Schijf beveiligen

Algemeen over alle Windows versies.

Moderator: MandersOnline

Plaats reactie
rendier
Beginner
Beginner

Schijf beveiligen

Bericht door rendier »

Hallo, Ik wil mijn pc gaan verschonen. Nu heb ik mijn harde schijf in 2e gedeeld. Nu wil ik op 1 alleen Windows zetten en dat al wat ik download en internet data verkeer op de 2e zet.
Dus wil ik mijn Windows schijf beveiligen dat er geen gegevens naartoe word geschreven. Ik weet dat je e-mail gegevens wel naar een andere schijf kan laten gaan.

Is dit mogelijk wat ik wil of gaat dit niet.

Ik gebruik Windows XP pro.

Groet aart
MandersOnline
Manders Online
Manders Online
Contacteer:

Bericht door MandersOnline »

Je zult inderdaad de nodige dingen moeten aanpassen maar je zal altijd op de C: wat moeten schrijven dat is niet anders mogelijk.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
rendier
Beginner
Beginner

Bericht door rendier »

Wat ik wil dat alles wat met internet te maken heb naar een speciale schijf gaat bv. naar de d schijf.
Dus alle spyware, virussen en cookies ook naar d gaan.
Dus ik wil waar Windows opstaat met rust laten ik wil wel eventueel wel programma's updaten dus helemaal niets naar toe schrijven doe ik niet.

Is het mogelijk wat ik wil.

groetjes,

aart
marcelv1
Vipper|Vip heer|Vip dame
Vipper|Vip heer|Vip dame

Bericht door marcelv1 »

Helaas zal dat niet gaan want bepaalde programma's die je moet installeren kunnen alleen op C:.
Ook spul wat je niet ziet komen, juist zoals spyware en zo, gaan buiten jou om en komen dan automatisch op c:.

Slim computeren is het enige wat zal helpen en op die manier beveiligen gaat helaas nooit lukken.
Groetjes,

Marcel :geek:
Plaats reactie