pc loopt vast en start soms niet meer op

Algemeen over alle Windows versies.

Moderator: MandersOnline

Porany@
Beginner
Beginner

pc loopt vast en start soms niet meer op

Bericht door Porany@ »

:( hoi ben hier nieuw en kom meteen al met een probleem
nog geen 3 maand geleden liet ik me een ander moederbord plaatsen een agus 3000 amd 64 bit ,een herinstallatie bleek niet nodig te zijn,en de pc draaide goed al vond ik hem wat traag naar mijn zin ,heb 1gig geheugen zitten,maar goed ik had pestop als antispy en installeerde voor de zekerheid hitman pro erbij nu sinds verleden week zijn de problemen begonnen,
het beeld bevriest,muis leid eigen leven,geluid rateld,cpu verbruik 100% terwijl mijn geheugen voor 98% vrij is,geen nekel progje gaat boven de 30.000!kan dus niks meer en moet de pc via de knop afzetten,soms start hij daarna normaal op maar soms krijg ik de vermelding"boot from disk of diskette"???? diskette station zit er hier niet in waarom die er niet meer ingedaan worden weet ik ook niet.ik sluit hem dan weer af via de knop en zet de pc een 10 tal minuten zonder stroom ,daarna start hij weer normaal op
ik dacht eerst dat het mijn HD was en heb dan een scandisk gedaan die geen enkele fout aan gaf,via uitvoeren!! maandag had ik weer dezelfde problemen die zich tegen de avond elk half uur herhaalden,ik heb dan besloten om een fotmat te doen,wat eerst niet ging kreeg enkel de vermelding Windows herstellen of opstarten zonder herstel,weer pc afgesloten en zonder stroom gezet voor 10 minuten daarna kon ik formatteren en installeren,
na de XP prof installatie,de antivirus zijn updates heb ik nog een paar progjes geïnstalleerd de pc liep goed tot gisteravond!!dan kreeg ik weer dezelfde problemen,heb toen via uitvoeren daar een progje uitgeschakeld dat bootdisk noemt vanwaar dit progje komt weet ik niet,en of ik dat nodig heb nog veel minder,ook heb ik de kast opengezet misschien krijgt hij te weinig afkoeling,als ik met Everest kijk zijn mijn temperaturen goed HD 40 en processor 39,ook op het geheugen zit een extra koeling.
vandaag is hij nog niet vastgelopen
ook net voor het vastlopen hoor ik een tik in mijn pc zou dit toch met de Hd te maken hebben???
heb voor de zekerheid al mijn bestanden op de externe schijf gezet,mij C schijf word nu niet belast .
of zou het kunnen dat hitman pro schade aan mijn pc gebracht heefd?? heb daar net een mail van gekregen dat dit een schadelijk progje zou zijn, nu installeer ik het niet meer,heb nu spysweeper prof.
graag jullie raad aub want ik weet het echt niet meer,
draai XP prof met sp2
alvast bedankt voor jullie raad
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

Inderdaad heb ik al heel veel problemen gehad met dit programma Hitmanpro.

Verder zou je eventueel moeten kijken of er bepaalde drivers bijgewerkt kunnen worden en eventueel moet je kijken of er geen defecten zijn ontstaan aan je hardware.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
Porany@
Beginner
Beginner

goeiemorgen

Bericht door Porany@ »

zou die schade aan mijn hardware kunnen ontstaan zijn door de hitan pro??? :cry: alles is op 6 maanden tijd vernieuwd,ffffff en die drivers vind ik niet altijd ik raak wel op de site ervan maar er staan zoveel drivers in dat ik niet weet welke ik moet nemen, :oops: vandaag komt er iemand naar kijken,gisteren is hij geen enkele keer vastgelopen,maar mijn kast staat hier open en op de C schijf staan bijna geen documenten meer
bedankt voor je antwoord en nog een fijne dag
grt poranya
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

