ik ben in het bezit van een laptop een targa maar ik kom er niet achter hoe ik in de optie veilige modus komt.
ik heb het al via f8 en f2 geprobeerd maar dit leverde niks op misschien hier iemand een idee.
en in de handleiding kan ik hier niks over terug vinden
Veilige modus
Moderator: MandersOnline
- MandersOnline
- Manders Online

- Contacteer:
F8 heb je geheel goed, Wat ik meestal aanraad is om vanaf het begin dat je de pc aan zet om dan al te beginnen met het steeds indrukken van F8 dus drukken en loslaten continu, er kan wel een piepje komen dat die gild van ben je nou achterlijk maar dat geeft niet dat is wel de oplossing vaak dan krijg je de keuze om op te starten in o.a. veilige modus.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
- MandersOnline
- Manders Online

- Contacteer:
Misschien even een Fn toets gebruiken? soms is dat wel eens nodig bij een laptop.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
probleem is opgelost.
Veilige modus in Windows XP:
1 - Sluit alle programma's af en klik dan op 'start' en daarna op 'uitvoeren'.
2 - Type in de balk het woord 'msconfig' (zonder de ' tekens) en druk dan op 'enter'.
3 - Klik in het scherm wat verschijnt op het tabblad 'boot.ini' en zet dan een vinkje bij de regel '/safeboot'.
4 - Klik dan op 'ok' en start de pc opnieuw op als dat gevraagd wordt.
5 - De pc zal dan opstarten in de veilige modus, maar je moet er rekening mee houden dat dit enkele minuten kan duren.
Om weer in normale modus op te starten, moet je deze stappen herhalen maar het vinkje bij '/safeboot' verwijderen.
Veilige modus in Windows XP:
1 - Sluit alle programma's af en klik dan op 'start' en daarna op 'uitvoeren'.
2 - Type in de balk het woord 'msconfig' (zonder de ' tekens) en druk dan op 'enter'.
3 - Klik in het scherm wat verschijnt op het tabblad 'boot.ini' en zet dan een vinkje bij de regel '/safeboot'.
4 - Klik dan op 'ok' en start de pc opnieuw op als dat gevraagd wordt.
5 - De pc zal dan opstarten in de veilige modus, maar je moet er rekening mee houden dat dit enkele minuten kan duren.
Om weer in normale modus op te starten, moet je deze stappen herhalen maar het vinkje bij '/safeboot' verwijderen.