SMTP, meer providers instelbaar?
Moderator: MandersOnline
- Jan_Kol
- 500+ Poster

- Contacteer:
SMTP, meer providers instelbaar?
Omdat ik mijn laptop op verschillende plaatsen gebruik en daardoor met verschillende providers wordt geconfronteerd heb ik een SMTP probleem.
Is er iemand die mij aan de hand kan doen hoe ik de SMTP instel om provider-onafhankelijk te kunnen mailen, of weet iemand waar ik die info wel kan vinden als dat al kan en het verhaal hier te lang wordt.
Vreemd eigenlijk: e-mail via POP3 ontvangen gebeurt provider onafhankelijk maar e-mail verzenden is iets heel anders, want dat is kennelijk wel provider afhankelijk (Bah...)
Jan
Is er iemand die mij aan de hand kan doen hoe ik de SMTP instel om provider-onafhankelijk te kunnen mailen, of weet iemand waar ik die info wel kan vinden als dat al kan en het verhaal hier te lang wordt.
Vreemd eigenlijk: e-mail via POP3 ontvangen gebeurt provider onafhankelijk maar e-mail verzenden is iets heel anders, want dat is kennelijk wel provider afhankelijk (Bah...)
Jan
- lsc2000
- 1000+ Poster

- Contacteer:
Re: SMTP, meer providers instelbaar?
Webmail al geprobeerd JanJan_Kol schreef:Omdat ik mijn laptop op verschillende plaatsen gebruik en daardoor met verschillende providers wordt geconfronteerd heb ik een SMTP probleem.
Jan
Vanuit Kreta kon ik gewoon mailen en mail lezen.
Verstand van computers? Hahaha egnie ik doe net alsof.

This message was checked by LSC2000 system 2006-2020.
home page http://www.lsc2000.nl

- MandersOnline
- Manders Online

- Contacteer:
Jan SMTP is inderdaad provider afhankelijk tenzij je een SMTP server hebt van een aanbieder als Google, of in mijn geval die van me website.
Providers blokkeren de SMTP enkel als je niet vanaf hun netwerk probeert te verzenden, die SMTP servers staan meestal gewoon open zonder inlog gegevens. Die van mij is wel beveiligd ik zal altijd met me inlog gegevens moeten werken wil ik mail kunnen verzenden.
Providers blokkeren de SMTP enkel als je niet vanaf hun netwerk probeert te verzenden, die SMTP servers staan meestal gewoon open zonder inlog gegevens. Die van mij is wel beveiligd ik zal altijd met me inlog gegevens moeten werken wil ik mail kunnen verzenden.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
- lsc2000
- 1000+ Poster

- Contacteer:
Dus.............die optie van mij blijft er dan over.

- Jan_Kol
- 500+ Poster

- Contacteer:
Hallo Lo,
Dat webmailverhaal weet ik wel, maar het leek mij zo makkelijk overal met Outlook te kunnen werken. Webmail vind ik vrij omslachtig als je meer adressen wilt nakijken en gebruiken om een antwoord te dichten. Om die reden gebruik ik nagenoeg uitsluitend mij gmail-account en soms mijn MSN-Hotmail account. Mijn eigen domein e-mail adressen en dergelijke gebruik ik daardoor nagenoeg niet meer. Dat vind ik op zich soms jammer als ik op een ontvangen e-mail wil reageren via dat ontvangende e-mail adres, maar als het niet anders kan moet ik er maar in berusten. Nu maak ik het antwoord en zet het in Concepten. Als ik dan thuis ben verzend ik het bericht alsnog, maar ....
Blijft wel apart dat je wel mail kunt ontvangen die niet via de provider loopt via welke je verbinding maakt en niet zijnde je eigen provider.
Jan
Dat webmailverhaal weet ik wel, maar het leek mij zo makkelijk overal met Outlook te kunnen werken. Webmail vind ik vrij omslachtig als je meer adressen wilt nakijken en gebruiken om een antwoord te dichten. Om die reden gebruik ik nagenoeg uitsluitend mij gmail-account en soms mijn MSN-Hotmail account. Mijn eigen domein e-mail adressen en dergelijke gebruik ik daardoor nagenoeg niet meer. Dat vind ik op zich soms jammer als ik op een ontvangen e-mail wil reageren via dat ontvangende e-mail adres, maar als het niet anders kan moet ik er maar in berusten. Nu maak ik het antwoord en zet het in Concepten. Als ik dan thuis ben verzend ik het bericht alsnog, maar ....
Blijft wel apart dat je wel mail kunt ontvangen die niet via de provider loopt via welke je verbinding maakt en niet zijnde je eigen provider.
Jan
- lsc2000
- 1000+ Poster

