Na Afsluiten Windows XP start PC vanzelf weer op

Algemeen over alle Windows versies.

Moderator: MandersOnline

Plaats reactie
Jan_Kol
500+ Poster
500+ Poster
Contacteer:

Na Afsluiten Windows XP start PC vanzelf weer op

Bericht door Jan_Kol »

Na "Afsluiten" van Windows XP start de PC na een minuut of 10 vanzelf weer op. Dat gebeurde een poosje niet in de Slaapstand maar ook die heeft het loodje gelegd. Na "in slaap vallen" start de PC na 2 minuten weer op.

E.e.a. is gekomen na het herinstalleren van Windows XP + SP2 + alle updates. De schijf was schoon want die had ik ge-low level format. Er staan wat minder maar wel allemaal eerder gebruikte programma's op de C-partitie (Om jullie even bezig te houden, dit zijn ze alle 88: Adobe Flash Player ActiveX; Adobe Flash Player Plugin; Adobe SVG Viewer 2.0; Advanced WindowsCare Pro 2.6.0; ATI Display Driver; AusLogics Disk Defrag; AusLogics Registry Defrag; Beveiligingsupdate voor Windows Internet Explorer 7 (KB938127); Beveiligingsupdate voor Windows Internet Explorer 7 (KB942615); Beveiligingsupdate voor Windows XP (KB923789); CCleaner; CHIPDRIVE - terminal driver V2.14.11; CorelDRAW Graphics Suite X3; CutePDF Professional 3.3; CutePDF Writer 2.7; EPSON Printersoftware; EPSON Scan; FileZilla Client 3.0.4.1; FontNav; FotoTagger 2.5.0.0; Foxit Reader; GIMP 2.4.2; Hauppauge WinTV Infrared Remote; Hauppauge WinTV Radio; Hauppauge WinTV Source Selector; Hauppauge WinTV2000; Herstel uw bestanden; Hidden Utilities XP; HijackThis 2.0.2; IRXpress USB IrDA; ISO Recorder; IZArc 3.81; Java(TM) 6 Update 3; Karen's Replicator; Logitech Audio Echo Cancellation Component; Logitech QuickCam; Logitech Video Enumerator; Logitech
Timelord
1000+ Poster
1000+ Poster
Contacteer:

Bericht door Timelord »

Luister, als normale gebruiker mag je NOOIT lowlevelformat gebruiken!.

Bij verkeerd gebruik kun je je schijf weggooien.

Haal de netwerkstekker er eens uit en kijk dan wat er dan gebeurd.
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

Jan ik zou bijna denken dat er iets loos is met je voeding als dat netwerk gebeuren het niet is.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
Jan_Kol
500+ Poster
500+ Poster
Contacteer:

Bericht door Jan_Kol »

Timelord schreef: wo 06 feb 2008, 10:00Haal de netwerkstekker er eens uit en kijk dan wat er dan gebeurd.
Dat doe ik voorlopig maar.
Timelord schreef: wo 06 feb 2008, 10:00Luister, als normale gebruiker mag je NOOIT lowlevelformat gebruiken!
Aangezien ik precies weet wat ik doe is er niets verkeerds aan een correct uitgevoerde low level format.

1. Ik hang de PC eerst aan een UPS, als die er niet op is aangesloten. In dit geval is het mijn hoofdcomputer en die is daarop aangesloten ( trouwens doe ik ook bij een BIOS updates doe ik dit UPS-verhaal :wink: )
2. Ik download het specifiek voor het merk HDD geschreven tool bij de HDD fabrikant (in dit geval WDC).
3. Ik maak met het gedownloade bestand een diskette aan.
4. Ik start op vanaf deze diskette en voer de low level format uit.
5. Ik start van de Windows CD en installeer Windows

Op dit ogenblik heb ik geloof ik zes of zeven diskettes met low level format tools van diverse HDD-fabrikanten, maar meestal maak ik even een nieuwe; dat loont want vroeger kostte 80GB op een WDC b.v. meer dan 90 minuten en nu is dat nog maar een minuut of 15.

