Geen internet met laptop
Moderator: MandersOnline
Geen internet met laptop
Ik kan met mijn laptop wel mijn ander PC bereiken, maar ik kan met geen mogelijkheid meer het internet meer op.
Ik het een 4 poorts firewall broadband router van het merk Conceptronic.
Ik heb met 'ipconfig/all' bekeken of e.e.a. werd weer gegeven, maar alles staat goed zo te zien.
Dus ik weet het even niet meer.
Gr. Klaas
Ik het een 4 poorts firewall broadband router van het merk Conceptronic.
Ik heb met 'ipconfig/all' bekeken of e.e.a. werd weer gegeven, maar alles staat goed zo te zien.
Dus ik weet het even niet meer.
Gr. Klaas
- MandersOnline
- Manders Online

- Contacteer:
Hij zit aangesloten met Kabels??
Probeer eventueel op een andere kabel aan te sluiten, of plug het even in een ander poortje de betreffende kabel...
Probeer eventueel op een andere kabel aan te sluiten, of plug het even in een ander poortje de betreffende kabel...
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
Hoi Pieter,
Ja het is met een kabel aangesloten die naar de router loopt.
Maar als de kabel niet goed zou zijn, dan kan ik ook niet op mijn andere PC kijken, toch?.
Ik heb de betreffende kabel in een andere poort gedaan, maar het resultaat bleef het zelfde.
Ik kan nog wel op mijn andere PC kijken via mijn laptop, dus ik snap het even niet.
Gr. Klaas
Ja het is met een kabel aangesloten die naar de router loopt.
Maar als de kabel niet goed zou zijn, dan kan ik ook niet op mijn andere PC kijken, toch?.
Ik heb de betreffende kabel in een andere poort gedaan, maar het resultaat bleef het zelfde.
Ik kan nog wel op mijn andere PC kijken via mijn laptop, dus ik snap het even niet.
Gr. Klaas
- MandersOnline
- Manders Online

- Contacteer:
Heel soms werkt een kabel niet goed meer en kun je nog maar alleen intern of extern werken, maar kun je de kabel van de PC even in de laptop doen??
Ik ben nu wel voor een paar uurtjes weg krijg kies behandeling bij tandarts....
Ik ben nu wel voor een paar uurtjes weg krijg kies behandeling bij tandarts....
Hoi Pieter,
Welnu ik heb de kabel van de PC even in de laptop gedaan, maar ook hierin geen reslutaat.
Ik heb op mijn laptop even gekeken naar de eigenschappen van de Lan-verbinding, en bij Internet-protocol(TCP/IP), en vervolgens naar eigenschappen gegaan. Bij tabblad Algemeen staat het keuzerondje op 'Automatisch een IP-adres toewijzen', vervolgens heb ik op het knopje 'Geavanceerd' geklikt, en zag daar bij tabblad IP-instellingen dat DHCP ingeschakeld is, maar er staat niets bij Sbunetmasker, hier moet toch, 255.255.255.0 staan, als het goed is.
Ik heb ook even met cmd, en ipconfig/all gekeken, en daar staat het volgende:
DHCP ingeschakeld: Ja
Autom. configuratie ingeschakeld: Ja
IP-adres: ###.###.#.###
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaard gateway: 192.168.2.1
DHCP-server: 192.168.2.1
Dus mijn gevoel zegt dat alles goed is, of moet ik toch het e.e.a. handmatig invoeren?
Gr. Klaas
Welnu ik heb de kabel van de PC even in de laptop gedaan, maar ook hierin geen reslutaat.
Ik heb op mijn laptop even gekeken naar de eigenschappen van de Lan-verbinding, en bij Internet-protocol(TCP/IP), en vervolgens naar eigenschappen gegaan. Bij tabblad Algemeen staat het keuzerondje op 'Automatisch een IP-adres toewijzen', vervolgens heb ik op het knopje 'Geavanceerd' geklikt, en zag daar bij tabblad IP-instellingen dat DHCP ingeschakeld is, maar er staat niets bij Sbunetmasker, hier moet toch, 255.255.255.0 staan, als het goed is.
Ik heb ook even met cmd, en ipconfig/all gekeken, en daar staat het volgende:
DHCP ingeschakeld: Ja
Autom. configuratie ingeschakeld: Ja
IP-adres: ###.###.#.###
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaard gateway: 192.168.2.1
DHCP-server: 192.168.2.1
Dus mijn gevoel zegt dat alles goed is, of moet ik toch het e.e.a. handmatig invoeren?
Gr. Klaas
- MandersOnline
- Manders Online

- Contacteer:
de instellingen zijn goed en wat andre zegt is een optie of eventueel uit zetten en weer aan
Ik ga dat eens proberen, want ik heb nu ook een probleem om met mijn PC op het internet te komen met de router, ik heb de internet kabel uit de router gehaald en deze rechtstreeks op mijn PC aangesloten, en toen had ik wel verbinding, dus ik vermoed dat er wat met de router aan de hand is, of iets met mijn PC, wat ik wel gedaan had was een programma downloaden die de instellingen van de internet verbinding kon versnellen, wellicht is dat misschien ook een oorzaak, en wat ik beter niet had kunnen doen.
Maar Andre & Pieter ik ga eerst even jullie's voorstel uit proberen, en als dat ook niet lukt, tja dan weet ik het ook niet meer, en anders zit er misschien niets anders op om een schone installatie uit te voeren.
Ik houd jullie op de hoogte.
Gr. Klaas
Maar Andre & Pieter ik ga eerst even jullie's voorstel uit proberen, en als dat ook niet lukt, tja dan weet ik het ook niet meer, en anders zit er misschien niets anders op om een schone installatie uit te voeren.
Ik houd jullie op de hoogte.
Gr. Klaas
- MandersOnline
- Manders Online

- Contacteer:
Kan je systeemherstel uitvoeren?? Wat die optimalisatie krengen brengen inderdaad vaak ook veel problemen mee...
- MandersOnline
- Manders Online

- Contacteer:
Resetten kan je doen met 1 knopje de kabels kun je er verder gewoon in laten zitten
- MandersOnline
- Manders Online

- Contacteer:
Knopje 1 minuut indrukken of tot je de lampjes alle kanten op ziet knipperen