web browsing speed

Algemeen over alle Windows versies.

Moderator: MandersOnline

Plaats reactie
piele
Beginner
Beginner

web browsing speed

Bericht door piele »

Beste Pieter,

Ik heb een vreemd probleem,

mijn up en downloadsnelheid zijn normaal. Echter mijn web browsing speed is extreem laag

Dit zowel draadloos als bedraad.

Ga ik op het nraadloze netwerk van m'n buurman, errug snel, zoals het hoort

Hoe kan dit?????

Zit dit in de router die ik gebruik, een belkin
piele
Beginner
Beginner

Bericht door piele »

op m'n desktop pc die bekabeld is verbonden met diezelfde router heb ik geen problemen

om het nog maar even lastiger te maken
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

Mogelijk iets met je firewall??
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
piele
Beginner
Beginner

Bericht door piele »

als ik de Windows firewall uitzet is het inderdaad over. Maar is dat wel aan te bevelen, de firewall uitzetten in XP?
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

Zorg dat je een betere firewall van een andere firma regeld, dat lijkt me een beter plan die word bijgewerkt die van XP niet helaas...
piele
Beginner
Beginner

Bericht door piele »

piele @ Do 22 Jun 2006, 21:21 schreef:als ik de Windows firewall uitzet is het inderdaad over. Maar is dat wel aan te bevelen, de firewall uitzetten in XP?
toch te vroeg gejuigd, zat nog op het netwerk van de buren (auto). Inladen duurt nog steeds errug lang. Ook het verbinden met router duurt ellenlang. Heeft wel verbinding snel, maar krijgt niet zo snel een ip toegewezen
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

Zit er een dikke Muur tussen zo ja wat is het signaal sterkte van de verbinding?

Misschien weet niet of je deelt met je buren, kunnen ze beter een ander kanaal kiezen soms wil er iemand in de buurt zitten die stoort op de betreffende golflengte
piele
Beginner
Beginner

Bericht door piele »

MandersOnline @ Do 22 Jun 2006, 21:37 schreef:Zit er een dikke Muur tussen zo ja wat is het signaal sterkte van de verbinding?

Misschien weet niet of je deelt met je buren, kunnen ze beter een ander kanaal kiezen soms wil er iemand in de buurt zitten die stoort op de betreffende golflengte

Zit vlakbij de router, signaal is super. Geen enkel probleem,

speedtestresulaten:

Status Resultaat
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 524.7 KByte/sec
(=4198 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 87.4 KByte/sec
(=699 kbps)
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 637.0 Conn/min
Ping test Nederland
Uitvoeren van een aantal grote pings vanuit Nederland naar uw computer (N.B. Uw evt. firewall moet deze pings dus wel accepteren! De test is ook niet mogelijk als u via een proxy server de site gebruikt) Klaar 14.0 ms

Kan het in het draadloze gedeelte van de router zitten, de desktop pc geen problemen, erg snel inladen.

Ligt dus niet aan de verbinding of router........signaal is goed, ander kaneel geprobeerd...????vaag
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

Ja draadloze kan het aan liggen, ik ken een voorebeeld dat de Draadloze verbinding echt tussen 2 pc's stond (marcelv1) en dar er amper snelheid was.

Kan een Telefoonmast zijn of een Ander signaal wat erg stoort.

Wat betreft Kanalen, je hebt er 13 standaard staat die op 11 dat is meen ik 2.4GHz
marcelv1
Vipper|Vip heer|Vip dame
Vipper|Vip heer|Vip dame

Bericht door marcelv1 »

klopt. telefoonmasten, draadloze telefoon, magnetron, tv, alles kan stroing veroorzaken!!!
Groetjes,

Marcel :geek:
Plaats reactie