analoge video camera--> dvd of svcd

Als je het niet weet gooi het hierin. Het wordt dan eventueel verplaatst.

Moderator: MandersOnline

Plaats reactie
ImaginaryFriend
100+ Poster
100+ Poster

analoge video camera--> dvd of svcd

Bericht door ImaginaryFriend »

hey,
Mijn vader vroeg me of ik voor hem alle videobandjes van de videocamera op cd of dvd kon zetten.
Ik ben met bekabeling etc aan het werk gegaan en ben zo ver gekomen dat ik met dvd producer het beeld in kleur(dat was eerst een probleempje) op een cd/dvd kan branden.
ik zit nu alleen met het geluid.
Bij de camera zit een zwarte uitgang voor geluid.. en heb daar ook een kabeltje voor en die stop ik in de witte of de rooie audio ingang maar kan bij preview niks horen qua geluid.
Is dit omdat dvd producer geen geluid ontvangt of hoor je dat gewoon niet via preview?
Ik heb helaas alleen een scart uitgang op mn pc want anders had het waarschijnlijk wel gelukt.
Ik heb ook een composite ingangetje op mn pc.. als ik een kabel koop van video en audio naar composite koop(voor zover die bestaat) zou ik dan wel het geluid kunnen horen?
en dan nog een vraag: welk type kan ik het beste kiezen?
dvd, vcd, svcd divx of iets anders?
Mvg, Rik
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

Wat betreft kabels heb ik geen verstand en de kwaliteit is maar net wat je er uit krijgt, denk dat je bij DVD het maximale gebruikt en eventueel bij gecomprimeerde dingen de kwaliteit afneemt, maar het ligt er aan wat voor kwaliteit je er eerst mee op je PC hebt, beter word het vaak niet hooguit slechter...
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
Plaats reactie