groetjes
Cobie Stooker
Moderator: MandersOnline

Hoi Pieter, die usb hubs zitten op een kaart in de pc, moet ik die helemaal eruit halen dan? enne die drivers haal ik gewoon van het internet of zo....pff weet niet eens wat voor videokaart er in zit.... ga ik dat eerst maar eens even uitzoeken.....MandersOnline schreef: do 10 jul 2008, 7:04 Cobie als je heel veel apparaten aangesloten hebt zoals die USB hubs gooi die eens los.
De drivers van de hardware die ik bedoel is de interne hardware van je videokaart, je moederbord en alle dingen die er allemaal in zitten.

Hoi Jan, ik heb eigenlijk nooit problemen met de slaapstand gehad, het begon pas nadat ik mijn harde schijf geformatteerd en opnieuw Windows XP erop had gezet, en ook niet direct maar na verloop van tijd..... Ik heb wel iets veranderd om hem sneller op te starten en af te sluiten.......iets op 200 gezet wat op 200000 stond geloof ik, zou ik even moeten nakijken wat dat ook al weer precies was......Jan_Kol schreef: do 10 jul 2008, 11:30 Cobie,
Dat slaapstand verhaal van XP is een nogal vaag gedoe. Ik heb het er te langen leste maar afgegooid indertijd. Soms kwam het niet eens te voorschijn bij het afsluiten. Ook bleef de zaak vaak hangen tijdens het in de slaapstand zetten. Het enige wat dan nog hielp was de aan-uit-knop meer dan 4 seconden indrukken tot de PC helemaal uit ging. Daarna startte de zaak wel weer normaal bij mij. De keren dat het wel werkt was handig, dat geef ik toe.
Nu bij Vista heet het opeens sluimerstand (slaapstand bestaat ook nog maar dan blijft de computer een beetje aanstaan ofwel gat niet helemaal uit zoals ik verwachtte op grond van de XP-ervaringen). Bij Vista werkt het een klein beetje beter maar b.v inloggen op een ander netwerk vergt toch weer een volledige herstart; op zich niet onlogisch want dit zijn zaken die tijdens het opstarten van een computer worden bekeken en geactiveerd.
Kortom: de slaapstand in XP is niet probleemloos en onder Vista is het iets minder maar ook niet optimaal zoals wordt gesuggereerd.
Jan