Beste Pieter,
We heb een vraag over het aanleggen van een thuisnetwerk. Hebben de comp aangesloten met elkaar met zo'n cross kabel. Hebben met Windows de comp op elkaar afgesteld. Nu zit op die andere comp wel iets van een internet verbinding 4Bps. Maar dat is dan ook het enigste ook. Op mijn comp zie ik die andere niet en omgekeerd ook niet.Internet is ook niet mogelijk op de extra comp. Weet jij misschien wat we verkeerd doen?
Greetz, Johan en Yvonne
Netwerk werkt niet goed
Moderator: MandersOnline
- MandersOnline
- Manders Online

- Contacteer:
Netwerk werkt niet goed
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
- MandersOnline
- Manders Online

- Contacteer:
Staan er toevallig Firewalls op de PC's??
En weet je zeler dat je een crosscable hebt en niet een normale kabel?
En weet je zeler dat je een crosscable hebt en niet een normale kabel?
-
Johan en Yvonne
- Beginner

firewall
Op de comp die op internet zit staat de firewall van Microsoft.
Wat de kabel betreft ben ik er eigenlijk vanuit gegaan dat het een crosskabel was, zat namelijk bijgeleverd, bij deze comp. Maar is dat aan de kabel te herkennen?
Het rare is dat die andere comp wel iets van verbinding heeft, maar minimaal.
Maar als ik het goed begrijp moet ik de firewall uitzetten?
Wat de kabel betreft ben ik er eigenlijk vanuit gegaan dat het een crosskabel was, zat namelijk bijgeleverd, bij deze comp. Maar is dat aan de kabel te herkennen?
Het rare is dat die andere comp wel iets van verbinding heeft, maar minimaal.
Maar als ik het goed begrijp moet ik de firewall uitzetten?
- MandersOnline
- Manders Online

- Contacteer:
Cross Cable ken je herkennen aan dat de kabels niet het zelde zitten als je de 2 uiteinde naast elkaar legt.
En meestal krijg je geen Cross Cable, maar een Straid Cable, dan heb je er een hub tussen nodig.
En meestal krijg je geen Cross Cable, maar een Straid Cable, dan heb je er een hub tussen nodig.
-
Johan en Yvonne
- Beginner

lkabel
Hebben de kabel gecontroleerd, is een cross kabel, heb bij mij de Firewall uitgezet, maar de verbindingssnelheid op de andere comp is nog steeds 4 Mbps. Waar moeten we nu nog naar kijken? Heb op mijn comp thuisnetwerk maken aangegeven, diskette gemaakt en geïnstalleerd op de andere comp. Verschil aangegeven in host en gast.
- MandersOnline
- Manders Online

- Contacteer:
-
Johan en Yvonne
- Beginner

-
Johan en Yvonne
- Beginner

Windows
Van onze comp hebben we 5 restore CD's, dus geen officiële home edition. Na veel 5 en 6 gekregen van HP. Voor de andere comp heb ik een versie van XP-met sevice pack 2. Die heb ik binnengehaald. Aleen kunnen we daar niet in de BIOS, zit een wachtwoord op.
Dit even ter aanvulling!
Greetz,
Johan en Yvonne
Dit even ter aanvulling!
Greetz,
Johan en Yvonne
- MandersOnline
- Manders Online

- Contacteer:
Opzich zouden beide PC's elkaar zo moeten vinden eventueel Wizard netwerkverbindig doen en de drivers van je netwerkkaart nakijken.
Hoe ben je er achter gekomen dat de kabel verder goed werkt??
Hoe ben je er achter gekomen dat de kabel verder goed werkt??
-
Johan en Yvonne
- Beginner

Help
Hoe moeten we elkaar dan vinden We hebben 4pb. Als je morgen ff tijd heb, nodig ik je ui
t, om ff te kijken.
t, om ff te kijken.
-
Johan en Yvonne
- Beginner

kabel
We hebben de kabel eruit getrokken, stekkertjes naast elkaar gelegd en gekeken, waar welke kleur zat. wat bij de ene als eerste zat, zat bij de ander op een andere plek. Dus dat zit wel goed, als XP prof. en home samengaan zal er waarschijnlijk iets in de instellingen niet goed zitten,Maar wat? Heb alles al tig keer uitgeprobeerd, en waarschijnlijk is het meest rare iets, wat je over het hoofd ziet. Toch?
- MandersOnline
- Manders Online

- Contacteer:
Dat zou kunnen of er zit ergens in de kabel een breukje
-
Johan en Yvonne
- Beginner

geen breuk
er zit geen breuk in de kabel want die is nieuw
het zit volgens mijn in de instellingen maar wij weten niet meer waar we moeten zoeken
het zit volgens mijn in de instellingen maar wij weten niet meer waar we moeten zoeken
- MandersOnline
- Manders Online

- Contacteer:
ja de instellingen is zo moeilijk, ik weet het verder ook niet, kijk eventueel als andere oplossing of je misschien andere drivers voor je netwerkkaarten hebt en een nieuwe kabel is nooit een garantie dat die ook geen fouten bevat he!
Eventueel als je netwerk delen doet even alle opties lanmgs gaan, maar met diskette is niet nodig aangezien het allemaal XP is wat compatible is...
Eventueel als je netwerk delen doet even alle opties lanmgs gaan, maar met diskette is niet nodig aangezien het allemaal XP is wat compatible is...
-
Johan en Yvonne
- Beginner

Verbinding
Nou we hebben verbinding, maar nu het internet nog. Het zal wel in de instellingen zitten, maar misschien dat je een idee hebt waar we moeten gaan zoeken.
Greetz Johan en Yvonne
Greetz Johan en Yvonne