Blauw scherm

Algemeen over alle Windows versies.

Moderator: MandersOnline

Plaats reactie
Brugt
Beginner
Beginner

Blauw scherm

Bericht door Brugt »

Hoi

Regelmatig als ik mijn compu opstart krijg ik, na systemcheck en het opstartscherm met het "lopende balkje", in een flits een blauw scherm te zien (zo snel dat ik niet kan lezen wat er staat) en dan start hij weer op. Dit gaat soms een paar keer achter elkaar. Ik laat iedere keer Windows normaal op starten. Dan start hij, na die paar keer, normaal op, maar is dan BIJZONDER traag. Normale start duurt gemiddeld 5 minuten totdat het HD-lampje volledig uitblijft maar als hij BIJZONDER traag is kan de opstart wel 30 minuten !! duren. Ik werk met Windows XP pro incl sp2 en alle updates.

Onderin de systeentray word opgestart: Geluidskaartbesuring, McAfee Securitycenter met daarin de ant4us, firewall, spamfiler en privacycontrol. Dan Autosizer, Spybot 1.c.

WIE of WAT is het probleem?

(( Ik wordt er beetje heel erg moe van om iedere keer de setup van XP op de starten en bij installatie op herstellen te drukken. Hij hersteld dan wel alles netjes maar is daar sosm 2 uur mee bezig, terwijl de teller ca. 39 minuten zegt. ))
Ronald
300+ Poster
300+ Poster

Bericht door Ronald »

Denk dat er iets goed fout zit. Zou toch overwegen eens een clean-install te doen.
Brugt
Beginner
Beginner

Bericht door Brugt »

Dat heb ik al 3x gedaan in een periode van een maand :(
De compu is een half jaar oud en is dus geschikt voor XP (zou ik denken).
Brugt
Beginner
Beginner

Bericht door Brugt »

Zou het aan McAfee security Centrum kunnen liggen?
Zie hier op het forum over dit programma nogal wat problemen voorbij komen. En McAfee staat bij mij op alles in de gaten houden.
JOHNX
200+ Poster
200+ Poster
Contacteer:

Bericht door JOHNX »

Als je NOD32 neemt kan enorm schelen McAfee is een enorme bak die rare sprongen maakt knoeit met drivers en gooit soms dingen weg die gewoon goed zijn en de boel verzieken!Sinds ik nod32 heb werkt het prima!En nog een ding als je een nieuwe installatie doet doe dan ook even F_disk daarvoor dan is je schijf echt clean en geen fast format !
Heel veel succes!
Do not stand at my grave and weep i am not there, I do not sleep.
Plaats reactie