mijn pc en game colin mcrae2

Algemeen over alle Windows versies.

Moderator: MandersOnline

schuimpiep
Beginner
Beginner

mijn pc en game colin mcrae2

Bericht door schuimpiep »

Mijn pc is een packard bell multimedia 6500v3, III, 500 MHz. De grafische kaart is een ATI radeon 9000. Na het installeren van de game colin mcrae 2 komt er steeds een foutmelding. Bij Codemasters te rade gegaan maar die geven een oplossing die niet wil werken. Ze weten het eigenlijk ook niet.
Na veel e-mails raden ze me aan om Windows XP te installeren. Is dit wel eigenlijk aan te raden voor een 'oude' pc, geboren in 2000?
Graag info van een kenner want die oude pc werkt nog wel goed maar kan bijvoorbeeld geen twee dingen tegelijk, dan loopt hij vast.
Is bijvoorbeeld Windows 2000 een optie?
Ik het de ATI kaart er al eens terug uitgehaald maar dan werkt het scherm niet meer.
Probleem is dat de kids zo om de paar maanden met dat spel willen spelen en het lukt maar niet.
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

XP kan draaien op die PC, maar zorg er dan voor dat je in de Klassieke weergeve werkt.

Windows 2000 zou opzich ook kunnen, alleen heeft XP meer ondersteuning voor bepaalde hardware en is gebruiksvriendelijker.

Dat je PC nu vaak vast loopt kan te maken hebben met een zwaar vervuilde Windows versie.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
schuimpiep
Beginner
Beginner

dat mijn pc een vervuilde versie van Windows heeft, daar ben ik het mee eens. Door de jaren heen zijn er progs geïnstalleerd en dan weer eraf gehaald. Maar daar blijven altijd dingen van hangen.
Hoe kan ik volgens uw mening mijn versie van Windows en mijn pc grondig oppoetsen?
Voor het game cmr2 zit er niets anders op dan Windows XP te gebruiken. Ik moet nog wel hiervan een cd gaan kopen.
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

Probeer eventueel Windows 98 opnieuw te installeren en zorgen dat alle Drivers bijgewerkt zijn mogelijk is sdat al een goede oplossing...
schuimpiep
Beginner
Beginner

ga ik proberen.
dankuwel voor de hulp.
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

Graag gedaan en mocht je vragen hebben, mag je ze stellen, zorg wel voor een goede backup....
schuimpiep
Beginner
Beginner

ik heb een setup van Windows gedaan. Maar er blijven nog rare dingen.
Bijvoorbeeld hoe krijg ik restanten van oude progs van mijn pc. Vroeger installeerde ik al eens een trialversie van een prog. Na de trial prog weg. Maar toch blijft mijn pc weten dat het progje in kwestie er geweest is. Want als je het terug installeert dan zegt mijn pc dat de trial verlopen is. Die oude progs moeten dus toch nog wat geheugen inpalmen en naar mijn gevoel het geheel vertragen.
Graag jouw mening daarover.
Groetjes
marcelv1
Vipper|Vip heer|Vip dame
Vipper|Vip heer|Vip dame

Bericht door marcelv1 »

Je hebt dan alleen een setup gedraaid en geen format.

Pas na format is je register in originele staat.
Groetjes,

Marcel :geek:
schuimpiep
Beginner
Beginner

kan je even uitleggen wat een format is of een plaats aangeven waar ik daarover kan lezen.
en dankuwel voor de reactie.
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

Formatteren houd in dat je alle gegevens van je harde schijf wist en dan heb je dus een schone schijf waar je het een en ander op kan zetten.
schuimpiep
Beginner
Beginner

Dus als ik het goed begrijp is alles weg van de harde schijf. Ze is dan 'maagdelijk' zuiver, er staat niets meer op. Ook IE explorer en OUTLOOK zijn weg met ook bijvoorbeeld adresboek, favorieten. Ik moet dus van de dingen die ik wil terug hebben een backup maken op een cd drager om die later terug te kunnen installeren.

Om dan terug de oorspronkelijke instellingen te hebben van in het begin moet ik met de installatie diskette en installatie-CD terug starten.

Zijn er eventueel wolfijzers of schietgeweren die bij heel deze bewerking kunnen opduiken, of dingen waar ik speciaal echt moet op letten?

Groetjes
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

Je moet er voor zorgen dat je alle belangrijke data hebt bewaard dan zou het verder goed moeten verlopen.
schuimpiep
Beginner
Beginner

Mijn poging om de originele Windows terug op mijn pc te krijgen was heel spannend.
Met een opstartdiskette en master cd's van Packerd Bell dacht ik dit zal wel gaan.
Niets ging. De diskette - nooit gebruikt - wou niet opstarten, bleek eerst dat ze geen stroomvoeding kreeg. Na dat opgelost te hebben, begon die in het Frans te praten dat er fouten waren, alles dolle pret. Er waren dan weer problemen met masters en slaven.
Kortom ik was blij dat na heel wat proberen en opstarten mijn pc terug min of meer normaal werkt.
Ik ben ook Outlook verloren maar dat is dan opgelost met Outlook Express te installeren en dat te configureren (heel wat werk).

Ik ga later nog wel eens een poging wagen maar dan mij toch iets beter voorbereiden.

Wat wel een probleem was en nog is dat bij het opstarten van Internet Explorer, deze de eerste keer blokkeert. Dan moet ik met ctrl+alt+delete werken, de taak beëindigen en dan bij de tweede keer vertrekt hij wel.
Heb je enig idee wat dit kan zijn?

Groetjes
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

ik heb geen idee, maar lijkt me inderdaad wel verstandig als je eerst je goed voorbereid eventueel samen met iemand die er wat meer van snapt...
schuimpiep
Beginner
Beginner

Ik zeg altijd al doende leer je. Al mijn wijsheid over pc's komt door erover te lezen en dan maar proberen. Meestal lukt dat aardig omdat
Plaats reactie