- Contacteer:
Als je dan weet welke provider het is moet je dit ff aanpassen in smtp.xxxxxx.nl of .com, maar dat kan je navragen toch
en dat doe je dan ook bij een ander.
En vaak kan je via het netwerk zien welke provider is gekozen als verbindig, gewoon ff doorklikken op de verbinding van de wifi.
En anders kies je mijn homepage dan zie je welke provider je hebt aangesproken. (Danasoft)
en dat doe je dan ook bij een ander.
En vaak kan je via het netwerk zien welke provider is gekozen als verbindig, gewoon ff doorklikken op de verbinding van de wifi.
En anders kies je mijn homepage dan zie je welke provider je hebt aangesproken. (Danasoft)

- MandersOnline
- Manders Online

- Contacteer:
Jan als je het nodig vind kan je altijd je Gmail SMTP instellingen bij al je adressen gebruiken.
- Jan_Kol
- 500+ Poster

- Contacteer:
Hmm, Pieter, dat ga ik maar eens proberen want Lo ik heb geen zin per dag twee of meer keren de SMTP-instellingen van alle accounts die ik heb te veranderen.
Misschien wel te doen dankzij het door mij intensief benutte "Clipboard Dairy Utility", maar dat vind ik toch te omslachtig. Clipboard Dairy Utility is een een geheugentje voor wat je op het klembord hebt gekopieerd. Gewoonlijk verdwijnt het voorgaande gekopieerde als je iets nieuws kopieert maar dit programmaatje houdt er zo veel vast al jij wilt (kun je tot een bepaald maximum instellen).
Jan
Misschien wel te doen dankzij het door mij intensief benutte "Clipboard Dairy Utility", maar dat vind ik toch te omslachtig. Clipboard Dairy Utility is een een geheugentje voor wat je op het klembord hebt gekopieerd. Gewoonlijk verdwijnt het voorgaande gekopieerde als je iets nieuws kopieert maar dit programmaatje houdt er zo veel vast al jij wilt (kun je tot een bepaald maximum instellen).
Jan
- Jan_Kol
- 500+ Poster

- Contacteer:
Uitgeprobeerd maar het werkte niet. Gmail kan dit kennelijk niet aan.MandersOnline schreef:Jan als je het nodig vind kan je altijd je Gmail SMTP instellingen bij al je adressen gebruiken.
Oh ja, ik had alle instellingen bij het e-mailadres identiek gemaakt aan de instellingen van mijn gmail account, dus niet alleen de smtp hetzelfde ingevuld maar ook de poort en de beveiligingsoptie aangepast.
Het is gewoon jammer en in deze tijd vrij onlogisch dat je van de toevallige provider instellingingseisen afhankelijk bent want een laptop sleep je tenslotte overal mee naar toe. Had gehoopt iets als bij meer adressen in een e-mail te vinden, dus na de eerste provider een ; en een spatie en dan de volgende enz. Ok
- MandersOnline
- Manders Online

- Contacteer:
Gmail zou ik moeten testen voor je Jan...
Misschien moet je aangeven dat je voor uitgaande mail speciaal die inlog gegevens hebt
Misschien moet je aangeven dat je voor uitgaande mail speciaal die inlog gegevens hebt