Formatteren

Algemeen over alle Windows versies.

Moderator: MandersOnline

Plaats reactie
remmy111
Beginner
Beginner

Formatteren

Bericht door remmy111 »

Ik wilde XP op mijn comp. zetten en wilde een clean install doen Iemand zei me dat als je XP installeerde dat dat vanzelf zou gaan. Niet dus! Nu is mijn schijf met XP en 2000 en programma's bomvol (8GB). Ik wil dus graag de schijf formatteren en XP op een schone schijf zetten maar hoe doe ik dat? Kan jij me dat vertellen?
Ronald
300+ Poster
300+ Poster

Bericht door Ronald »

Hoi Remmy,

Je moet deze link even bekijken. Hier wordt stap voor stap uitgelegd wat je moet doen. Je moet opletten wat je aanklikt. De ene optie is XP ernaast nogmaals bijzetten. Je moet de optie hebben dat je het huidige besturingssysteem volledig wist.
Ik jouw geval is het verwijderen van de gehele partitie en dan een geheel nieuwe aanmaken. Je dient de nieuw aangemaakte partitie wel te formatteren, maar het installatie programma zal dat op een gegeven moment vragen/eisen.
Ronald
300+ Poster
300+ Poster

Bericht door Ronald »

De link staat er wel, maar is niet direkt zichtbaar.
Hier komt hij nog een keer:

http://www.computerfeeling.nl/pages/installwinXP.asp
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

Mooie Link, staat het eerste gedeelte zoals je het zou moeten doen.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
remmy111
Beginner
Beginner

Bericht door remmy111 »

Zoals gewoonlijk heb je weer goede raad gegeven. Bedankt! Ik ben er weer uitgekomen!
Ronald
300+ Poster
300+ Poster

Bericht door Ronald »

Geen dank hoor Remmy...............

Potverdrie, nu krijgt Pieter alle lof. Wat is het toch oneerlijk in deze wereld. :wink:
remmy111
Beginner
Beginner

Bericht door remmy111 »

Sorry, Niet gezien dat het dit keer een ander was die mij van goede raad voorzag! Dus hiebij correctie!. Ere wie ere toekomt. XP staat erop met nog wat programma's maar er valt mij nu op op schijf C 2.88GB beschikbaar is en 7.88 grootte is. Dus zo'n 5 GB is gebruikt, maar als je zegt alles selecteren en in eigenschappen kijkt kom ik maar op totaal 3.36GB Dus er is zo'n 1.5GB zoek. Is dit door XP gereserveerd voor werking of zo?
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

Verborgen bestanden en systeem bestanden ook gezien je zult te maken hebben met een SWAP file en de Slaapstand...
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
remmy111
Beginner
Beginner

Bericht door remmy111 »

Ik had verborgen bestanden ingeschakeld en kwam toen op dat verschil. Is het bij je eigen computer ook zo?
Jan_Kol
500+ Poster
500+ Poster
Contacteer:

Bericht door Jan_Kol »

remmy111 @ Za 25 Aug 2007, 3:28 schreef:Ik had verborgen bestanden ingeschakeld en kwam toen op dat verschil. Is het bij je eigen computer ook zo?
Dat is op elke Windows computer het geval.....

Bepaalde bestanden zijn voor "gewone" gebruikers niet nodig en om eventueel verwijderen of veranderen ervan te voorkomen zie je die niet. Die al genoemde SWAP-file, die je zult zien als de Pagefile.sys is er zo
Plaats reactie