 350 - 400 Kbs en heel weinig storing van de kabel.
Met ADSL van KPN was het huilen met de pet op. Internet snelheid was erg variërend tja dan krijgt de afstand van de centrale naar de aansluiting de zwarte piet toegeschoven en ze zijn ook niet van plan om betere wijkcentrales neer te zetten om hun klanten beter van dienst te kunnen zijn.
Afbeelding
Jan_Kol
500+ Poster
500+ Poster
Contacteer:

Bericht door Jan_Kol »

lsc2000 schreef: vr 15 aug 2008, 14:59Ja Jan daarom ben ik al een tijdje over gestapt naar de Kabel van Casema en van de week naar Ziggo en ik moet zeggen een hele verbetering.
Tsja Lo, de berichten hier in Meppel over Ziggo/@Home zijn niet altijd even rooskleurig. Bovendien is het de eerste storing sinds 2005 bij Abel/BBned en dan nog alleen (tijdelijk) een (te veel :o ) lagere snelheid. Ik weet niet meer hoeveel mensen hier last hadden met @Home, vooral m.b.t. stabiele telefoonverbindingen en dat is wel heel irritant en die zijn nog steeds net even belangrijker dan snelheid op het Internet.
ik zit nu bij mijn vriendin die Tele2 heeft (en 511 meter) waar de snelheid wel normaal is en is het bij mij Abel/BBned (1.313 meter) knudde (geweest?).

Jan
JOHNX
200+ Poster
200+ Poster
Contacteer:

Bericht door JOHNX »

Jan dat vind ik nou zo raar he mijn buurvrouwtjes 1 heeft Tele2 en de andere kpn en die gaan full force lekker op 1.16 mbit D/L maar er is licht de KPN stuurt mij per 15 Augustus een monteur om de lijken voor het modem door te meten echter er is ook een mogelijkheid dat het beroemde speedtouch modem niet goed is daar speculeren ze nu weer mee het is toch raar he die KPN gisteren belden ze mij weer met een hoop gezeur maar ik ga door totdat ze gek van mij worden ik zal de beloofde snelheid hebben ik koop ook geen auto op 3 wielen toch en wat ze ook zeggen ze zullen mij de snelheid geven waar ik voor betaal ik geef niet op :twisted: Ze komen met verklaringen die kant nog wal halen !!
lsc2000
1000+ Poster
1000+ Poster
Contacteer:

Bericht door lsc2000 »

15 Augustus een monteur om de lijken voor het modem door te meten :?: :?: :?:

Schop ze zelf de straat op. :lol: :lol: :lol:
Afbeelding
JOHNX
200+ Poster
200+ Poster
Contacteer:

Bericht door JOHNX »

00ps foutje moet 25 augustus zijn maar ik geef het niet op hoor en de straat opschoppen is niet wat ik in mijn hoofd heb maar als er niets veranderd ,heb ik nog tal van opties hier in NL b.v. UPC waar ze mijn 24 mbit zwart op wit durven te garanderen !Daar heb ik mijn tv vandaan en het beeld is goed .Toch wil ik het met de KPN blijven proberen lukt dat niet dan is het bye bye :mrgreen:
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

John, let er wel op 24Mbit is een maximum die ze niet kunnen garanderen want als straks 100 buren bij jou in de straat massaal hun lijnen volledig open gooien ligt jou snelheid echt niet op die 24 mbit.

Waar zou het aan kunnen liggen?
Jou modem
Het stukje koper van de straat naar jou isra punt
Mogelijk heb je een telefoondraad van de aansluiting naar de modem met wat kuren.

Het kan natuurlijk van alles zijn en ik wil niet zeggen dat het echt aan jou ligt, maar kan ook bij KPN zijn dat ze de instellingen niet juist hebben staan in de centrale of elders.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
JOHNX
200+ Poster
200+ Poster
Contacteer:

Bericht door JOHNX »

Pieter ik ga ervan uit dat de KPN ergens blundert ik heb ook de kabel tussen de aansluiting en het modem vernieuwt met een storingsvrije kabel en een cat6 utp naar de PC dat hiep ook niet maar links en rechts heb ik forums doorgespit en op veel plaatsen duikt mijn probleem ook op .Verder weet ik nu zeker dat jij gelijk hebt wat er achter de aansluiting zit is puur slecht de kabels zijn gewoon verrot ik sprak een monteur die zo een kast buiten openmaakte ik ken die man al jaren en deze bevestigde dat het helemaal gaar is met de kabels .Ik belde daarna naar een kerel van KPN nee ik bel geen helpdesk waar hal was mensen zitten die weten hoe een muis werkt ik bel gewoon Den Haag
en sprak daar iemand van de technische afdeling die wilde perse de naam van de man in kwestie hebben maar je gelooft toch niet dat ik dat gezegd heb want hij was behoorlijk pissig over het feit dat die man mij een eerlijk antwoord gegeven had maar ik blijf net zo lang doorgaan totdat ik minimaal 1,16 mbit pak als moeten ze de straten openbreken ik zal mijn zin krijgen ik betaal ook niet voor een Ferrari met drie wielen :lol:
Plaats reactie