Als back-up medium heb ik een externe harde schijf. Nou dan blijkt dat M$ zijn zaakjes echt perfect voor elkaar heeft.
XP + SP2 + alle updates op een vaste PC en Vista inclusief alle beschikbare updates (Nee geen Beta's) op een laptop werken bij NTFS dus absoluut niet samen.
Al meer dan eens een back-up gemaakt van de HDD van mijn XP-PC. Als ik die dan op de Vista lpatop aansluit is alles goed leesbaar. Ook schrijven naar de exteren HDD werkt goed.
Niets aan de hand dus zou je zeggen maar nu komt het:
Als ik de HDD na aansluiting op de Vista computer aansluit op de XP computer wordt de schijf wel gezien maar als zijnde leeg en bij her-aansluiten na dat XP uitstapje op de Vista computer gebeurt hetzelfde: schijf wordt herkend maar is niet te openen; wel komt die stomme opmerking dat je de schijf kunt formatteren..
Dat is echt doffe ellende. Wie weet de oplossing?
Oh, ja dit geldt zowel voor USB als voor FireWire...... En voor een andere externe HDD (alleen USB) geldt hetzelfde.
Jan
Externe HDD XP vs Vista, ellende dus
Moderator: MandersOnline
- MandersOnline
- Manders Online

- Contacteer:
Re: Externe HDD XP vs Vista, ellende dus
Jan herkenbaar probleem inderdaad ik heb op dit momente geen idee wat er mis is, zal daarvoor moeten rond kijken...
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
Sluit hem na gebruik op je XP partitie eens aan bij iemand anders met een XP OS en dan weer bij jou. Ik heb het vermoeden dat er iets mis is met die schijf zelf.
- Jan_Kol
- 500+ Poster

- Contacteer:
Nee Timelord, dat denk ik niet: het is bij twee externe schijven gebeurd. En, ik had de 3"5 schijf al gebruikt op een andere XP-computer en toen gebeurde er niets (nou ja, ik heb er wat vanaf gekopieerd naar die andere computer). ETimelord schreef:Sluit hem na gebruik op je XP partitie eens aan bij iemand anders met een XP OS en dan weer bij jou. Ik heb het vermoeden dat er iets mis is met die schijf zelf.
- Jan_Kol
- 500+ Poster

- Contacteer:
Hoera, hoera
Voor Vistaaaaaa...
ga ik van ellende rijmen.
Op de XP computer (waarvan het besturingssysteem inmiddels naar de gallemiezen is zoals uit een andere vraag van mij blijkt: viewtopic.php?f=2&t=5035) heb ik de schijf FAT32 geformatteerd en de data er op overgebracht.
Op een andere XP computer gekeken en alles was zichtbaar, kopieerbaar enz.
Op de Vista Premium aangesloten (zowel FireWire als USB2) en joepie: Externe schijf, gebruikt 84GB van 150GB.
Dubbelklik op schijfpictogram en ja hoor: "Deze schijf is leeg" komt er als mededeling.
Kortom: geen zier opgeschoten.
Jan
Voor Vistaaaaaa...
ga ik van ellende rijmen.
Op de XP computer (waarvan het besturingssysteem inmiddels naar de gallemiezen is zoals uit een andere vraag van mij blijkt: viewtopic.php?f=2&t=5035) heb ik de schijf FAT32 geformatteerd en de data er op overgebracht.
Op een andere XP computer gekeken en alles was zichtbaar, kopieerbaar enz.
Op de Vista Premium aangesloten (zowel FireWire als USB2) en joepie: Externe schijf, gebruikt 84GB van 150GB.
Dubbelklik op schijfpictogram en ja hoor: "Deze schijf is leeg" komt er als mededeling.
Kortom: geen zier opgeschoten.
Jan