Windows + Linux op 1 computer? HOE :(

Algemeen over alle Windows versies.

Moderator: MandersOnline

Plaats reactie
Daride
Beginner
Beginner
Contacteer:

Windows + Linux op 1 computer? HOE :(

Bericht door Daride »

Ik ben erg gefacineerd door computers,

graag zou ik eens Linux wille uitprobreren maar nu vraag ik me af kan ik Linux en Windows op 1 compje zetten, ik weleens gelezen over meerdere Windows versies enzo op 1 systeem

weet jij of dit kan? Zo ja, hoe :)
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

Ja kan en heel simpel, zorg wel voor een aparte Partitie waar je het op gaat zetten, dan krijg je een Lilo of een ander boot menu waarin je ook kan kiezen voor Windows ;)
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
Daride
Beginner
Beginner
Contacteer:

Bericht door Daride »

weet je een goed programma waarmee ik partitities kan maken en is het geen probleem dat ik al een partitie heb voor me recovery programma (zat bij me pc)
As finishting tough god created...me ^^
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

naakt niets ui die ene partitie en je kan er een maken met Partition Magic, weet niet of je ene arecoverie partitie daarna nog wel lekker werkt...
Daride
Beginner
Beginner
Contacteer:

Bericht door Daride »

hoop het wel, en anders moet ik maar weer met norton ghost gaan werken en het oude vertrouwde format c: commando lol

maar leg me is uit welke linux het fijnste is voor een Windows gebruiker zover ik weet is SUSE (sorry als ik het verkeerd typ) tabbed (uiterlijk van Windows maar dan kernel van linux)

en HOE ik linux dan kan opstarten als ik de partitie heb gemaakt, nog een fijne nacht Pieter ik duik me bed in ;)
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

Norton Ghost heeft geheel geen Format C nodig hoor....

En welke Linux het beste is dat is verschil van mening, Suse is een op bedrijven gericht pakket, wat meer op gebruikers gericht is meen ik dat is Mandrake
Jan_Kol
500+ Poster
500+ Poster
Contacteer:

Bericht door Jan_Kol »

Ik heb een tijd geleden wat zittten experimenteren met SuSE Linux (8.2) op een tweede opstartpartitie naast Win XP op een PC. Als ik mij goed herinner stond WinXP er al op en heb ik SuSE als extra op een 2e partitie gezet. Linux plaatste zelf een bootmanager zodat ook dat geen problemen opleverde. Linux wacht bij mij nu op een eigen PC want de andere raakte zo vol dat ik de Linux partitie eraf gemikt heb om plaats te maken. Alleen moet ik wel even tijd hebben om er mee aan de gang te gaan en die is er nu niet.

Linux lijkt mij prima alleen kun je nog net niet alles wat je zou willen doen. Alhoewel: SuSE Linux 8.2 bestond uit 5 CD's of 2 DVD's. En daar kun je best wat software op kwijt als je ze helemaal vult. Oh ja, de prijs was prettig: 2 DVD + 5 CD + boek =
Daride
Beginner
Beginner
Contacteer:

Bericht door Daride »

het is gelukt
zoals jan_ko zijn maar ik heb SuSE Linux gedownload (personal versie) van een site waar je alle linuxjes kon downloaden

nu zit ik alleen met een ander probleem mijn beeldscherm vertikt het in SuSE om op 1024x768 revolutie te gaan!! :(

Heb al van alles geprobeerd maar lukt niet
hellup?
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

zal als ik er eens tijd voor heb er ook eens naar kijken....
Jan_Kol
500+ Poster
500+ Poster
Contacteer:

Bericht door Jan_Kol »

Daride @ Di 15 Feb 2005, 16:29 schreef:nu zit ik alleen met een ander probleem mijn beeldscherm vertikt het in SuSE om op 1024x768 revolutie te gaan!!
Diep nadenken want dat had ik ook (standaard kwam SuSE met 800 x 600) maar op een gegeven moment is het toch gelukt naar 1024 x 768 te komen. Je kunt het ergens instellen maar dat zat erg diep verstopt.
Als het mij weer te binnen schiet post ik wel, hoop dat je eerder een oplossing vindt.

Jan
Plaats reactie