In een netwerk moet elke computer een eigen van de andere namen afwijkende naam hebben. Dus Piet, Piet2, Klaas etc. en niet Piet, Piet, Klaas.
Wat mij ook opvalt aan je betoog is, dat als je de netwerkkabel van PC1 in PC2 steekt PC2 wel verbinding met het internet krijgt. Wat gebeurt er als je die kabel in PC2 laat zitten en de andere (op PC2 niet werkende) netwerkkabel in PC1 doet?
Ik weet niet veel van @Home maar kan het zijn dat er een verwantschap is met het Tele2 modem. Daar zijn 4 LAN-poorten op het modem aanwezig, maar voor netwerkdoeleinden mag je alleen 3 en 4 gebruiken; 1 en 2 zijn "gereserveerd" voor toekomstige andere Tele2 diensten...
Als dit het niet is ben ik, denk ik, aan het einde van mijn bijdragen aan de oplossing van je probleem, want dit is alles wat ik kan bedenken.
Jan
internet probleem 2de pc
Moderator: MandersOnline
- MandersOnline
- Manders Online

- Contacteer:
Re: internet probleem 2de pc
Wat je even zou moeten nakijken of jij toevallig zelf handmatig een IP adres hebt opgegeven. Denk dat we daar ook een probleem in kunnen vinden en ja de naam van de computer in combinatie met @home is van levensbelang zou je wel kunnen zeggen, je kan natuurlijk de router die naam mee geven die je van @home had meegekregen dan kan je vandaar uit de boel verder regelen.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl