scanner
Moderator: MandersOnline
scanner
Mijn scanner werkt niet onder Windows XP. Ik heb al een wat oudere scanner een simplex DP30M van compeye. Ik heb al op de site van compeye naar updates van de drivers gezocht maar kan deze niet vinden. Is er niet toch een oplossing dat mijn scanner het ook onder XP doet?
- MandersOnline
- Manders Online

- Contacteer:
ik ben bang dat je dan moet kiezen voor een Dualboot, Zowel 98 als XP op je PC installeren of Virtual PC dat je virtueel Windows 98 ook hebt.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
het is in win XP perfect mogelijk de scanner te laten denken dat hij op de 98 draait (faken dus )
dan zal hij wel werken .
met rechts op het program klikken(in uw programma lijst van het start menu , dan eigenschappen kiezen , dan comptabiliteit kiezen , aanvinken ,dit programma in deze comptabiliteit uitvoeren (daar heb je de keuze 95 , 98 , nt ,win 2000, me )
dan zal hij wel werken .
met rechts op het program klikken(in uw programma lijst van het start menu , dan eigenschappen kiezen , dan comptabiliteit kiezen , aanvinken ,dit programma in deze comptabiliteit uitvoeren (daar heb je de keuze 95 , 98 , nt ,win 2000, me )
- MandersOnline
- Manders Online

- Contacteer:
Volgens mij haal jij 2 dingen door elkaar:
Drivers
Software
Drivers zijn voor de besturing van het apparaat en met Windows 98 drivers kan je niet een apparaat aan de praat krijgen op Windows XP.
De software die je ook wel het scan programma noemt die kan je wel manipuleren, maar dat is niet nodig zit al een programma voor in Windows XP tenzij je extra opties wilt.
Drivers
Software
Drivers zijn voor de besturing van het apparaat en met Windows 98 drivers kan je niet een apparaat aan de praat krijgen op Windows XP.
De software die je ook wel het scan programma noemt die kan je wel manipuleren, maar dat is niet nodig zit al een programma voor in Windows XP tenzij je extra opties wilt.
sorry voor het verkeerd uitdrukken .
maar mijn hp scanjet , en hp printer 720 c zijn alle twee met de drivers voor de 98 geïnstalleerd en werken goed in mijn XP pro zolang je aangeeft dat ze onder 98 moeten draaien .
als je ze installeert krijg je wel te horen dat ze niet goedgekeurd zijn door Windows , maar toch door installeren
en dan lukt het wel( daarna dus XP deze programs laten uitvoeren in de compatibiliteit die je wenst )
maar mijn hp scanjet , en hp printer 720 c zijn alle twee met de drivers voor de 98 geïnstalleerd en werken goed in mijn XP pro zolang je aangeeft dat ze onder 98 moeten draaien .
als je ze installeert krijg je wel te horen dat ze niet goedgekeurd zijn door Windows , maar toch door installeren
en dan lukt het wel( daarna dus XP deze programs laten uitvoeren in de compatibiliteit die je wenst )
- MandersOnline
- Manders Online

- Contacteer:
Jou voordeel HP wordt herkent in Windows XP, de overige scan software geeft inderdaad een foutmelding, maar werkt verder goed.