Ik heb op een Windows 2000 server family een active directory gemaakt dus eerst een dns ingesteld. Nu wil ik clients toevoegen op een dhcp. Hoe moet ik een scope toevoegen wat moet ik daarbij invullen. Ik neem aan dat ik dan de andere computers in het netwerk kan zien.Is hier een uitleg over.
BVd Gr harry
client
Moderator: MandersOnline
-
- Manders Online
- Contacteer:
Scope: Een reeks IP-adressen die een DHCP-server beschikbaar stelt aan netwerkclients.
Ten eerste wil ik weten heb je nou wel of geen netwerk want met de vraag over de laptop heb je geen netwerk. Als het goed is Wijst een DHCP server zelf een IP adres toe, dus als ze zijn aangesloten binnen het netwerk krijgen alle computers een IP adres, ze zullen ook allemaal te zien zijn en ook voor elkaar zijn ze te zien.
Wat je natuurlijk zelf ook kan doen is het IP adres er handmatig in te zetten, maar dat lijkt me niet de bedoeling als je gebruik maakt van een DHCP server.
Pieter
Ten eerste wil ik weten heb je nou wel of geen netwerk want met de vraag over de laptop heb je geen netwerk. Als het goed is Wijst een DHCP server zelf een IP adres toe, dus als ze zijn aangesloten binnen het netwerk krijgen alle computers een IP adres, ze zullen ook allemaal te zien zijn en ook voor elkaar zijn ze te zien.
Wat je natuurlijk zelf ook kan doen is het IP adres er handmatig in te zetten, maar dat lijkt me niet de bedoeling als je gebruik maakt van een DHCP server.
Pieter
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl