Grote problemen met mijn PC en volgens mijn provider ligt

Algemeen over alle Windows versies.

Moderator: MandersOnline

cobiestooker
200+ Poster
200+ Poster
Contacteer:

Grote problemen met mijn PC en volgens mijn provider ligt

Bericht door cobiestooker »

het aan Windows XP, zij raadden mij aan om XP er opnieuw op te zetten, maar ik denk ik ga maar eerst eens bij Pieter langs.....
Het volgende is aan de hand: Zondag j.l. heb ik geprobeerd met bugdoctor en registry clean mijn pc te ondoen van overbodige rommel. Dat lukte niet met de shareware versie, (omdat het zoveel was, moest ik eerst een full versie kopen), dus bij antivirusclub een freeware prog gedownload, easycleaner genaamd. Nou via dat programma overbodige bestanden opgeruimd (zaten gelukkig nog in de prullenbak). Het stappenplan van HIJACKTHIS doorlopen (heb ik ook van antivirusclub) en daar is op een bepaald moment iets gewist per ongeluk, een regel die met bho begint, maar weet niet meer welke. Ik heb nog wel de savelog van de keer daarvoor dat ik hijackthis gebruikt had (1 uur eerder had ik hem gedaan, maar nog niet verstuurd). Daarna is er van alles mis gegaan. Ik kan geen email meer ophalen en versturen, ik kan niet meer inloggen bij MSN messenger (als ie probleem oplossen doet geeft ie een geel driehoekje met uitroepteken aan bij KEY poort maar ik weet niet wat dat inhoudt). Mozilla Firefox doet het niet meer. Via Firefox kan ik dus het internet niet op. Dat kan nog wel via IE.
Heb net al 3 kwartier met XS4ALL aan de telefoon gezeten (is mijn provider). pingen is goed, maar met telnet lukt het niet. (ik hoop dat je begrijpt wat ik hiermee bedoel). Ook op website inloggen zoals de postbank lukt dus niet. Op de laptop van mijn zoon gaat alles goed, en volgens de helpdeskmensen van XS4ALL ligt het aan Windows, en moet ik hem er opnieuw opzetten....
Wis ie dan mijn hele harde schijf? Ik heb een compaq en daar zit een restore schijf bij, maar ik ben zo bang dat ik dat heeeel veeeel kwijt ben als ik die gebruik.....

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Oh ja en online mijn mail lezen lukt ook niet, kan niet inloggen bij gmail. en ook niet bij xs4all om mijn mail via webmail te bekijken...

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.... :cry:
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

Ik Zou best die log even willen zien eerlijk gezegd.

Verder wil ik je even vragen kan je Nog Systeemherstel gebruiken??

een eventuele oplossing wat ooit iemand geholpen had om weer toegang te krijgen tot van alles was: WinSockFix
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
cobiestooker
200+ Poster
200+ Poster
Contacteer:

Hoi Pieter, ja ik kan systeemherstel nog wel gebruiken volgens mij.. Kan ik die log hierin zetten (is wel een grote) Ik kan hem evt. wel mailen via de laptop van mijn zoon hoor.
dat programma wil ik ook wel proberen.
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

mailen is ook in orde hoor :)
cobiestooker
200+ Poster
200+ Poster
Contacteer:

MandersOnline @ Wo 21 Dec 2005, 15:24 schreef:mailen is ook in orde hoor :)

Maarre ik kan van deze pc geen mail verzenden..... goed ik ga die savelog even op een usb zetten en via de laptop van mijn zoon naar jou toesturen. Wat denk je zal ik een systeem restore doen van zeg 4 dagen geleden? Of heeft dat geen zin......
cobiestooker
200+ Poster
200+ Poster
Contacteer:

Ik heb net een mail met bijlage (savelog 19-12-05) naar je toegestuurd..
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

ik heb hem ontvangen nou die BOH dingen is niks mis mee dat heeft te maken met toolbars en dergelijken.

Systeem herstel naar 4 dagen geleden lijkt me wel een goed plan opzich zou dat zonder problemen moeten lukken...
cobiestooker
200+ Poster
200+ Poster
Contacteer:

MandersOnline @ Wo 21 Dec 2005, 23:56 schreef:ik heb hem ontvangen nou die BOH dingen is niks mis mee dat heeft te maken met toolbars en dergelijken.

Systeem herstel naar 4 dagen geleden lijkt me wel een goed plan opzich zou dat zonder problemen moeten lukken...
Dan ga ik dat maar eens proberen :(
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

Cobie, ik krijg net ook te horen dat je nog bij Anti Virus club bezig bent, pas je daar wel mee op want straks doe je 2 dingen door elkaar heen omdat we niet samen werken ik en de AVC
cobiestooker
200+ Poster
200+ Poster
Contacteer:

MandersOnline @ Do 22 Dec 2005, 10:33 schreef:Cobie, ik krijg net ook te horen dat je nog bij Anti Virus club bezig bent, pas je daar wel mee op want straks doe je 2 dingen door elkaar heen omdat we niet samen werken ik en de AVC
Hoi Pieter, ja dat klopt , avc had ik mijn savelog van HIJACKTHIS gestuurd, maar aangezien ik nu helemaal niets meer kan sturen en ontvangen , dacht ik die is niet aangekomen, tot ik gister een mailtje van ze zag via het internet.... Maar volgens de helpdeks van XS4all is het een Windows probleem, volgens mij ben ik dan bij jou aan het goede adres. AVC is toch meer voor virussen enzo?
groet
Cobie
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

AVC is voor virussen maar er zit ook kennis voor de rest van de PC.
cobiestooker
200+ Poster
200+ Poster
Contacteer:

Oh jee, wat moet ik nou doen? Ik word door jullie allebei altijd goed geholpen..... Ik ga me afmelden voor dit probleem bij AVC, wil jij me dan verder helpen? voor zover dat kan dan natuurlijk.....
groet
cobie
Niets sterkt het ego zoals gelijk hebben.
-Eckhart Tolle-
cobiestooker
200+ Poster
200+ Poster
Contacteer:

Pieter, ik heb system restore gedaan naar 15-12 dat was veilig, maar het heeft niets geholpen. Blijf hetzelfde probleem houden. Ik ben langzamerhand ten einde raad, zo vervelend dat ik geen mail kan verzenden en ontvangen, maar ook lastig dat ik bijv. mijn postbank niet kan benaderen. Ik ben bang dat ik toch Windows opnieuw moet installeren......

groet Cobie
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

Ben ik op die manier ook bang voor ik kon geen gekke dingen vinden.

Alles lijkt op het eerste gezicht gewoon normaal te werken...
cobiestooker
200+ Poster
200+ Poster
Contacteer:

Pieter, het is dus een compaq waar dit probleem mee is, kan ik dan gewoon win XP setup draaien? Of moet ik iets anders doen. En als ik setup (of install dat weet ik niet precies) draai, ben ik dan alles automatisch kwijt? Ik ben als de dood dat ik mijn hele email programma kwijt ben.. en al mijn documenten en mijn gedownloade (en betaalde) muziek. Ik krijg er de kriebels van....

groetjes cobie
Gesloten