Harde schijf wil niet verder opstarten
Moderator: MandersOnline
Harde schijf wil niet verder opstarten
Hoi Pieter,
Ik heb een probleem met de PC van mijn vrouw.
Wat gebeurd er, helemaal niets, de harde schijf wil niet opstarten, deze blijft gewoon stilstaan (het lampje blijft constant branden).
Als ik de PC weer opnieuw opstart word de floppydrive geactiveerd en vraagt om een systeem disk, welnu deze heb ik niet. En het geeft een keyboard error, betekend dit nu dat de HD defect is?
Gr Klaas
Ik heb een probleem met de PC van mijn vrouw.
Wat gebeurd er, helemaal niets, de harde schijf wil niet opstarten, deze blijft gewoon stilstaan (het lampje blijft constant branden).
Als ik de PC weer opnieuw opstart word de floppydrive geactiveerd en vraagt om een systeem disk, welnu deze heb ik niet. En het geeft een keyboard error, betekend dit nu dat de HD defect is?
Gr Klaas
Hoi Pieter,
Nou ik heb gelukkig een systeemherstel kunnen uitvoeren, ik heb van mijn vrouw begrepen dat zij een Trojan DROPPER in quarantene had staan bij norton, is deze trojan misschien de boosdoener geweest?, en zo ja is hier een verwijder tool voor handen om eventuele restanten te verwijderen?.
Gr Klaas
Nou ik heb gelukkig een systeemherstel kunnen uitvoeren, ik heb van mijn vrouw begrepen dat zij een Trojan DROPPER in quarantene had staan bij norton, is deze trojan misschien de boosdoener geweest?, en zo ja is hier een verwijder tool voor handen om eventuele restanten te verwijderen?.
Gr Klaas
Hoi Pieter,
Nou de PC van mijn vrouw heeft een poosje uit gestaan, en toen zij deze weer opstartte had ze hetzelfde probleem, na een paar keer resetten kwam de volgende melding in het scherm:
Bios rom checksum error
Detection floppy drive A medium
Insert system disk and press enter
Wat is nu hier aan de hand, ik weet het even niet meer.
Gr Klaas
Nou de PC van mijn vrouw heeft een poosje uit gestaan, en toen zij deze weer opstartte had ze hetzelfde probleem, na een paar keer resetten kwam de volgende melding in het scherm:
Bios rom checksum error
Detection floppy drive A medium
Insert system disk and press enter
Wat is nu hier aan de hand, ik weet het even niet meer.
Gr Klaas
- MandersOnline
- Manders Online

- Contacteer:
- MandersOnline
- Manders Online

- Contacteer:
Eventueel test je dat met een Diagnose tool van je harde schijf fabrikant
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
- MandersOnline
- Manders Online

- Contacteer:
Ja draadje los of niet goed meer, Fout in het bios kan ook natuurlijk
- MandersOnline
- Manders Online

- Contacteer:
Dat is inderdaad balen en ja de test duurde dus lang en dan vind die aan het end toch alsnog wat.