netwerk

Alles wat met hardware en randapparatuur te maken heeft.

Moderator: MandersOnline

Plaats reactie
swienja
Beginner
Beginner

netwerk

Bericht door swienja »

Hallo

Ik heb een router met die router zijn twee pc`s aangesloten eentje met win XP pro en eentje met win 98se, internetten gaat prima.
Maar op 98se pc kan ik wel in bepaalde mappen van XP kijken maar van uit de XP computer kan ik de 98se computer niet zien.(verschillende comp. namen en zelfde werkgroep ingesteld)
Ik heb op de XP computer de D-schijf op delen gezet en inderdaad kan ik deze op de 98se comp. zien.
Kan ik dit ook met de 98se comp doen,kan ik de c-schijf delen zodat ik ook op de XP comp. deze schijf kan zien?

Groetjes Swienja
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

Ja dit kan. Je moet het icoontje met netwerk vinden op het bureaublad. Druk daar met de rechtermuisknop op en kies voor Eigenschappen.

Als ik me goed herinner staat er onderin daar de optie: bestanden en printers delen, druk op de knop en zet alle vinkjes aan. Druk enkele malen op OK en zorg dat je de CD bij je hebt.

Daarna kun je mappen en schijfstations delen met Windows 98
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
swienja
Beginner
Beginner

Bericht door swienja »

Zo makkelijk ging het niet. Ik heb het volgende gedaan:op icoontje netwerk locatie geklikt daarna `de wizard netwerk instellen`gestart,
de winXP cd in de win98 gedaan daar het een en ander ingesteld .
En dat werkte, ik zie nu op mijn XP comp de 98 comp maar alleen het mapje `sharedocuments`als ik daar op klik wordt mij de toegang geweigerd terwijl ik ingesteld sta als administrator
op de 98comp kan ik bv de `c`schijf niet delen ik krijg een melding dat de gebruikerslijst niet kan worden benaderd en probeer later opnieuw.
Ik kom niet verder.
Op de win 98comp kan ik dus wel in de win XP comp kijken en bestanden kopiëren en plakken.
Wie weet raad?

Groetjes Swienja
Jan_Kol
500+ Poster
500+ Poster
Contacteer:

Bericht door Jan_Kol »

Windows is lastig met netwerken buiten een domein. W98 + W-XP/W2k is dubbel lastig maar het kan wel.

Op de Win98 PC moet het Netwerklocaties zichtbaar zijn. Bovendien moet op de XP machine een gebruiker met dezelfde naam
Plaats reactie