Beste Manders, Ik heb een Vista Hewlett Packard Compaq C700 Laptop, ik vind het absoluut niet prettig werken en wil graag XP weer installeren.
Na wat onderzoek gedaan te hebben ben ik erachter gekomen dat ik de Sata mode: Native op Disable moet instellen wanneer ik XP installeren....Toch?
Ik kan via de Compaq Site de drivers downloaden alleen moet ik de nu de Vista drivers downl. en die op de XP versie installeren of de XP drivers ??
De 2de vraag is op mijn harde schijf hebben ze een klein gedeelte vrij gemaakt een soort recovery disk of iets, kan of moet ik die ook mee formatteren? Ik dacht het zelf wel omdat ik met XP ga werken en niet Vista, het zal toch niet meer werken toch?
En de 3de vraag ben ik nu nog iets vergeten of zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden, ik ben bang dat ik iets vergeet waardoor de laptop niet meer werkt naar behoren?
Windows XP op Vista Laptop
Moderator: MandersOnline
- MandersOnline
- Manders Online

- Contacteer:
Windows XP op Vista Laptop
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
- MandersOnline
- Manders Online

- Contacteer:
Re: Windows XP op Vista Laptop
hoe en wat exact met die partitie weet ik ook niet het is in om je installatie weer in oude staat te herstellen.
de beste tip die ik je kan meegeven is check echt of ze alle drivers voor XP hebben als je XP er op gaat zetten dit is enorm belangrijk.
Over die sata instellingen kan ik persoonlijk erg weinig zeggen heb er geen ervaring mee.
de beste tip die ik je kan meegeven is check echt of ze alle drivers voor XP hebben als je XP er op gaat zetten dit is enorm belangrijk.
Over die sata instellingen kan ik persoonlijk erg weinig zeggen heb er geen ervaring mee.
- Jan_Kol
- 500+ Poster

- Contacteer:
Nee, Vista drivers zullen in een aantal gevallen niet werken met XP; vergelijk de verschillende pagina's hier maar eens; ik heb de eerste de beste C700 notebook genomen, wellicht heb je een andere maar alles komt op hetzelfde neer. Om dezelfde reden zit ik nu ook op mijn HP-laptop "te hannesen" met Vista, waaraan ik inmiddels gewend ben geraakt maar blijf het bagger vinden....
Voor veel elementen kun je nog XP-drivers vinden en downloaden maar niet voor alles
.
Soms moet je elders zijn b.v. bij de fabrikant van een bepaald onderdeel. Dit geldt b.v. voor de beeldschermsoftware heb ik ooit gemerkt want voor een bepaalde laptop (HP met XP er op!) was de beeldschermdriver van HP waardeloos maar via Nvidia heb ik de juiste kunnen achterhalen en toen werkte de zaak wel goed.
Bij nagenoeg elke laptop, en HP is daar geen uitzondering op, wordt niets meer meegeleverd. Op dat gereserveerde stukje HDD staat dan de "recovery software" ofwel de software waarmee je de zaak moet kunnen herstellen na een ernstige systeem crash. Ook is het mogelijk daarmee de herstel DVD (systeem) en CD (drivers) te maken; je kunt ze ook kant en klaar kopen bij HP voor ik meen iets van
Voor veel elementen kun je nog XP-drivers vinden en downloaden maar niet voor alles
Soms moet je elders zijn b.v. bij de fabrikant van een bepaald onderdeel. Dit geldt b.v. voor de beeldschermsoftware heb ik ooit gemerkt want voor een bepaalde laptop (HP met XP er op!) was de beeldschermdriver van HP waardeloos maar via Nvidia heb ik de juiste kunnen achterhalen en toen werkte de zaak wel goed.
Bij nagenoeg elke laptop, en HP is daar geen uitzondering op, wordt niets meer meegeleverd. Op dat gereserveerde stukje HDD staat dan de "recovery software" ofwel de software waarmee je de zaak moet kunnen herstellen na een ernstige systeem crash. Ook is het mogelijk daarmee de herstel DVD (systeem) en CD (drivers) te maken; je kunt ze ook kant en klaar kopen bij HP voor ik meen iets van
- MandersOnline
- Manders Online

- Contacteer:
Jan dit soort informatie is net wat we zoeken heel erg bedankt dat jij hier even iets meer van weet en meer mee gedaan hebt mogelijkerwijs.