hoi, Ik heb een oude computer staan met een oude lege schijf van 4 GB. Om er Windows 98 erop te kunnen zetten moet ik eerst NTFS installeren en daarna een MS-Dos opstart partititie maken voor een Windows installatie.
Maar nu is het probleem hoe en waarmee kan ik NTFS installeren? Heb wel opstart diskettes en een cd van Windows 98 SE.
Alvast bedankt voor jullie reactie
Groetjes anpaulina
met de cd van Windows 98 kan ik niets installeren. de computer geeft zelf aan dat ik dit moet doen. De schijf heeft als 2e schijf in een andere computer gezeten en er heeft nooit een programma of iets dergelijks opgestaan. Alleen maar bestanden zoals foto's ed. schijf leeggehaald en in de andere computer gezet als vaste schijf, omdat deze schijf groter van geheugen is (4gb) dan de oude (600 mb) meer geheugen bevat. Dus, wat nu???
Anpaulina @ Di 10 Jul 2007, 19:24 schreef:De schijf heeft als 2e schijf in een andere computer gezeten
Wel aan de instellingen "master" / "slave" gedacht en de aansluitkabel juist geplaatst? Wellicht zit daar het probleem.
Wat ook wel eens wil helpen is de schijf een low level format te geven. Soms namelijk zijn restjes data op de schijf boosdoener. Gebruik wel het low level format tool van de schijffabrikant want anders kun je die schijf vernielen. Kan wat uitzoekerij zijn omdat ze low level formatteren bijna allemaal met hun eigen kreet aanduiden....
heb nu alle schijven, de A CD-Rom en de C schijf. Geeft nu alleen nog aan dat de OS version MS-dos 7.10 is. Weet niet precies meer wat ik ingetoetst heb, maar toen kwam dat te voorschijn.
Daarom werkt denkt ik ook de Fdisk niet als ik dit intyp.
dus nu ben ik op zoek naar MS-dos versie 7.10. Heeft misschien iemand die nog liggen en wil die met mij delen?? Heb al op internet gezocht, maar nergens vond ik downloads ervan, wel informatie.