Download snelheid

Algemeen over alle Windows versies.

Moderator: MandersOnline

Klaas
200+ Poster
200+ Poster

Re: Download snelheid

Bericht door Klaas »

Ben ik wel tevreden met Casema, heb nog geen problemen gehad, men is wel bezig om glasvezel neer te leggen, dus ik ben benieuwd.
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

In Amsterdam heb je zowel KPN als BBNed die Glasvezel in de grond werken, en lijkt me dat heel erg mooi zowel TV Internet Telefoon via zo een snelle verbinding, maar schrik steeds opnieuw van de prijzen die ze er voor vragen
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
Klaas
200+ Poster
200+ Poster

Bericht door Klaas »

Ik vraag mij ook af waarom er zoveel betaald moet gaan worden, want de huidige kabels die in de grond liggen zijn al dik en breed betaald, men haalt winst uit deze kabels. Trouwens het zijn de providers die andere kabels willen, de klant heeft hier niet om gevraagd, het is natuurlijk mooi dat men zoiets wil, maar bied het dan gratis aan.
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

kabel boeren hebben het al zwaar.... Nee ze maken dikke winst op de voor een prikkie gekochte kabels, maar KPN en BBNed leggen nu Fiber aan tot aan de deur, kost best wel een hoop geld,maar ja deze noodzaak is er omdat de Kabel boeren geen toegang willen verlenen tot hun eigen kabels terwijl KPN dit jaren geleden al wel moest doen...
Jan_Kol
500+ Poster
500+ Poster
Contacteer:

Bericht door Jan_Kol »

Niet overal hoor. Tot een jaar of drie geleden was het in Meppel niet mogelijk een nieuw kabel-internet/telefonie abonnement af te sluiten bij @Home/Essent. Zij hadden de kabels van de Rendo overgenomen en die waren zo zwak dat ze in Meppel, Steenwijk en ik meen Hoogeveen alle kabels hebben vervangen (uiteraard door glasvezel). Het was toen gedurende twee jaren niet mogelijk een kabelinternet abonnement af te sluiten.

Jan
Klaas
200+ Poster
200+ Poster

Bericht door Klaas »

Maar zal glasvezel echt zo snel zijn, want ik hoor ook berichten dat het wel meevalt met de snelheid, men valt niet achterover.
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

Glasvezel is heeeel snel, het is enkel hoeveel mag jij er van gebruiken.
Jan_Kol
500+ Poster
500+ Poster
Contacteer:

Bericht door Jan_Kol »

Klaas schreef: zo 04 mei 2008, 22:52 Maar zal glasvezel echt zo snel zijn, want ik hoor ook berichten dat het wel meevalt met de snelheid, men valt niet achterover.
De snelheid van gegevensverplaatsing in glasvezelkabels is die van het licht ofwel bijna 300.000 kilometer per seconde (zie hier) en ook is er verhoudingsgewijs veel minder verlies dan in een elektrische verbinding; op de technische achtergrond ga ik hier niet in want dan wordt het veel te veel, maar geloof mij maar (als elektrotechnicus): het voorstaande is juist. Dat komt omdat in glasvezels geen elektrische stroom loopt maar gecodeerde lichtstralen worden gebruikt
Plaats reactie