2 promise kaarten in PC?

Algemeen over alle Windows versies.

Moderator: MandersOnline

Plaats reactie
JOHNX
200+ Poster
200+ Poster
Contacteer:

2 promise kaarten in PC?

Bericht door JOHNX »

Pieter
ik heb een vraag is het mogelijk om i.p.v 1 promise kaart met 4 extra hd's 2 van die kaarten in dezelfde pc te zetten met nog eens 4 hd's eraan ,ik heb nl een PC gehad die is in de fik gegaan maar de hd's zijn nog okay nu wil ik ze er gewoon bijhangen .
vast bedankt voor het antwoord
Do not stand at my grave and weep i am not there, I do not sleep.
Jan_Kol
500+ Poster
500+ Poster
Contacteer:

Bericht door Jan_Kol »

Ehhh, op veel nieuwe moederborden is een "hele batterij" SATA aansluitingen beschikbaar en ATA-schijven kun je met een opzetapparaatje SATA schijven maken. Wel zo simpel, want Promisekaartjes kunnen wel last geven heb ik begrepen.

Kijk b.v. eens op e-bay, bijvoorbeeld hier, want daar worden ze regelmatig voor prettige prijzen aangeboden zoals je ziet.

Houd je er wel rekening mee dat je voeding dan zwaar genoeg is? Als die erg standaard is kun je daar weer problemen meer krijgen omdat er nogal wat onverwachte energie moet worden geleverd.

Jan
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

4 Schijven is wel veel...

En ja wat jan zegt ik weet niet geen ervaring mee, maar opzich zitten er 2 ata aansluitingen in je PC die je kan gebruiken, maar dan heb je maximaal 4 schijven en dat is ook niet wat je wil...
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
JOHNX
200+ Poster
200+ Poster
Contacteer:

Bericht door JOHNX »

Mijn voeding is zwaar genoeg Jan de zwaarste die er te koop is ,maar het mobo is wat ouder en zit geen sata op helaas maar dat pctje werkt nog perfect, bedankt maar ik ga gewoon kijken wat er gebeurt als het niet werkt dan haal ik wat van die usb kastjes op ik denk zelf dat dat de oplossing is ik wil die data niet kwijt op die 4 hd's n.l..Toch super bedankt voor de info !!
Jan_Kol
500+ Poster
500+ Poster
Contacteer:

Bericht door Jan_Kol »

JOHNX schreef: di 17 jul 2007, 13:02als het niet werkt dan haal ik wat van die usb kastjes op ik denk zelf dat dat de oplossing is ik wil die data niet kwijt op die 4 hd's n.l.
Neem dan wel kastjes met een eigen voeding! Vier HDD via een USB-hubje zal niet zo eenvoudig zijn als dat ding ook nog de voeding moet leveren.

Ik heb twee van die dingen:
1 voor dagelijks gebruik: 2,5 inch met HDD uit oude, defect geraakte laptop zonder eigen voeding en
1 met een 3,5 inch HDD. Op die laatste is naast de aansluitingen voor of USB of Firewire (bewust voor Firewire aansluiting erbij gekozen omdat die in de praktijk sneller - niet in de theorie hoor - is dan USB en ik heb toch eeh Firewire aansluiting op de PC) ook een eigen voeding voor de HDD aanwezig.

Jan
JOHNX
200+ Poster
200+ Poster
Contacteer:

Bericht door JOHNX »

Bedank voor de info Jan !
Plaats reactie