van me naar xp

Algemeen over alle Windows versies.

Moderator: MandersOnline

Plaats reactie
elly
Beginner
Beginner

van me naar XP

Bericht door elly »

Hoi,
een vraagje, ik heb ME op mijn pc staan en zou graag XP willen hebben. het t ooit eens laten proberen te doen en toen zei een kennis die dat toen wou proberen dat mijn drivers niet goed genoeg waren, die waren bestemd voor win98 ipv me,( terwijl ik gewoon ME gekocht heb bij deze pc.) Kun je zoiets updaten ofzo?
Kun jij mij vertellen wat de systeemeisen voor XP zijn en hoeveel werkgeheugen ik daarvoor nodig heb?
Enne......prettige jaarwisseling.
groetjes,
elly
brillant
Beginner
Beginner

Bericht door brillant »

werkt al met een geheugen van 256mb maar da's niet echt het probleem.
ligt aan je snelheid ..... en hoeveel is die
heb hier een pc staan van 660MHz maar dat werkt niet echt
het beste is een snelheid vanaf ongeveer 1.2 GHz dat werkt echt het beste ,zullen ongetwijfeld mensen zijn die het tegendeel beweren ,maar spreek echt uit eigen ervaring ,dus wens je veel succes
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

elly,

De minimum eisen zijn 233 MHz en 128MB geheugen.

Uiteraard slaat dat nergens op want zoals al gemeld meer is veel beter en om soepel te laten lopen mag het inderdaad wel 1GHz zijn.

Kan je anders even een rapport maken met Everest?

viewtopic.php?t=27

Dan ga ik gewoon even voor je kijken of het mogelijk is en eventueel zeg ik je wat je misschien aan extra's nodig hebt.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
elly
Beginner
Beginner

Bericht door elly »

okee, doe ik. duurt wel ff want mn man is jarig en de boel staat hier op stelten;-))
groetjes,
elly
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

Nou ik heb je logje gehad, opzich is het geen probleem, alleen raad ik je eventueel wel aan om een bankje van 128MB er bij te plaatsen, maar hoeft niet, de PC zal niet super snel werken, maar er zijn ook nog wel enkele dingen die we kunnen aanpassen in de instellingen zodat de PC wel sneller word. Zo zal dan het oude grijze uiterlijk komen en niet het mooie blauw of een andere kleur.

Dan zou het best nog kunnen lukken.
Verder van harte gefeliciteerd met je man, doe wel rustig aan, feest is naar mijn idee toch wat belangrijker een jaar ouder is wel weer een jaar geniet er ook van het is vaak zat te snel al voorbij merk het zelf ook diverse jongere mensen dan mezelf die wegvallen en ik zit nog aan de goede kant van de 25 zoals ze dat wel zeggen...
elly
Beginner
Beginner

Bericht door elly »

dank je wel, je hebt helemaal gelijk wat verjaardagen betreft, ik zit nog aande goede kant van de 50 haha, maar niet lang meer.
Ik merk dat steeds meer jongeren beseffen wat een luxe het is om ouder te worden.

ik ben blij dat ik er dus wel XP op kan laten zetten.
Ik wou er toch wel een bankje bij doen van 128, kan ik dat ook nog verdubbelen? Ik ben wel een hebberd h
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

Ja je kan ook bankjes van 256 of van 512 kopen en reken dan snel op een prijs van 60 euro of meer.

let er op dat je wel even het boekje van je PC meeneemt of even vermelden om welk moederbord het gaat.

Asus CUV4X Dat is het merk en type, heel belangrijk zodat ze de juiste geheugenblokjes kunnen verkopen aan je. Het betreft SD-ram.
elly
Beginner
Beginner

Bericht door elly »

Hoi Pieter,
Heel hartelijk bedankt voor je hulp.
Ik heb het uitgedraaid en neem het mee naar de winkel.
tot kijk weer
Plaats reactie