Hey Pieter.
Even een vraag over het opstarten van mijn XP pro systeem.
Onlangs heb ik de computer na 4 a 5 jaar maar eens geformatteerd omdat ie er niet sneller op werd en opstartproblemen kreeg.
Nu met de nieuwe installatie werkte ie weer als een speer, maar nu na ongeveer een maand begint het opstart gedonder weer.
Als ik het beestje aanzet gaat in eerste instantie alles normaal. Dan komt ie bij het Xp opstartscherm met die blauwe bewegende blokjes van links naar rechts.
Als ik geluk heb dan springt ie op schijfcontrole en dat annuleer ik dan omdat ie anders gegarandeerd vastloopt of de schijfcontrole duurt dan een uur of 2, 3.
Annuleer ik de schijfcontrole , dan is er 9 van de 10 keer niks aan de hand en werkt de computer ook na behoren.
Meestal heb ik dat gelukje niet dat ie op schijfcontrole springt) en blijft het blauwe blokjesbalkje in beeld om vervolgens niet meer te verdwijnen. Of hij blijft bewegen, of hij loopt vast.
Als ik het een keer of 20 probeer, dan kom ik vanzelf een keer bij de schijfcontrole en dan kan ik dus de computer aan de praat krijgen.
Nou werkt sinds eergisteren ook Outlook Express niet meer. hij krijgt dus steeds meer klachten.
Heb je enig idee wat er aan de hand kan zijn?
Groeten Erik
Opstart problemen
Moderator: MandersOnline
- MandersOnline
- Manders Online

- Contacteer:
Opstart problemen
Nee. Ik heb er een paar keer Norton 2004 opgezet, maar elke keer na ongeveer een maand schakelt norton zich uit en krijg hem niet meer aan de praat. Dus heb ik allles er maar afgegooit.
Ik heb ook al gedacht dat het conflicterende software zou kunnen zijn, maar kan zelf niks vinde, bedenken wat.
Groeten Erik
Ik heb ook al gedacht dat het conflicterende software zou kunnen zijn, maar kan zelf niks vinde, bedenken wat.
Groeten Erik
- MandersOnline
- Manders Online

- Contacteer:
Doe eens een Online Scan bij een andere Firma en ik raad je aan om een andere firewall te installeren en eventueel Sevice Pack 2
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
- MandersOnline
- Manders Online

- Contacteer:
Die kans bestaat ook ja dat die gewoon versleten is.
Mooi dat het hiermee opgelost is.
Mooi dat het hiermee opgelost is.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl