Oke ik wil de hele handel er opnieuw opzetten.
kan iemand mijn vertellen hoe ik de perfecte schone installatie maak
want het MBR wil ook leeg hebben hoe doe ik dit
Groeten
PAtrick
Schone schijf
Moderator: MandersOnline
- MandersOnline
- Manders Online

- Contacteer:
- MandersOnline
- Manders Online

- Contacteer:
Kijk even op: https://mandersonline.nl/gdisk
Maar denk niet dat je het echt geheel zal begrijpen.
Maar denk niet dat je het echt geheel zal begrijpen.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
- Jan_Kol
- 500+ Poster

- Contacteer:
Echt leeg maak je een HDD via een low level format. "Gewoon formatteren" is in wezen verlakkerij, want eigenlijk wordt alleen de inhoudsopgave weggehaald maar de (oude) data blijven achter. Low level formatteren zet echt alles (= dus alle partities op die HDD) op nul; ik heb op die manier al heel wat onwillige en schijnbaar defecte HDD bedwongen.
Gebruik uitsluitend het low level format gereedschap van de HDD fabrikant!!! Andere low level format tools kunnen je schijf onherstelbaar beschadigen. Helaas worden die gereedschap bij elke HDD-fabrikant anders aangeduid; ik ken en heb met succes gebruikt: IBM = Disk Fit Test, Maxtor = PowerMax Diagnostic en Western Digital = Utility Disk.
Een low level format neemt veel tijd (reken bij een beetje HDD in uren i.p.v. minuten); verschilt wel per fabrikant maar het duurt gewoon lang.
Let op: een low level format kan alleen de HELE HDD aan, dus alle partities worden verwijderd.
Succes,
Jan
Gebruik uitsluitend het low level format gereedschap van de HDD fabrikant!!! Andere low level format tools kunnen je schijf onherstelbaar beschadigen. Helaas worden die gereedschap bij elke HDD-fabrikant anders aangeduid; ik ken en heb met succes gebruikt: IBM = Disk Fit Test, Maxtor = PowerMax Diagnostic en Western Digital = Utility Disk.
Een low level format neemt veel tijd (reken bij een beetje HDD in uren i.p.v. minuten); verschilt wel per fabrikant maar het duurt gewoon lang.
Let op: een low level format kan alleen de HELE HDD aan, dus alle partities worden verwijderd.
Succes,
Jan