Beste computeraars.
Na diverse foutmeldingen, opstartproblemen, verkeerde installs (hitman-ad-aware) heb ik het helemaal gehad met die kl***te PC.
Het liefst zou ik XP opnieuw installeren maar verwacht wat problemen:
- bij aanschaf werd er een XP PRO versie op geleverd (niet origineel, niet gevalideerd dus. Bovendien is er geen system recovery aanwezig, zodat ik het eenvoudig zelf kan doen.
- de harde schijf van 160 Gigh bestaat uit twee partities waarvan de kleinste met XP en wat software. Die software is niet zo'n probleem (behoudens Norton).
Hoe kan ik het beste te werk gaan om slechts 1 partitie te herinstalleren (met XP dus) zodat alles weer lekker vlot gaat werken. Ook heb ik momenteel een probleem met enorme traagheid van de PC. Alleen al het typen van deze tekst duurt lang alvorens het zichtbaar op het scherm komt.
Ben in staat om het ding te deformeren (fysiek) maar weet dat er vast wel wat handige tips aankomen.
Systeem herstel gedaan naar punt voor dat de ellende begon. Dit zet weinig zoden aan de dijk.
Het enige wat ik van de PC letterlijk hoor is een hoop geblaas en toeren, maar snelheid ho maar.
Graag jullie kundige advies.
Joke
Herinstall XP na div fouten en traagheid!
Moderator: MandersOnline
-
Ricardo1959
- Beginner

- MandersOnline
- Manders Online

- Contacteer:
Tjaaa het enigste wat ik kan meegeven is doe een herinstallatie op die ene partitie en ja wil je Windows XP hebben je kan de Home versie voor de meeste mensen genoeg al voor wijnig krijgen, alleen moet je wel goed zoeken de laatste tijd aangezien die steeds meer weg gewerkt word vanwege Vista dat er nu ook is.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
-
Ricardo1959
- Beginner