VSTALDR is missing

Algemeen over alle Windows versies.

Moderator: MandersOnline

Gesloten
intruder
Beginner
Beginner

VSTALDR is missing

Bericht door intruder »

Hallo,

Ik heb een dualboot met XP Home en Vista, maar nu krijg ik als ik wil opstarten de volgende melding: VSTALDR is missing...pres CTRL...Alt..Delete..to restart.....hoe los ik dit op ?

Ben zelf al even bezig geweest, Heb de pc middels de Vista schijf weer opgestart, en de G: schijf geformatteerd en hier Vista weer opnieuw opgezet....maar nu is mijn probleem nog groter.....want nu is mijn schijf met XP erop helemaal verdwenen.......De oude situatie was:

Op C: had ik XP home staan, op D: al mijn gegevens ( foto's etc...) en op G: stond Vista.

Nu: Lokaal (C ), en OS (D) en E: waar nu mijn gegevens op staan;

Ik snap er niks van heb alleen G: middels de Vista schijf geformatteerd...En als ik nu weer wil opstarten krijg ik wel een Dualboot...maar als ik dan via XP wil opstarten krijg ik de foutmelding \NTLDR is missing...Hoe krijg ik het e.e.a weer aan de praat....want mijn schijf met XP home..kan toch zo maar niet verdwijnen....
Pipo
1000+ Poster
1000+ Poster

Bericht door Pipo »

Oeps,

Pas daar mee op

de driveletters in XP hoeven niet naar de zelfde drive te verwijzen onder Vista.

De C bij XP is bij mij de D bij Vista
De C bij Vista is de E bij XP

Dus weet je zeker dat je de goed schijf hebt geformatteerd?
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

Let ook op met eventuele CD's die nog in je PC zitten
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
intruder
Beginner
Beginner

Bericht door intruder »

Ja ik weet zeker dat ik de schijf goed geformatteerd heb. Kan ik dat NTLDR ook van een andere pc halen en naar mijn laptop kopiëren? Zo ja waar kan ik dat vinden.
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

Die melding heeft van doen met een melding dat je ergens een opstart gedeeltre hebt verwijderd heb je iets geformatteerd of weg gehaald??
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
intruder
Beginner
Beginner

Bericht door intruder »

Je kan deze wel sluiten, heb mij Rescue CD gebruikt, alles weer naar de staat van aanschaf....alleen XP...en draait weer als een ......maar bedankt voor de Tips.....
Gesloten