Geachte L.s
Eerst wil ik u een compliment geven over uw site.
Tevens heb ik een vraag wat ik niet kon vinden.
Hoe kan ik op afstand mijn computer gebruiken.
er staat wel vermeld met problemen op afstand alleen niet wat ik moet instellen op beide pc's.
Op mijn beide computers is Windows XP pro geïnstalleerd.
Graag zie ik uw reactie tegemoet.
Met vriendelijke groet,
Ben Rubingh
PC gebruiken op afstand
Moderator: MandersOnline
- MandersOnline
- Manders Online

- Contacteer:
PC gebruiken op afstand
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
- MandersOnline
- Manders Online

- Contacteer:
Beste Ben,
Bedankt voor het compliment, het doet me altijd goed zoiets te horen.
Ik neem aan dat je wil inloggen op de andere PC vanuit een andere plek.
Hiervoor zul je eerst op de PC waar je op afstand verbinding mee wil maken, noem het maar voor het gemak de server even een gebruiker moeten aanmaken met Wachtwoord en rechten om via Remote Desktop te werken. Externe bureaublad gebruikers.
Vervolgens ga je naar: Start - (alle) programma's - Bureau-accessoires - communicatie - Verbinding met extern bureaublad
Via dat gebeuren kan je op de betreffende PC komen, uiteraard moet je hiervoor dan wel het IP adres weten of de hostnaam is binnen een netwerk ook voldoende.
Mocht ik nou mis zitten of je hebt nog een vraag kom er gerust mee ik weet dat er eventueel meer info nodig is.
Bedankt voor het compliment, het doet me altijd goed zoiets te horen.
Ik neem aan dat je wil inloggen op de andere PC vanuit een andere plek.
Hiervoor zul je eerst op de PC waar je op afstand verbinding mee wil maken, noem het maar voor het gemak de server even een gebruiker moeten aanmaken met Wachtwoord en rechten om via Remote Desktop te werken. Externe bureaublad gebruikers.
Vervolgens ga je naar: Start - (alle) programma's - Bureau-accessoires - communicatie - Verbinding met extern bureaublad
Via dat gebeuren kan je op de betreffende PC komen, uiteraard moet je hiervoor dan wel het IP adres weten of de hostnaam is binnen een netwerk ook voldoende.
Mocht ik nou mis zitten of je hebt nog een vraag kom er gerust mee ik weet dat er eventueel meer info nodig is.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl