Hallo Pieter Manders,
eerst even dit ;
mijn systeem is:
Amd athlon 2000+
512 mb ddr geheugen
tv kaart medion
40 gig Hd
video get force 64 mb
koeler voor hdd
luchtafzuiging voor de koeling aan de achterkant van de systeemkast (midi tower)
huidige besturingssysteem is Windows Me.
het huidige systeem draait 100% en goed alles werkt ook op internet !
ik zit met een probleempje namelijk het volgende;
nou wil ik graag Windows XP installeren en dan gebeurd het volgende,
Windows installatie gaat helemaal goed tot het moment dat ik de pc uitzet en opnieuw wil opstarten,dan komt het systeem niet verder dan het opstartmenu en geeft een blauw scherm weer en dan start de pc weer opnieuw op dan weer het zelfde !!!
met andere woorden : Windows XP start niet meer op !
weet jij wat ik verkeerd doe ?
of misschien wel een oplossing voor dit probleem ?
Met Vriendelijke groet ;
Dhr G.Zandbergen uit Kampen.
Windows XP installatie gaat mis
Moderator: MandersOnline
- MandersOnline
- Manders Online

- Contacteer:
Windows XP installatie gaat mis
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
- MandersOnline
- Manders Online

- Contacteer:
Ik heb wel een idee wat het kan zijn dit heeft dan met de drivers van de hardware te maken, maar heb je misschien een duidelijke beschrijving van de foutmelding, daar kan je vaak dingen uit halen.
Verder is de Computer prima geschikt voor Windows XP.
Verder is de Computer prima geschikt voor Windows XP.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
- Jan_Kol
- 500+ Poster

- Contacteer:
Misschien de bootrecord beschadigd? Dan zou opstarten met bijvoorbeeld een Windows 98 of Win ME (ken ik niet zo goed maar zal ongetwijfeld voorzien zijn van een opstartdiskette) opstartdiskette uitkomst moeten bieden. W98 opstartdiskette in apparaat steken > opstarten van diskette > achter de A-prompt (= A:\ ) typen: fdisk/mbr > Enter indrukken. Als het dan nog niet lukt de zaak weer helemaal schoon installeren. Dus schijf of C-partitie leeg maken en opnieuw beginnen: W98 opstartdiskette in apparaat steken > opstarten van diskette > achter de A-prompt (= A:\ ) typen: fdisk > Enter > kies Partitie verwijderen > C: verwijderen > Terug naar Fdisk en nieuwe partitie maken > Diskette eruit en PC opnieuw starten vanaf de installatie CD-ROM van WinXP. Misschien gaat het dan wel goed.
Succes,
Jan
Succes,
Jan