router

Alles wat met hardware en randapparatuur te maken heeft.

Moderator: MandersOnline

Plaats reactie
tiemwilma

router

Bericht door tiemwilma »

Ik heb een router om 2 pc's op internet te kunnen hebben.
Het is een planet ADE 4100 ADSL modem router

Het volgende probleem dient zich aan:
als we allebei op internet zitten dan kunnen we na anderhalf uur niet meer surfen over het net.
Als we een stekker uit de router halen en er weer in doen doet internet het wel weer
Zit je te chatten dan gaat dat wel door dus de verbinding is dan toch niet weg.
De winkel waar we hem gekocht hebben zegt dat alles goed is :oops:
Ik wordt er een beetje veel wanhopig van en hoop dat hier iemand is die me kan helpen

Welke mogelijkheden zijn er nog meer om toch 2 pc's op internet te krijgen EN te houden,en ook nog een ftp kunnen draaien.

We hebben ADSL van Tiscali.

Gr een wanhopige Wilma
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

Wat je zegt zou niet moeten gebeuren, ik heb even gezocht bij de fabrikant voor een Firmware update die kan ik niet vinden, de winkelier kan wel roepen dat die goed is, maar dat is die blijkbaar niet, heb je wel al eens gevoelt aan het apparaat, de temperatuur wil soms ook behoorlijk hoog worden waardoor die niet goed meer werkt.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
tiemwilma

Bericht door tiemwilma »

de onderkant wordt vrij warm maar hoe kan ik dat eventueel oplossen
Maar ik kan niet inschatten hoe warm het mag worden aan de onderkant.
Het vreemde vind ik nog steeds dat je wel kunt chatten maar niet kunt surfen er is dus wel verbinding.

En weer heel erg bedankt voor alle moeite die je voor ons doet.

Gr WIlma
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

Temperatuur weet ik ook niet exact, maar heb het zelf wel ervaren dat alles uitvalt of minder word op zo een moment. Verder zou je zo een apparaat volgens alles en iedereen in een koele ruimte moeten neerzetten, lukt je dus niet, maar toch vermoed ik dat er gewoon in hat apparaat iets mis zit wat moet worden opgelost met een update.
tiemwilma

Bericht door tiemwilma »

oei en dat wordt lastig want ik heb daar absoluut geen verstand van :oops:

gr Wilma
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

ten eerste zal die er moeten zijn en ik kon hem dus echt niet vinden en daarnaast is een update vaak vrij simpel, je haalt een zip of bin bestand binnen zet hem ergens neer waar je het terug kan vinden. Als het een zip is pak het eerst uit.

vervolgens inloggen op de router, dat is denk ik wel bekent voor het instellen van de gegevens, daarna is het vaak even zoeken naar een optie voor Firmware update en dan zeg je dat je het bestand wil zoeken geef je hem aan en druk je op OK en gaat die aan de gang.
cowboyspeedy
500+ Poster
500+ Poster

Bericht door cowboyspeedy »

misschien dat je hun helpdesk van de router om raad kan vragen hoor
want die weten meestal meer oplossingen dan de winkel hoor
en als hun ook zeggen dat het niet oke is dan kan je terug naar de shop gaan en zeggen dat je de helpdesk van hun heb gebeld en dat hun ook hadden gezegd dat het apparaat niet in orde was
grzz van cowboyspeedy
tiemwilma

Bericht door tiemwilma »

Thanks voor de tip cowboy speedy maar hoe kom ik erachter waar of welke helpdesk ik moet hebben :oops:

Gr Wilma
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

http://www.planet.com.tw

Ik denk dat er in Nederland niet een aanspreekpunt is dat dit ding alleen geïmporteerd wordt en dat je het daar dan mee moet doen, dus Contact via de TRAGE site proberen op te nemen of ze een aanspreekpunt hebben in The Netherlands.
tiemwilma

Bericht door tiemwilma »

thanks zal een poging wagen
Jan_Kol
500+ Poster
500+ Poster
Contacteer:

Bericht door Jan_Kol »

MandersOnline schreef: vr 27 aug 2004, 10:52heb je wel al eens gevoelt aan het apparaat, de temperatuur wil soms ook behoorlijk hoog worden waardoor die niet goed meer werkt.
Mijn router staat nu ca 14 uur aan en de voeltemperatuur is nauwelijks hoger dan de b.v. een toetsenbord. (Heb al 4 jaar een, dus "oude", E-Tech router). Ik zou haast zeggen dat als het ding warm wordt er iets mis is, want wat zitten er nu aan warmtebronnen in routers....

Jan
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

Bij grotere dataverkeer wil de temperatuur wel een behoorlijk omhoog gaan, vandaar dat er bij grotere bedrijven wel het een en ander in een koude kamer staat want in een Router zit een soort processor die denkt.
stierherman
Beginner
Beginner

router temperatuur

Bericht door stierherman »

Ik heb zelf sinds een paar manden een multi pc modem/router hier hangen bij de pc op het Tiscali netwerk en die staat (als het niet onweert) dag en nacht aan. Hij wordt aardig warm en ook de kamer was op de zonkant afgelopen zomer niet bepaald koel. Hij speelt gewoon de sterren van de hemel dus ik denk ook dat er iets mis is met die router van je dus als ik jou was zou ik dat ding omruilen voor een andere als
Plaats reactie