Internet problemen

Als je het niet weet gooi het hierin. Het wordt dan eventueel verplaatst.

Moderator: MandersOnline

Plaats reactie
ImaginaryFriend
100+ Poster
100+ Poster

Internet problemen

Bericht door ImaginaryFriend »

Hoi..
sinds een week hebben we last van problemen met zowel Firefox als IE
als ik een willekeurige site wil bezoeken zoals bijv Google.nl geeft Firefox aan dat de naam 'niet klopt' en dat ik moet controleren of ie wel klopt.. druk ik daarna nog een keer op enter dan vindt hij de site gewoon.
Sinds vandaag is er nog een probleem bijgekomen. Internet valt soms helemaal weg.. soms valt MSN helemaal uit en via Azureus kan ik merken dat soms de hele up en downstream wegvalt en na pakweg 20 seconden weer verder gaat.
We hebben hier erg veel last van omdat een mens toch normaal wil blijven surfen.
Ik gebruik:
Windows Xp Home NL + SP2
Mozille Firefox 1.0.6(Safe Mode) omdat als ik de normale draai ik een witte balk onderin krijg met een hele vreemde foutmelding en een groot gedeelte van de meeste sites niet zichtbaar is omdat het hele gebeuren naar rechts geschoven is.
Chello Light
Een Kobishi router

Verder wil ik nog kwijt dat een vriend van me met hetzelfde probleem zit dat de sites niet in 1 keer worden weergegeven en hij heeft een andere provider, geen router en gebruikt geen azureus.

Als laatste heb ik nog een vraag:
Ik ben gebanned om onverklaarbare reden bij een site en mijn hele IP wordt geblocked door de site zowel als de bittorrent tracker.
Nu zag ik in mn router staan dat ik mn WAN IP kan Releasen en Renewen.
mijn WAN IP is gelijk aan m'n ip die ik zie op de site http://www.whatismyip.com
Is er een mogelijkheid om een ander IP te krijgen als ik op release of renew klik, en wat voor gevolgen zal dit hebben op mijn internet en in hoeverre zal chello er iets van zeggen?

Ik weet dat het een hele waslijst is maar ik wil het graag opgelost hebben aangezien ik dan normaal weer kan surfen.

Met vriendelijke groet,
Rik Heijman
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

Je Probleem met het verkrijgen van sites kan te maken hebben met de DNS van je provider als je PC de DNS server niet kan bereiken kan het soms wel eens mis gaan.

Wat betreft die IP ban, bij Chello hebben ze meen ik een vast IP adres, om de zoveel tijd kan die wel eens veranderen, het is dus afwachten tot je een andere krijgt. Probeer gerust dat te releasen en te renewen.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
ImaginaryFriend
100+ Poster
100+ Poster

Mijn gmail notifier zei ook al iets over DNS.. wat houdt dat precies in? iemand vertelde dat het aan mn modem zou liggen aangezien we sinds korte digitale telefonie troep hebben. Ligt de fout bij de instellingen? of bij chello? of is het een hardware probleem?
als het modem of chello's fout is dan hou ik hun verantwoordelijk en kan ik geld vangen
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

DNS: Domain Name Server, die vertaalt een Naam naar een IP adres.

Dit kan aan je Modem liggen, dan is de raad van hun eerst Zet de modem uit en doe hem weer aan, doe dit dan ook met je Router.

Het kan eventueel ook liggen aan een foute instelling van chello in je modem, daarover zul je dan contact moeten zoeken met Chello.
ImaginaryFriend
100+ Poster
100+ Poster

Heb toen al es de stekker eruit getrokken en de router later nog eens.. maar moet dit tegelijk?
na de modem deed ie het een half uurtje normaal en de router weet ik niet want die was er 's nachts uit. maar ik zal es zien
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

Beide even uit, dan kijken :)
ImaginaryFriend
100+ Poster
100+ Poster

dat doe ik dan wel morgen middag.. als ik straks naar bed ga heb ik geen zin in moeilijk gedoe met routers en modems. en morgen om 9 uur werken.
maar blijft gek probleem dan vriend van een andere provider zelfde probleem heeft
Pipo
1000+ Poster
1000+ Poster

Bericht door Pipo »

misschien allebei (s)hitmanpro op de PC.

Ik kwam vanavond hetzelfde probleem tegen
shitmanpro weggegooid en het probleem was opgelost
:shock:
ImaginaryFriend
100+ Poster
100+ Poster

shitmanpro komt er bij mij niet op.. baggerzooi is het :)
heb nog steeds niet de tijd gehad te doen.. ben nog steeds vanaf vanochtend op het werk dus gaat beetje lastig
Plaats reactie