Heb een enorm probleem, wilde de pc na een aantal probleempjes upgraden naar XP sp2, cd erin gezet en hup begonnen met de installatie. Nu blijft hij telkens steken bij de Windowsinstallatie , onderdelen in reg.bestanden wegschrijven, 12 minuten. Of ik nu de pc opnieuw opstart, haalt niets uit want het begint weer van voren af aan. Geprobeerd om de pc vanaf de cd rom dan maar op te starten, gaat niet want dan vind ie geen harde schijf, is nl. Uli SATA Raid controller. Dit was ook de reden dat ik er geen Vista op kon zetten want deze had geen driver voor Vista. Maakt me niets uit om een volledige installatie te hebben want ik heb van tevoren al mijn belangrijke gegevens gebackuped, maar dat lukt me zelfs niet. Wordt hier dus gewoon schijtziek van want dit heb ik nu altijd als ik met Windows lig te rommelen. Voor elke hulp ben ik dankbaar. Ben nl. zo koppig dat ik het zelf wil oplossen voordat ik de pc naar de winkel breng. Super bedankt voor eventuele hulp
gr. Petra
windows xp sp2 problemen met dynamische upgrade
Moderator: MandersOnline
- Jan_Kol
- 500+ Poster

- Contacteer:
Als er sprake is van een SATA RAID systeem moet je tijdens het starten van de Win XP-cd op ik meen F4 drukken "ander besturingssysteem" of zo kiezen en eerst de RAID activeren. Daarvoor moet je dan bij het moederbord een diskette of wellicht een CD met de benodigde RAID-driver hebben ontvangen. Als je niet eerst het RAID-systeem activeert ziet Windows inderdaad niets....
Zo zie je dat Ubuntu een geduchte concurrent aan het worden is. Bij Ubuntu 7.04 worden mijn NTFS-geformatteerde en in mirrored RAID gezette SATA HDD's direct en automatisch gezien en gemount. Wil het al een poosje, maar ik denk dat Ubuntu mijn favoriet zal gaan worden, alleen nu te weinig tijd om mij er voldoende in te verdiepen.
Jan
Zo zie je dat Ubuntu een geduchte concurrent aan het worden is. Bij Ubuntu 7.04 worden mijn NTFS-geformatteerde en in mirrored RAID gezette SATA HDD's direct en automatisch gezien en gemount. Wil het al een poosje, maar ik denk dat Ubuntu mijn favoriet zal gaan worden, alleen nu te weinig tijd om mij er voldoende in te verdiepen.
Jan
Windows XP sp2 problemen met dynamische upgrade
hmm, maar ik heb die driver wel op usb stick, maar kan toch alleen maar kiezen voor voor boot vanaf cd? Ik snap eigenlijk niet waarom de Windows setup blokkeert als het ware als deze bijna klaar is. Bij het wegschrijven van de register bestanden gaat het fout? Kan daarna alleen maar op dat punt verder gaan, maar dat gaat gewoon niet. Opstarten van de cd rom doet ie wel maar dan moet ik dus eerst de driver van die Uli SATA Raid controller installeren, maar ik zou dit dus absuluut niet weten hoe ik dit in deze situatie voor elkaar moet krijgen. Hij zegt ook alleen maar kan geen hd vinden, vraagt ook niet naar een lokatie van een driver of iets dergelijks. Dan zou ik het wel weten.
Bedankt voor je hulp. Nog ff en ik gooi de pc in de vijver.
gr. Petra
Bedankt voor je hulp. Nog ff en ik gooi de pc in de vijver.
gr. Petra
ben zover gekomen dat ik de driver kan installeren, maar tot mijn grote ergernis kan ik met geen mogelijkheid de juiste driver op internet vinden.
Het is een Uli SATA Raid Controller M1689/M1567. Dacht zeker te weten dat ik de juiste had maar de pc herkent deze niet en zegt dat het niet de juiste software is. Op de cd rom voor het moederbord staat deze niet op. De toenmalige leverancier heeft toen Windows voor me geïnstalleerd maar ik heb er geen diskette bij ontvangen. Kan iemand hier mee verder helpen. Anders moet ik morgen alsnog naar de winkel.
bedankt
Het is een Uli SATA Raid Controller M1689/M1567. Dacht zeker te weten dat ik de juiste had maar de pc herkent deze niet en zegt dat het niet de juiste software is. Op de cd rom voor het moederbord staat deze niet op. De toenmalige leverancier heeft toen Windows voor me geïnstalleerd maar ik heb er geen diskette bij ontvangen. Kan iemand hier mee verder helpen. Anders moet ik morgen alsnog naar de winkel.
bedankt
- MandersOnline
- Manders Online

- Contacteer:
Zelfde probleem hiero gehad. Misschien moet je even een Jumper instelling aanpassen.
Welk merk schijf is het??
Welk merk schijf is het??
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
oeff da's 'n moeilijke vraag, ben al blij dat ik weet dat het hier gaat om n Uli SATA raid controller enz. enz. Maar je kunt dit item sluiten. Heb de pc naar de winkel gebracht en hun gevraagd dit op te lossen en er meteen een legale Windows versie op te zetten. Ben ik meteen van alle problemen verlost.
En hopelijk zijn dan de voorgaande kleine probleempjes die ik had met de draadloze muis en toetsenbord ook meteen opgelost want dat was de reden voor een dynamische update.
Bedankt voor alle interesse en hulp.
gr. Petra
En hopelijk zijn dan de voorgaande kleine probleempjes die ik had met de draadloze muis en toetsenbord ook meteen opgelost want dat was de reden voor een dynamische update.
Bedankt voor alle interesse en hulp.
gr. Petra
- MandersOnline
- Manders Online

- Contacteer: