harde schijf gecrasht of iets anders?

Algemeen over alle Windows versies.

Moderator: MandersOnline

Plaats reactie
spotter
Beginner
Beginner

harde schijf gecrasht of iets anders?

Bericht door spotter »

Hoi,

ben zojuist thuis van het werk en wilde de pc aanzetten. hij startte op maar sprong al snel weer opnieuw aan. dit blijft de pc doen.

ik heb even een andere oude pc met de schijf erin opgestart maar ook daar hetzelfde. de pc start niet door.

is de harde schijf gecrasht? ik baal wel want veel belangrijke data staat hierop. (helaas geen back-up)

ik heb de harde schijf aangesloten met een externe behuizing en dan word hij wel gezien als een station. echter staan er wel wat zaken op zoals de vaste zaken: Windows. program files enz. maar de programma's die ik in mijn documenten had staan zie ik niet.

Ik hoop dat iemand me kan vertellen wat ik eventueel nog zou kunnen doen om info van die schijf af te halen.

Alvast bedankt.

Groetjes.
Pipo
1000+ Poster
1000+ Poster

Re: harde schijf gecrashd of iets anders?

Bericht door Pipo »

Geef eens wat meer info.

Wat is je Besturingssysteem?
Is het een standaard installatie of heb je op de een of andere manier beveiliging aangebracht?

Kan je een schermafdruk maken van hetgeen je nog ziet?
spotter
Beginner
Beginner

Bericht door spotter »

Hoi,

besturingssysteem is Windows XP Home.

het is gewoon een standaard installatie. ik kan geen afdruk maken van het scherm. er is niets meer te zien.

gisteravond deed de pc het nog. hij gaf wel aan dat er een virus gevonden was maar die heb ik ook weer verwijderd. daarna was het over en uit.

en opstarten in de veilige modus lukt ook niet.

:cry: :cry: :cry:
Jan_Kol
500+ Poster
500+ Poster
Contacteer:

Bericht door Jan_Kol »

spotter schreef: wo 14 mei 2008, 18:48ik heb de harde schijf aangesloten met een externe behuizing en dan word hij wel gezien als een station. echter staan er wel wat zaken op zoals de vaste zaken: Windows. program files enz. maar de programma's die ik in mijn documenten had staan zie ik niet.
N.B. Ik ga er van uit dat je bestanden die je zelf hebt gemaakt wilt redden en ga ook uit van de situatie dat je de schijf als externe HDD hebt aangesloten.
Met je aanvullende informatie erbij wordt denk ik iets duidelijk: Je zoek op de verkeerde plaats. Bij een "standaard installatie" staan programma's in de map Program files en de besturingssysteem zaken vooral in de map Windows. Documenten worden opgeslagen in Mijn documenten, maar die "map" op je bureaublad, want daar heb je het denk ik over, is niet meer dan een snelkoppeling.
Het snelst kom je bij je documenten door bij zoeken een jou bekende bestandsnaam in te vullen en dat goed te kijken wat het pad daarheen is.
Onthoudt dat pad en je kunt naar de map met haar inhoud navigeren.

Wat je ook kunt doen en dat is nog makkelijker denk ik, is de Verkenner (Start > Programma's > bureau accessoires > Verkenner of Windows verkenner) gebruiken om door de externe HDD te bladeren. Je vindt dan gegarandeerd ergens Mijn afbeeldingen of zo'n andere standaard map in Mijn documenten. Snuffel in die omgeving rond en je kunt de zaak back-uppen.

Jan
Plaats reactie