Ja Hitman pro kan de nodige problemen veroorzaken en voor de drivers meld dan maar welke hardweare je hebt of maak een rapportje met Everest dan kunnen we kijken wat er allemaal beschikbaar is.
Porany@
Beginner
Beginner

heb nog meer problemen

Bericht door Porany@ »

sorry voor het late antwoord maar heb de partitie verwijderd en geformatteerd pc liep heel veel vast en startte soms niet op,dinsdag alles weer geïnstalleerd en hij werkte goed,gisteren had ik zonealarm geïnstalleerd en toen deze vroeg of ik hem wilde starten klikte ik op ja,pc sloot ineens af geen Windows afmelding maar maar ineens helemaal uit!!ik wilde opnieuw opstarten ,deed hij tot in mijn ww intypte weer gedaan zo 3x na elkaar dan kreeg ik in het zwarte scherm dat mijn bios overlockt was!!! ff ik ken helemaal niks van de bios laat staan dat ik daar ooit inkom,ik weet wel toen ik dit nieuw moederbord Asus AMD3000 62 bit dat mijn pc regelmatig afsloot,daarom heeft die waar ik het moederbord heb gekocht in de bios de stroom iets verhoogd maar of dit overlocken is weet ik dus niet,ik kon niks meer heb toen gebeld naar de winkelier waar ik nu een nieuwe HD besteld heb,wat dit kon zijn die vroeg ook al of ik in die bios had gezeten ,helemaal niet dit was de eerste keer dat ik dit voorheb en de stroom is al 2 maanden geleden iets verhoogd,die dacht dat ik een virus mee had met zonealarm en heb dus weer de partitie verwijderd en een herinstallatie gedaan,nu staan er alleen maar de belangrijke dingen beveiliging ,moederbord drivers,geluidskaart ,en beeldscherm drivers meer durf ik er nog niet opzetten want na gisteren ben ik dus alles kwijt kon niks saven..
Everest zal ik installeren maar hoe maak ik daar een rapportje van en hoe stuur ik dit door???
weet er iemand waardoor ik ineens een overlocking kreeg van de bios??en wat betekend overlocken eigenlijk? Heb nog maar 2 jaar een pc en kende er helemaal niks van ,sorry voor mijn vragen maar ben hier een leek in,
grts poranya
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

dat overklokken kan al komen vanuit de leverancier van je PC
Porany@
Beginner
Beginner

en nu pieter?

Bericht door Porany@ »

kan dit kwaad en zal dit nog gebeuren??, het is de eerste keer geweest in 2 maanden tijd,is er nu iets kapot fffff sorry maar ik heb hier helemaal geen verstand van :oops:
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

kan dat kwaad weet nie, lijkt me verstandiger dat je er even mee naar de leverancier toe gaat want dit mag niet zomaar gebeuren ze dienen je een goed systeem te leveren.
Porany@
Beginner
Beginner

Bericht door Porany@ »

vandaag gaat deze pc binnen voor nazicht bij de leverancier hij is al op de hoogte hiervan en denkt toch iets verkeerd te hebben ingesteld,
bedankt voor je raad Manders Online :wink:
en nog een fijne dag verder
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

dankje wel en succes ook daar :)
cowboyspeedy
500+ Poster
500+ Poster

Bericht door cowboyspeedy »

nou ik hoop voor je dat het word opgelost hoor
en voor vragen kan je hier altijd terecht hoor
want Pieter en de rest van de leden willen graag helpen als ze dat kunnen hoor
iedereen is begonnen met een pc toen die er nog niks van af wist dus schaam je niet hoor
als je een vraag heb hoe dom hij ook lijkt gewoon vragen
een domme vraag is nooit gesteld
en een dom antwoord krijg je van een dom persoon
grzz van cowboyspeedy
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

Zal toch wel cowboyspeedy
marcelv1
Vipper|Vip heer|Vip dame
Vipper|Vip heer|Vip dame

Bericht door marcelv1 »

Gaan we katten :)

Domme vragen
Domme personen

Wij zijn allemaal dom, maar met elkaar brengen we heel wat info die juist is. Dus samen staan we sterk!!!
Groetjes,

Marcel :geek:
cowboyspeedy
500+ Poster
500+ Poster

Bericht door cowboyspeedy »

daarom zei ik ook domme vragen zyn vragen die niet gesteld worden hoor meer niet
grzz van cowboyspeedy
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

Dit vind ik echt een ROT opmerking Marcel, ik weet niet wat voor humor dit mag wezen, maar nu noem jij mij dom, dat vind ik geen gepaste opmerking, mensen hebben Specialiteiten en dan ben je niet direct DOM omdat je iets niet zou kunnen.
Plaats reactie