In diverse adviezen hier op het forum heb ik deze raad al gegeven met steeds die waarschuwing het fabrikanten-tool te gebruiken en niets anders.

En Pieter, ik zal dat eens proberen. Ik twee van deze voedingen en zal ze eens omruilen. Zal nog wel even duren want ik heb het erg druk met lesvoorbereiding voor Seniorweb Meppel.

Jan
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

Jan doe rustig aan. Alles op z'n tijd hier ook hoor :)
Jan_Kol
500+ Poster
500+ Poster
Contacteer:

Re: Na Afsluiten Windows XP start PC vanzelf weer op

Bericht door Jan_Kol »

Ik bleef aan het prutsen en vertrouw Windows XP Professional incl. SP2 (zo gekocht) op deze PC niet. Dus vanmiddag even wat tijd gemaakt en Ubuntu 7 er maar eens op gezet. En zie daar na ruim vier uren nog steeds geen spontane herstart.

Windows bleef lastig doen met dat ongewenste herstarten en bovendien weigerde Windows mijn beide 250 GB SATA-RAID 1 HDD te zien als bruikbare schijven. kortom
Timelord
1000+ Poster
1000+ Poster
Contacteer:

Bericht door Timelord »

Ooit heb ik eens bij toeval ontdekt wat het euvel was.

Ik had een Asus mobo gekocht met een stem die de errors opnoemde.

Toen mijn pc spontaan herstartte hoorde ik de stem zeggen: Uw pc is te warm geworden.

Zonder die stem had ik het misschien nooit gevonden.

Oftewel: misschien is het een warmteprobleem.
(denk het niet want dat is meestal hardware gerelateerd)
Jan_Kol
500+ Poster
500+ Poster
Contacteer:

Bericht door Jan_Kol »

Dank voor je reactie. De temperaturen zijn zeer netjes, dus in die hoek hoef ik niet te zoeken. Ook is het dan vrij merkwaardig dat de zaak onder Windows wel te warm zou worden en onder Linux niet. Maar, ik denk wel dat Linux minder energie van een computer vergt dan Windows (onbewezen gedachte maar ja, ik denk dat nu eenmaal).

Jan
Timelord
1000+ Poster
1000+ Poster
Contacteer:

Bericht door Timelord »

Wat je de volgende keer moet doen, dat is dat herstarten uitzetten. Dat is namelijk een optie waar ik het nut niet van zie.
Je moet het zo instellen dat hij het blauwe vastloop scherm laat zien, dan kun je zien waar de fout zich voordoet.
dat doe je ergens in het configuratiescherm bij systeem. Zo nodig zoek ik het voor je op als je het niet kunt vinden. :wink:

Het lijkt er eerder op dat Microsoft probeert te verbergen dat het aan hun ligt. :mrgreen:
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

lamje van de netwerkkaart, kan natuurlijk duiden op Wake On LAN
Jan_Kol
500+ Poster
500+ Poster
Contacteer:

Bericht door Jan_Kol »

Timelord schreef: vr 25 apr 2008, 23:25Het lijkt er eerder op dat Microsoft probeert te verbergen dat het aan hun ligt. :mrgreen:
Daar ben ik het helemaal mee eens, want waarom geen spontane herstart zonder besturingssysteem of met een Linux-gebaseerd besturingssysteem maar wel een spontane herstart met Windows....
MandersOnline schreef: za 26 apr 2008, 11:12lampje van de netwerkkaart, kan natuurlijk duiden op Wake On LAN
WOL staat uitdrukkelijk uit in het BIOS, het is een door Microsoft veroorzaakt probleem. Enfin, ik zal het van de week nog maar een keer proberen en ook in Windows alles wat ik ken op dit gebied uitzetten. In het BIOS staat alleen de FDD, CD/DVD-speler en
Timelord
1000+ Poster
1000+ Poster
Contacteer:

Bericht door Timelord »

Daarom moet je het herstarten uitzetten en de BSOD laten zien, het kan best aan een corrupte driver liggen.
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

Windows zelf heeft ook nog de instelling van WOL.
Plaats reactie