schijfopruiming

Algemeen over alle Windows versies.

Moderator: MandersOnline

Plaats reactie
wimmeke
Beginner
Beginner

schijfopruiming

Bericht door wimmeke »

Hallo, ik heb Windows XP prof.
ik wou gisteren even een schijfopruiming doen zoals ik regelmatig doe.
Maar ditmaal vond hij een heleboel bestanden onder het item "bestanden catalogiseren voor indexering", en er stond vanonder iets van "indexering-service, deze bestanden kunnen veilig verwijderd worden" Nou ja veilig...
Na de schijfopruiming die me verdacht lang duurde bleek meer dan de helft van de harde schijf weg te zijn :shock:
Naar systeemherstel gegaan, maar Windows kon deze niet meer vinden.
Geen enkel programma werkte nog, de mappen stonden er nog wel maar waren leeg :cry:
Nu heb ik van ellende maar een nieuwe installatie gedaan van XP want de helft werkte niet meer.
Komende dagen terug alles erop zetten van programma's dan gaat het wel weer.
Maar mijn vraag is nu hoe zoiets kan, omdat er duidelijk stond dat ze veilig mochten verwijderd worden.
Ik heb wel de dag ervoor dat programma "Windows registry repair pro" gedraaid dat op bedrock staat.
Kan dit er iets mee te maken hebben, die heeft toen 300 problemen gevonden en opgelost maar alles werkte nog wel.
Tot de dag nadien bij die schijfopruiming dus.
Groeten en alvast bedankt.
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

Ik heb geen idee wat voor Impackt dat programma op je PC heeft, misschien gedeeltelijk schuldig er aan en verder ook een beetje vreemd, Schijfopruiming houd ik zelf het liefste zo kort mogelijk dus niet gecomprimeerde bestanden er van maken enzo dat maakt je PC ook alleen maar trager en instabieler.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
wimmeke
Beginner
Beginner

Bericht door wimmeke »

ja maar het was de schijfopruiming van Windows waarmee het gebeurd is , die je kan doen als je in de verkenner rechtsklikt op c:\ en dan in de eigenschappen kan je kiezen voor schijfopruiming.
Dan krijg je alles wat veilig weg zou mogen, en deze bestanden stonden bij het laatste item daarvan "bestanden catalogiseren ..."
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

Catalogiseren heeft te maken met het terug vinden van de bestanden. Maar wat de reden is weet ik niet...
wimmeke
Beginner
Beginner

Bericht door wimmeke »

ok bedankt, wat bedoelde je met schijfopruiming kort houden en niet gecomprimeerde bestanden maken.
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

Nou dat ik niet al te lang er mee bezig ben je kan bepaalde bestanden inpakken met dat comprimeer gedoe alleen dat maakt het te langdradig en je PC wordt er niet veel beter van
Plaats reactie