traag systeem

Als je het niet weet gooi het hierin. Het wordt dan eventueel verplaatst.

Moderator: MandersOnline

MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

Druk met de rechter muisknop op Deze computer icoon en kies voor Eigenschappen.
Ga naat Tabblad Geavanceerd
Druk bij Opstart- en herstelinstellingen op Instellingen.

Daarna kan je het vinkje uitzetten bij Deze computer automatisch opnieuw opstarten.

Daarna krijg je misschien een foutcode in beeld en kan je het nagaan, alvast 1 tip werk alle Drivers van je PC bij.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
Roger
Beginner
Beginner

Bericht door Roger »

allles was al up to date (*vinkje opstarten)
ik denk dat mn probleem in internet explorer zit (die is en blijft traag)
als ik bv naar een site als chatcafe.nl ga en ik wil vulvcano chat opstarten dan gebeurt er vaak niets of IE loopt vast
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

MIsschien een kwestie van Java bijwerken.

En hoe heb je alles up to date gemaakt??
Roger
Beginner
Beginner

Bericht door Roger »

alle hardware technische onderdelen opgezocht en drivers voor op gezocht bij de leveranciers
Java zou kunnen maar er zijn sites die werken niet met nieuwe Java heb ik gemerkt
Hoe doe ik dat dan?

Ik kan je beschrijven wat er gebeurt:
Internet Explorer reageert vaak niet en loopt dan vast (* rapport verzenden)
Ik draai multi messenger maar internet exploreer vraagt eigenlijk constant zon 99% van mijn processorvermogen voor zover ik via taakbeheer kan beoordelen
in de basis config ( niets doen staat hij op 4% met max 31 processen draaiend)
zo gauw ik IE open is het bagger...
Zeker als ik bv op lycos een spelletje online speel dan is traag trager traagst van toepassing ( grafisch maakt hem dat ook traag )
DirectX ook gecheckt ...die *stottert/schokt* wel met de test.
als je meer wil weten .... laat horen ...

Gr Roger
*Die waardeert dat iedereen zijn stinkende best doet voor me*
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

Misschien is het een optie om een andere browser te gebruiken?
Roger
Beginner
Beginner

Bericht door Roger »

De oorzaak is bekend ( koeling van processor was zo vervuild en de voet waar de koeler op zat was afgebroken)
dus de oorzaak van het eruit klappen is opgelost, Ik blij! totdat ik thuis kwam en mijn keyboard niet meer gedetecteerd ( ander keyboard geprobeerd (zelfde resultaat) geen detectie
heb nu het usb keyboard van mijn wederhelft er op gezet en zij op ps 2 bordje ... denk dat de poort kapot is ( is dat vervangbaar of ben ik gelijk weer aan een nieuw moederbord gebonden?)
verder je suggestie over een ander browser gebruiken .... blijf het link vinden aangezien ik geen ervaring heb met andere browser ( kan je na gaan hoe afhankelijk we al van Ome Bill zijn)

Ik hoor het wel
\ Fijne mo(e)deratordag :)
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

USB kan je los PCI kaartje voor kopen dan scheelt dat weer een deel vervanging van je moederbord.

Maar wat betreft Browser je kan ze naast elkaar gebruiken en kan altijd weer terug naar de oude vertrouwde Internet Explorer.
Roger
Beginner
Beginner

Bericht door Roger »

Ik ben gaan nadenken over sinds wanneer mijn systeem zo traag is geworden ( ik heb in jan een nieuwe video kaart ingezet ( ATI Radeon 9600) kan die de oorzaak zijn dat het systeem zo traag is geworden ?

Ik heb in *word* een printscreen geplakt van taakbeheer ( processor blijft permanent op 100% staan) waarvan 80% door Internet explorer op geconsumeerd van word)

Iemand suggesties / tips of ideeën om dit systeem weer acceptabel op snelheid te krijgen is?

Thnx
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

Je hebt een Videokaart gewisseld vat ik?

Dat is al een hele slechte planning, want dat geeft al conflicten vaak vanwege drivers.
Magik
100+ Poster
100+ Poster
Contacteer:

Bericht door Magik »

Waarom is het een slechte planning? Je hoeft niet de gehele tijd bij dezelfde graka te hangen. Ik heb de mijne voor anderhalf jaar terug ook vervangen. Ik had eerst een asus v8420 geforce 4 ti 4200 erin en nu een sapphire atlantis radeon 9800 pro. 't werkt als een trein.
Maar bij het vervangen van je videokaart moet je er wel op letten dat je allereerst de drivers eraf gooit, voordat je de videokaart gaat vervangen.
Dus eerst met behulp van driver cleaner pro al je oude drivers eraf halen (lees de bijgevoegde readme heel goed!). Dan oude kaart eruit en nieuwe erin en dan pas de drivers voor de nieuwe installeren.
Ook als het van dezelfde fabrikant als je vorige (bijvoorbeeld de oude kaart was een ATI en de nieuwe ook)
Plaats reactie