hey Pieter ik heb nog een computer over nu zou ik hier een server van willen maken.
voor te delen intern
voor ftp gebruik
en voor te downloaden van nieuwsgroepen
wat zou ik het beste kunnen gebruiken als besturingssysteem.
server
Moderator: MandersOnline
- MandersOnline
- Manders Online

- Contacteer:
Wil je bij Windows blijven of eventueel een ander soort besturingssyteem gebruiken?? Opzich als alles intern blijft en je netwerk is verder goed afgeschermt een Windows XP PC neerzetten of Windows 2000, die zijn het beste voor FTP en dergelijken gewoon intern en ook veilig, maar ja je kan ook kiezen om een linux bak neer te zetten in sommige gevallen is dat ook stukken sneller en kan je een wat minder sterke PC gebruiken. Helaas heb ik hier tot op heden te weinig kennis van omdat ik daar de tijd niet voor heb en mijn baas wil dat ik Windows kan ondersteunen.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
- MandersOnline
- Manders Online

- Contacteer:
Dan zeer zeker een bewuste keuze maken XP wordt momenteel nog wel geüpdatet dus dat zou dan een mooie keuze kunnen zijn.
Linux is veelal wel veiliger, maar je moet wel weten wat je doet kost wat meer moeite soms dan Windows zeker omdat je er minder ervaren mee bent.
Let er op dat je een goede beveiliging er op zet.
Linux is veelal wel veiliger, maar je moet wel weten wat je doet kost wat meer moeite soms dan Windows zeker omdat je er minder ervaren mee bent.
Let er op dat je een goede beveiliging er op zet.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
- MandersOnline
- Manders Online

- Contacteer:
- Jan_Kol
- 500+ Poster

- Contacteer:
Ubuntu is makkelijker voor een (ex-)Windows gebruiker... De bediening van simpele zaken lijkt erg op Windows, ga je dieper dan moet je er op rekenen - maar dat geldt voor alle Linux systemen - dat je jezelf aardig moet omscholen.andre @ Wo 12 Sep 2007, 18:08 schreef:op dit moment linux aan het downloaden de suse versie is aardig aan de grote kant .
Ubuntu is - op een Windows PC -