stations letters veranderd
Moderator: MandersOnline
stations letters veranderd
onlangs ben ik eens naar de +sites geweest en ik kreeg op een gegeven moment de ene virus na de andere binnen.
de verschillende vensters kwamen in grote aantallen op mijn pc en kon die met moeite verwijderen.
omdat er zoveel vuiligheid binnenkwam besloot ik format C uit te voeren.
Heb de cd-rom van XP home in de pc gestoken en dan via f8 de format gestart maar na enige tijd viel mijn cd-rom stil en kon ik niets meer doen,de restart button werkte ook niet zodat ik besloot de stekker eruit te halen en terug opnieuw te beginnen wat ook lukte,alleen waren er handelingen bij die ik vroeger wel deed en nu niet aan bod kwamen.
Na de format vreesde ik voor mijn tweede hd want ik dacht dat die wel eens gewist zou kunnen zijn .
Ik opende de D schijf(mijn tweede hd) en groot was mijn verbazing want wat ik zag was dat het systeem XP daarop was geïnstalleerd en nu dacht ik echt dat alles van de D schijf was weggevaagd maar daarna opende ik mijn andere schijf en daar stonden dan de gegevens van mijn tweede hd op.
Dus mijn C schijf is verander in de letter F
mijn D schijf is veranderd in de letter C
mijn dvd brander heeft de letter D was voorheen E
en mijn dvd player heeft de letter E voorheen F
de diskette is gebleven en heeft nog altijd de letter A
Ik werk met Windows XP home.
Ik vermoed dat tijdens het uitschakelen van de pc en het terug inschakelen van de pc (terwijl die aan het formatteren was )de stationsletters zijn veranderd.
Kan ik hier nog iets aan doen?
Ik vrees dat ik vanaf nu geen enkele keer meer format C zal kunnen uitvoeren omdat het systeem niet meer op C staat.
heb ondertussen Windows dit laten doen en die kan het niet veranderen.
de verschillende vensters kwamen in grote aantallen op mijn pc en kon die met moeite verwijderen.
omdat er zoveel vuiligheid binnenkwam besloot ik format C uit te voeren.
Heb de cd-rom van XP home in de pc gestoken en dan via f8 de format gestart maar na enige tijd viel mijn cd-rom stil en kon ik niets meer doen,de restart button werkte ook niet zodat ik besloot de stekker eruit te halen en terug opnieuw te beginnen wat ook lukte,alleen waren er handelingen bij die ik vroeger wel deed en nu niet aan bod kwamen.
Na de format vreesde ik voor mijn tweede hd want ik dacht dat die wel eens gewist zou kunnen zijn .
Ik opende de D schijf(mijn tweede hd) en groot was mijn verbazing want wat ik zag was dat het systeem XP daarop was geïnstalleerd en nu dacht ik echt dat alles van de D schijf was weggevaagd maar daarna opende ik mijn andere schijf en daar stonden dan de gegevens van mijn tweede hd op.
Dus mijn C schijf is verander in de letter F
mijn D schijf is veranderd in de letter C
mijn dvd brander heeft de letter D was voorheen E
en mijn dvd player heeft de letter E voorheen F
de diskette is gebleven en heeft nog altijd de letter A
Ik werk met Windows XP home.
Ik vermoed dat tijdens het uitschakelen van de pc en het terug inschakelen van de pc (terwijl die aan het formatteren was )de stationsletters zijn veranderd.
Kan ik hier nog iets aan doen?
Ik vrees dat ik vanaf nu geen enkele keer meer format C zal kunnen uitvoeren omdat het systeem niet meer op C staat.
heb ondertussen Windows dit laten doen en die kan het niet veranderen.
beter één vogel in de hand dan geen hand
- MandersOnline
- Manders Online

- Contacteer:
Enigste wat je kan proberen is de harde schijf waar Windows op staat die zal dan wel de C:\ moeten zijn, die moet je even in je computer laten en dan zou je de boel moeten kunnen formatteren en vervolgens kan je dan de rest weer aansluiten, let er dan wel op dat je DVD speler voor de CD er wel in zit.
Maar je kan het deels wel aanpassen alleen het station waar Windows op staat gaat niet lukken.
Je kan tijdelijk de 2de harde schijf K:\ noemen en een ander ook ander noemen en zo uiteindelijk op de min of meer juiste plekken terecht komen.
Maar je kan het deels wel aanpassen alleen het station waar Windows op staat gaat niet lukken.
Je kan tijdelijk de 2de harde schijf K:\ noemen en een ander ook ander noemen en zo uiteindelijk op de min of meer juiste plekken terecht komen.
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
- MandersOnline
- Manders Online

- Contacteer:
dan is haast alleen mogelijk om via de Windows XP CD de boel opnieuw te installeren, let er wel op welke schijf je selecteert om te installeren dan die zal als het goed is ook de C:\ gaan worden
Bezoek ook gerust de website https://mandersonline.nl
- MandersOnline
- Manders Online

- Contacteer:
- MandersOnline
- Manders Online

- Contacteer: