HELP svp bij een DOS programma

Algemeen over alle Windows versies.

Moderator: MandersOnline

berdruten
Beginner
Beginner

HELP svp bij een DOS programma

Bericht door berdruten »

Hallo allemaal, Ik hoop dat een van jullie me wilt/kan helpen,
Ik heb een biljartprogramma(competitie) die voor onder dos gemaakt is, nu heb ik sp2 erop en start hij niet meer op, elke keer met opstarten moet ik de autoexec.nt opnieuw erin zetten, maar dan doet hij het nog niet ik krijg de melding NTVDM met ieder keer andere nummers erachter?? Als ik bij programma's het scherm op klein zet start hij wel op,maar dat is geen doen om zo te werken, Ik heb de schermresolutie ook lager gezet zonder resultaat? Ook heb ik op dit forum een autoexec.nt vandaan gehaald en erin gezet ook geen resultaat! WIE HELP ME?

Gr, een radeloze competielei(IJ!!)der
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

Windows XP houd niet echt van DOS programma's.

Waar heb je die autoexec.nt vandaan?

Probeer eventueel op de rechtermuisknop te drukken bij het bestand en kies dan voor eigenschappen en daar kan je dan bij tabblad Compatibiliteit het een en ander proberen te regelen, door een Windows versie van vroeger te selecteren bij voorkeur 98 of 95.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
berdruten
Beginner
Beginner

Bericht door berdruten »

Hallo Pieter,

Ten eerste hartelijk dank voor je antwoord, ik heb het autoexec bestandje op deze site bij Windows Algemeen gehaald, helaas werkte het niet, ga nu je tips proberen, Gr,Bert
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

Mocht het niet werken, kun je het me dan toezenden, dan ga ik hier kijken hoe het een en ander werkt, of het bij mij wel werkt.

Anders zit er niet veel anders iop dan dat je gebruik gaat maken van een Dualboot.
berdruten
Beginner
Beginner

Bericht door berdruten »

Hallo , helaas helaas werkt niet??? Dit staat in de autoexec.nt.....

@echo off

REM AUTOEXEC.BAT wordt niet gebruikt om de MS-DOS-omgeving te
REM initialiseren. Om de MS-DOS-omgeving te initialiseren
REM wordt AUTOEXEC.NT gebruikt, behalve als er in het PIF-
REM bestand van een toepassing een ander opstartbestand
REM is opgegeven.

REM CD-ROM-extensies installeren
lh %SystemRoot%\system32\mscdexnt.exe

REM Netwerk-redirector installeren (laden v
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

Daar staan de gegevens in om in dos te kunnen werken.

Maar wat ik graag wou hebben is het programma kijken of het hier wel wil gaan draaien.
Jan_Kol
500+ Poster
500+ Poster
Contacteer:

Bericht door Jan_Kol »

Autoexec.nt staat in de map Repair in Windows. Het schijnt (soms) te werken als je deze kopieert en dan in System32 plakt. Na het plakken op alleen lezen zetten (rechermuisknop > Eigenschappen > alleen lezen aanvinken). Ook zou je bij het programma zelf even moeten kijken naar de systeem compatibiliteit, zet die dan op Windows 95. En evt. de andere zaken daar ook regelen (wel of niet aanvinken).

Jan
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

Ik heb het eens allemaal lopen testen hier en alles werkt gewoon voor 100% goed geen problemen.

Probeer inderdaad even het geen Jan voorstelt, eventueel stuur je het bestand die daar staat naar mij toe, dan kijk ik wat ik daar nog in kan aanpassen.
Jan_Kol
500+ Poster
500+ Poster
Contacteer:

Bericht door Jan_Kol »

MandersOnline schreef: zo 24 okt 2004, 16:36eventueel stuur je het bestand die daar staat naar mij toe, dan kijk ik wat ik daar nog in kan aanpassen.
Ik denk dat het weinig zin heeft. In de map System32 past Windows dit geval aan en daardoor schijnt het dan niet goed te werken. Bij mij bleek indertijd ook dat Windows er mee had zitten klooien. Als ik mij goed herinner was het gegroeid van ca 7 kB naar ca 12 kB.

Ook zou je, als het nog niet goed werkt dezelfde actie kunnen doen met config.nt. Dus ook in repair kopiëren.
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

jan, je ADHD is mij nog steeds bekend, vandaar ook die en afbeelding van je als avatar.

We moeten even zien naar een oplossing want het is best lastig als het allemaal niet werkt :(
berdruten
Beginner
Beginner

Bericht door berdruten »

Helaas,

Beste Jan en Pieter hij doet nog steeds niets...bij mij...hoe kan ik de ''map'' op slot zetten want ik moet inderdaad iedere keer de autoexec.nt opnieuw bij repair kopiëren en plakken in system32, en hoe kan het dat hij het met het scherm op klein gezet wel doet?

gr, bert
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

Rechter muisknop op het bestand - eigenschappen en dan Alleen lezen.
Jan_Kol
500+ Poster
500+ Poster
Contacteer:

Bericht door Jan_Kol »

berdruten schreef: zo 24 okt 2004, 21:38... en hoe kan het dat hij het met het scherm op klein gezet wel doet?
Wat bedoel je hiermee?

Jan
berdruten
Beginner
Beginner

Bericht door berdruten »

Hallo Jan, Pieter en allemaal,
als ik op eigenschappen klikt van het programma en kijk bij scherm en ik zet bij schermopties het op ''venster'' en niet op volledig scherm doet hij het af en toe wel, ook wil het wel eens helpen als ik bij scherm instellingen switch van 16bit naar 32 bit of omgekeerd?

Bert
berdruten
Beginner
Beginner

Bericht door berdruten »

Beste mensen,

Het is opgelost, wat heb ik TOEVALLIG gedaan, Ik heb mijn ad-ware ''de freeware'' vervangen door de ad-ware SE professional, en hij haalde er maar liefs 300 fouten uit, terwijl ik net de andere versie gedraaid had! :!: :!:
Ik wil hier maar mee zeggen, heb je problemen met dos programma's probeer dit ook. :?: :?: Gr, en bedankt, :D Bert
Plaats reactie