hallo mensen
ik heb een laptop en een pc maar als ik een netwerk heb gemaakt blijft hij vragen by zowel de laptop als pc een wachtwoord in te vullen om op de pc's te komen
ik heb er geen fire wall op staan en zyn alle twee met de zelfde modem aan gesloten op het net
weten jullie misschien een oplossing
want we gebruiken geen wachtwoorden om op de laptop of pc te komen vandaar
In netwerkcentum schakel je "met wachtwoord beveilgd delen" in
Vervolgens klik je met de rechter muisknop op de schijf of map
Klik dan op "Eigenschappen"
Dan zie je daar een tabblad "Delen" en een tabblad "Beveiliging"
klik op de tab "Delen" dan op de knop "geavanceerd delen"
Vink "deze map delen" aan
en voeg middels de knop "machtigingen" jezelf toe met alle rechten
Doe dit ook bij de tab "beveiliging" en de knop "geavanceerd"
Nu zou het moeten werken Cowboy.
(Wel op beide computerts de zelfde gebruikersnaam en wachtwoord gebruiken)
Suc6
Pipo
PS. Het is niet vreemd dat het je niet lukt.
ik ben zelf 2 avonden aan het zoeken geweest.
maar ik heb 1 probleem met je uitleg hoor pipo
want zo te lezen zit jij met Vista op je pc en ik draai nog steeds met het ouwe vertrouwde XP home met sp3 hoor
want ik heb geen netwerk centrum vandaar
nou ik geef het op ik kan niks vinden waar ik een wachtwoord voor het netwerk kan instellen hoor
ben nu al weer een paar uur bezig er mee en het lukt my niet helaas
cowboyspeedy schreef:het gaat om mijn hele d-schijf die ik wil delen met de andere maar ik kan wel via hun pc naar die van my maar niet andersom das het vreemde
Zet je ook eerst even de netwerk namen gelijk en kijk ook of alle schijven van die andere pc gedeeld zijn.
Verstand van computers? Hahaha egnie ik doe net alsof. This message was checked by LSC2000 system 2006-2020.
home page http://www.lsc2000.nl
ja de namen zyn gelyk want ik heb hem zelf ingesteld en de schijven heb ik ook gedeeld
want voor de sp3 had ik geen probleem om op de ene pc te komen maar nu kan ik dara ook niet meer op na de sp3 vandaar ben alleen vergeten of de fire wall van die pc aan staat na de update
misschien dat dat het is
als dat het probleem is mag je deze wel op slot zetten hoor
want heb er zo 'n gevoel van vandaar